dc.contributor.advisor |
Ψαριανός, Βασίλειος |
el |
dc.contributor.author |
Καλαμπόκης, Γεώργιος A.
|
el |
dc.contributor.author |
Kalampokis, Georgios A.
|
en |
dc.date.accessioned |
2009-07-06T05:55:46Z |
|
dc.date.available |
2009-07-06T05:55:46Z |
|
dc.date.copyright |
2009-04-08 |
|
dc.date.issued |
2009-07-06T05:55:46Z |
|
dc.date.submitted |
2009-04-08 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/2916 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4300 |
|
dc.description |
177 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Ένας από τους βασικότερους παράγοντες, ίσως και ο πιο σημαντικός, που αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας είναι η καταγραφή και η ανάλυση των αιτιών και των συνεπειών των οδικών ατυχημάτων και συμβάντων. Σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η δημιουργία ενός εργαλείου, κατάλληλου για την συλλογή στοιχείων από τροχαία ατυχήματα, για τα ελληνικά δεδομένα. Αρχικά λοιπόν, μελετάται η υφιστάμενη κατάσταση στην Ελλάδα σχετικά με τις μεθόδους καταγραφής, κωδικοποίησης και αποθήκευσης δεδομένων τροχαίων ατυχημάτων. Παρουσιάζονται εν συντομία οι βάσεις δεδομένων που χρησιμοποιούνται από τους αρμόδιους φορείς της οδικής ασφάλειας: Ε.Σ.Υ.Ε., Διεύθυνση Τροχαίας Υ.Δ.Τ., Γ.Ο.Α. του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., Αρχείο Νοσοκομείων, και Υ.Σ.Α.Ε. Στη συνέχεια δίνεται μια γενική επισκόπηση αντίστοιχων συστημάτων καταγραφής δεδομένων τροχαίων ατυχημάτων που χρησιμοποιούνται σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και της Αμερικής. Μελετώντας τα εξ’ ολοκλήρου από κάθε οπτική γωνία, εξάγονται κάποια συμπεράσματα σχετικά με τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες που αυτά παρουσιάζουν, κατά την λειτουργία τους με το πέρασμα του χρόνου. Συγκεκριμένα γίνεται περιγραφή των αντίστοιχων συστημάτων της Ολλανδίας, της Σουηδίας (STRADA), της Μεγάλης Βρετανίας, και μερικών που χρησιμοποιούνται από ορισμένες πολιτείες των Η.Π.Α. (TraCS, FARS, CODES, κλπ.). Στην προσπάθεια δημιουργίας κοινών στοιχείων καταγραφής τροχαίων ατυχημάτων, έχοντας ως στόχο την ποιοτική και ποσοτική βελτίωση δεδομένων, αναπτύχθηκαν μερικά πρότυπα ορισμού και ανάλυσης των στοιχείων περιγραφής των οδικών ατυχημάτων για την ελληνική πραγματικότητα. Πιο συγκεκριμένα έγινε μια διαλογή στοιχείων μεταξύ των προϋπαρχόντων στο Δ.Ο.Τ.Α. της Ε.Σ.Υ.Ε., καθώς προτάθηκαν κάποια επιπλέον στοιχεία βάση του Αμερικανικού οδηγού προτύπων MMUCC, και του αντίστοιχου Αμερικανικού οδηγού ανάλυσης θανατηφόρων ατυχημάτων FARS. Στη συνέχεια, αφού προτάθηκαν όλα τα στοιχεία καταγραφής οδικών ατυχημάτων, δημιουργήσαμε ένα πρόγραμμα βάσης δεδομένων το οποίο βοηθά στην κωδικοποίηση και αποθήκευση των στοιχείων αυτών. Το πρόγραμμα αυτό δημιουργήθηκε πειραματικά, με σκοπό τη χρήση του τοπικά σε κάθε τμήμα τροχαίας, δίνοντας μελλοντικά ιδέες ανάπτυξής για ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα οδικής ασφάλειας. Η υλοποίηση της βάσης έγινε σε Microsoft Access με την βοήθεια της γλώσσας προγραμματισμού Visual Basic for Applications. Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι η εργασία αυτή περιορίζεται περισσότερο στο επίπεδο της ανάπτυξης της εφαρμογής, και λιγότερο στην απόδοση της. Η αξιολόγηση αυτής απαιτεί μακροχρόνια λειτουργία και σύγκριση των αποτελεσμάτων με άλλες τεχνολογίες που υλοποιούν παρόμοιες εφαρμογές απ’ την πλευρά του εξυπηρετητή. Τελικώς δίνονται κάποιες προτάσεις για την πιθανή βελτίωση της εφαρμογής. |
el |
dc.description.abstract |
One of the main factors, perhaps the most important, which is also a basic premise for improving road safety is data collection, processing and management that referring to the causes and effects of road accidents and facts. The current diploma thesis aims to create an appropriate method for crash data collection, depicting the existing situation in Greece. Initially, the existing situation in Greece is depicted referring to the methods used for crash data collection, codification, and recording. Briefly, crash records systems, exploited by the public authorities: Ε.Σ.Υ.Ε., Department of Υ.Δ.Τ., Γ.Ο.Α. of Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., Hospital Records, and Υ.Σ.Α.Ε., are presented. Subsequently, an overall review is provided concerning the corresponding crash records systems, used in countries of the European Union (EU), as well as in the most states of America. Taking into consideration the systems mentioned above various conclusions are drawn concerning the strengths and weaknesses presented in such systems, throughout time. In particular there is a description of the corresponding systems in Netherlands, Sweden, Great Britain, as well as several systems used in some states of America (TraCS, FARS, CODES, etc.). In our attempt to create common data for crash data collection, targeting at improving qualitative and quantitative data, several definition and analysis models of road accident data elements are developed for the existing situation in Greece. More specifically, a data selection among the pre-existing data has been completed in Δ.Ο.Τ.Α. of Ε.Σ.Υ.Ε., as several additional data were suggested on the basis of American model guide MMUCC and the equivalent American fatalities analysis guide FARS. Furthermore, after suggesting the needed recording crash data, we created a data collection program which helps in data codification and storage. This research program was created to be used in every local road accident office, providing ideas for further development in order to consist a completed informational road safety system. The program was developed in Microsoft Access 2003 by the aid of Visual Basic for Application. In conclusion, this thesis centers mainly on delineating the level of program development and less on its performance. The program evaluation requires long lasting usage and comparison of its results using other technologies which have similar applications on behalf of the user. Finally, some suggestions are presented for further improvement of the application. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Γεώργιος A. Καλαμπόκης |
el |
dc.format.extent |
175 bytes |
|
dc.format.mimetype |
text/xml |
|
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Τροχαία |
el |
dc.subject |
Ατυχήματα |
el |
dc.subject |
Βάσεις δεδομένων |
el |
dc.subject |
Σύστημα καταγραφής |
el |
dc.subject |
Οδικά ατυχήματα |
el |
dc.subject |
Crash records system |
en |
dc.subject |
Crash data |
en |
dc.subject |
MMUCC |
en |
dc.subject |
Police |
en |
dc.subject |
Accident reports |
en |
dc.subject |
Road safety |
en |
dc.title |
Ανάπτυξη σστήματος καταγραφής στοιχείων τροχαίων ατυχημάτων |
el |
dc.title.alternative |
Development of a crash records system in Greece |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2009-04-01 |
|
dc.date.modified |
2009-04-08 |
|
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Ψαριανός, Βασίλειος |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Βεσκούκης, Βασίλειος |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Βυθούλκας, Πέτρος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Ψαριανός, Βασίλειος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Βεσκούκης, Βασίλειος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Βυθούλκας, Πέτρος |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2009-07-03 |
|
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2009-07-03 |
|