dc.contributor.advisor |
Καλιαμπάκος, Δημήτριος |
el |
dc.contributor.author |
Σταυριανίδη, Βασιλική Ν.
|
el |
dc.contributor.author |
Stavrianidi, Vasiliki N.
|
en |
dc.date.accessioned |
2011-03-01T09:26:31Z |
|
dc.date.available |
2011-03-01T09:26:31Z |
|
dc.date.copyright |
2010-12-22 |
|
dc.date.issued |
2011-03-01T09:26:31Z |
|
dc.date.submitted |
2010-12-22 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/3782 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.828 |
|
dc.description |
198 σ. |
el |
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Περιβάλλον και Ανάπτυξη" |
el |
dc.description.abstract |
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων από την υπογειοποίηση της λεωφόρου Μεσογείων στο ύψος της κεντρικής πλατείας της Αγίας παρασκευής μέσω της περιβαλλοντικής αποτίμησης του έργου. Η υπογειοποίηση του τμήματος αυτού αποσκοπεί στην επανένωση του δήμου που μέχρι τώρα χωρίζεται στα δύο από τη λεωφόρο και η πεζοδρόμηση των επιφανειακών χώρων προορίζεται να διευκολύνει την κίνηση των πεζών και να προωθήσει με τον καλύτερο τρόπο τις μετακινήσεις χωρίς το αυτοκίνητο. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκαν ποσοτικές έναντι ποιοτικών μεθόδων έρευνας και συγκεκριμένα η μέθοδος του ερωτηματολογίου σε κατάλληλο δείγμα του πληθυσμού, ως η πλέον ενδεδειγμένη για την εξαγωγή σαφών συμπερασμάτων σχετικά με τη διάθεση των κατοίκων να συνεισφέρουν για το έργο στο σύνολό του. Η προθυμία πληρωμής αποτελεί ένα μέτρο αποτίμησης αγαθών που στην oυσία θεωρείται αδύνατο να αποτιμηθούν, όπως ισχύει για τα περισσότερα περιβαλλοντικά αγαθά. Παράλληλα διερευνήθηκε η σχέση των δημόσιων ελεύθερων χώρων, με τα δίκτυα μεταφοράς στις σύγχρονες πόλεις και η δύσκολη πραγματικότητα του πεζού. Αποδεικνύεταιi ότι σήμερα ο ρόλος των δημόσιων ελεύθερων χώρων, ως συστατικών στοιχείων της ζωής της πόλης και της ποιότητας του περιβάλλοντός της, είναι σημαντικά υποβαθμισμένος στα αστικά κέντρα και ενώ οι μεταφορές θεωρούνταν ανέκαθεν δευτερεύουσα δραστηριότητα και αποτελούσαν μόνο το μέσο για τη δικτύωση των χώρων, σήμερα έχουν μετατραπεί σε αυτοσκοπό. Έχει επέλθει, λοιπόν, αποχαρακτηρισμός του δημόσιου κοινού χώρου σε ένα σύστημα κανόνων που απαιτεί από τον άνθρωπο να προσαρμοστεί σε αυτό, αντί να συμβαίνει το αντίστροφο και τελικά ο άνθρωπος υποβιβάζεται από κύριος χρήστης του χώρου, σε ένα απλό τμήμα της κυκλοφορίας. Επιπλέον, αναλύθηκε η σημασία της αξιοποίησης του υπόγειου αστικού χώρου στην προσπάθεια για αξιοβίωτη ολοκληρωμένη ανάπτυξη και επισημάνθηκε η αρωγή του κλάδου της περιβαλλοντικής οικονομίας τόσο στην υπόγεια ανάπτυξη, όσο και ευρύτερα. Η αποτίμηση του παραγόμενου κοινωνικού οφέλους από την υπογειοποίηση της λεωφόρου και την πεζοδρόμηση των επιφανειακών χώρων, επιχειρήθηκε με την Μέθοδο Υποθετικής ή Εξαρτημένης Αξιολόγησης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίων με προσωπικές συνεντεύξεις σε τυχαίο δείγμα 301 μονάδων από το σύνολο των 20.220 νοικοκυριών της Αγίας Παρασκευής. |
el |
dc.description.abstract |
The present thesis' subject is the investigation of the social and economical impacts of the underground replacement of a part of Mesogheion Avenue in Aghia Paraskevi's central circus, through the method of environmental impact evaluation. The replacement of the artery intends to unify thw municipality, improve pedestrians' walk and promote car-free movements. In order to achieve this purpose, the Contigent Valuation Method (CVM) is used. The research was conducted with questionnaires (personal interviews), in a random sample of 301 units out of a set of the 20,220 town's households. The relation between public space and traffic was also examined and the difficulties that pedestrian meet every day. Nowadays the role of open public spaces, as core elements of city life and its environmental quality, is greatly degraded and while traffic was considered to be a secondary activity and was only the means, today it is an end in itself. That means that public space has come to be a part of this system of rules and people are required to adapt, than the other way round. man as a user of the space, is reduced to a traffic participant. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Βασιλική Ν. Σταυριανίδη |
en |
dc.format.extent |
175 bytes |
|
dc.format.mimetype |
text/xml |
|
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Περιβαλλοντική αποτίμηση |
el |
dc.subject |
Περιβαλλοντική οικονομία |
el |
dc.subject |
Μέθοδος υποθετικής αξιολόγησης |
el |
dc.subject |
Υπογειοποίηση |
el |
dc.subject |
Ερωτηματολόγια |
el |
dc.subject |
Αξιοποίηση υπόγειου αστικού χώρου |
el |
dc.subject |
Αξιοβίωτη ολοκληρωμένη ανάπτυξη |
el |
dc.subject |
Λεωφόρος Μεσογείων |
el |
dc.subject |
Αγία Παρασκευή |
el |
dc.subject |
Πεζοί |
el |
dc.subject |
SPSS |
en |
dc.subject |
Contigent Valuation Method |
en |
dc.subject |
Environmental economics |
en |
dc.subject |
Questionnaires |
en |
dc.subject |
Pedestrians |
en |
dc.subject |
Aghia Paraskevi |
en |
dc.title |
Έρευνα Κοινωνικοοικονομικών Επιπτώσεων από την Υπογειοποίηση της Λεωφόρου Μεσογείων στο ύψος της Αγίας Παρασκευής |
el |
dc.title.alternative |
Research of Socio-economical Impacts of the Underground Replacement of Mesogheion Avenue in Aghia Paraskevi |
en |
dc.type |
masterThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2010-12-22 |
|
dc.date.modified |
2010-12-22 |
|
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Δαμίγος, Δημήτριος |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Παναγιωτάτου, Ελισάβετ |
el |
dc.contributor.committeemember |
Καλιαμπάκος, Δημήτριος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Δαμίγος, Δημήτριος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Παναγιωτάτου, Ελισάβετ |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2011-03-01 |
|
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2011-03-01 |
|