Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο την ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης της σιδηροδρομικής σύνδεσης (μέσω του Προαστιακού Σιδηροδρόμου) της ευρύτερης περιοχής της Κορίνθου (Κόρινθος – Λουτράκι – Ισθμός) με την Αθήνα, τον εντοπισμό των προβλημάτων που σχετίζονται με το θέμα και τέλος την παρουσίαση προτάσεων για τη βελτίωση της σύνδεσης. Η μελέτη χωρίζεται σε τρία μέρη, τα οποία αναφέρονται στη συνέχεια. Το πρώτο μέρος αφορά την εισαγωγή, όπου παρουσιάζεται το θέμα της διπλωματικής εργασίας, ο στόχος και το αντικείμενο της. Στο δεύτερο μέρος, παρουσιάζεται αναλυτικά η περιοχή μελέτης (ευρύτερη περιοχή Κορίνθου), ενώ καταγράφεται και αναλύεται η υπάρχουσα κατάσταση της όσον αφορά: Ορισμένα γενικά στοιχεία (ιστορικά, πληθυσμιακά, οδικό δίκτυο, δομή και οργάνωση πόλεων κ.α.), στοιχεία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου και των επιβατών του με έμφαση στο επιβατικό κοινό της Κορίνθου (μέσω έρευνας ερωτηματολογίων) και στοιχεία του λεωφορειακού δικτύου. Επίσης, παρουσιάζονται αναλυτικά τα σημαντικότερα προβλήματα που εντοπίστηκαν σχετικά με τον Προαστιακό και τη περιοχή μελέτης, τα οποία είναι η σύνδεση Σ.Σ. Κορίνθου – Πόλης, η δημιουργία Νέου Σ.Σ. Ισθμού και η επέκταση του Προαστιακού δικτύου προς το Λουτράκι. Στο τρίτο και τελευταίο μέρος της παρούσας μελέτης, παρατίθενται προτάσεις για τη λύση των προαναφερθέντων προβλημάτων. Στη συνέχεια, γίνεται αξιολόγηση αυτών και ως αποτέλεσμα προκύπτουν οι τελικές λύσεις για τα θέματα: Σύνδεσης Σταθμού Κορίνθου – Πόλης και σιδηροδρομικής σύνδεσης Λουτρακίου – Ισθμού – Αθήνας. Τέλος, προτείνονται ορισμένα επιπλέον μέτρα σχετικά με τη γενική λειτουργία του Προαστιακού καθώς και για τη βελτίωση της δομής των πόλεων Κορίνθου και Λουτρακίου (πεζοδρομήσεις, ποδηλατόδρομοι κ.α.), ενώ γίνονται και προτάσεις για περαιτέρω μελλοντική έρευνα.
This diploma study aimed on the analysis of the present situation of railway connection (Suburban Railway) between Corinth’s greater area (Corinth – Loutraki – Isthmos) and Athens, on the detection of problems which are related to this matter and finally on the presentation of proposals for the improvement of this particular connection. This study is divided into three parts, as described below. The first part is the introduction, where the study’s main idea, purpose and subject are presented. In the second part, the research area (Corinth’s greater area) is thoroughly described. In addition, the present situation is analyzed in terms of: General data (historical record, population, road network, city layout and infrastructure, etc.), data for the Suburban Railway and statistics for its passengers, with emphasis on those coming in and out of Corinth (by questionnaire research) and data on bus connections. Moreover, the major problems about the Suburban Railway and research area, which are the connection between the Railway Station (R.S.) of Corinth and the city, the construction of a New R.S. in Isthmos and the extension of the suburban railway network up to Loutraki, are presented in this part. In the last (third) part of this study, there is a presentation of proposals which refer to the solution of the above mentioned problems. Next, there is a rating of these proposals, leading to the final solutions for the issues of: The connection between the R.S. of Corinth and the city of Corinth, and the railway connection between Loutraki – Isthmos – Athens. In the end, there are some proposals for additional measures, ensuring a better operation of the Suburban Railway, the improvement of Corinth’s and Loutraki’s layout and infrastructure (pedestrian precinct, bike paths, etc.), as well as for further research.