HEAL DSpace

Έρευνα Κοινωνικοοικονομικών Επιπτώσεων από την Υπογειοποίηση της Λεωφόρου Μεσογείων στο ύψος της Αγίας Παρασκευής

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Καλιαμπάκος, Δημήτριος el
dc.contributor.author Σταυριανίδη, Βασιλική Ν. el
dc.contributor.author Stavrianidi, Vasiliki N. en
dc.date.accessioned 2011-03-01T09:26:31Z
dc.date.available 2011-03-01T09:26:31Z
dc.date.copyright 2010-12-22
dc.date.issued 2011-03-01T09:26:31Z
dc.date.submitted 2010-12-22
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/3782
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.828
dc.description 198 σ. el
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Περιβάλλον και Ανάπτυξη" el
dc.description.abstract Αντικείμενο της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση των κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων από την υπογειοποίηση της λεωφόρου Μεσογείων στο ύψος της κεντρικής πλατείας της Αγίας παρασκευής μέσω της περιβαλλοντικής αποτίμησης του έργου. Η υπογειοποίηση του τμήματος αυτού αποσκοπεί στην επανένωση του δήμου που μέχρι τώρα χωρίζεται στα δύο από τη λεωφόρο και η πεζοδρόμηση των επιφανειακών χώρων προορίζεται να διευκολύνει την κίνηση των πεζών και να προωθήσει με τον καλύτερο τρόπο τις μετακινήσεις χωρίς το αυτοκίνητο. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκαν ποσοτικές έναντι ποιοτικών μεθόδων έρευνας και συγκεκριμένα η μέθοδος του ερωτηματολογίου σε κατάλληλο δείγμα του πληθυσμού, ως η πλέον ενδεδειγμένη για την εξαγωγή σαφών συμπερασμάτων σχετικά με τη διάθεση των κατοίκων να συνεισφέρουν για το έργο στο σύνολό του. Η προθυμία πληρωμής αποτελεί ένα μέτρο αποτίμησης αγαθών που στην oυσία θεωρείται αδύνατο να αποτιμηθούν, όπως ισχύει για τα περισσότερα περιβαλλοντικά αγαθά. Παράλληλα διερευνήθηκε η σχέση των δημόσιων ελεύθερων χώρων, με τα δίκτυα μεταφοράς στις σύγχρονες πόλεις και η δύσκολη πραγματικότητα του πεζού. Αποδεικνύεταιi ότι σήμερα ο ρόλος των δημόσιων ελεύθερων χώρων, ως συστατικών στοιχείων της ζωής της πόλης και της ποιότητας του περιβάλλοντός της, είναι σημαντικά υποβαθμισμένος στα αστικά κέντρα και ενώ οι μεταφορές θεωρούνταν ανέκαθεν δευτερεύουσα δραστηριότητα και αποτελούσαν μόνο το μέσο για τη δικτύωση των χώρων, σήμερα έχουν μετατραπεί σε αυτοσκοπό. Έχει επέλθει, λοιπόν, αποχαρακτηρισμός του δημόσιου κοινού χώρου σε ένα σύστημα κανόνων που απαιτεί από τον άνθρωπο να προσαρμοστεί σε αυτό, αντί να συμβαίνει το αντίστροφο και τελικά ο άνθρωπος υποβιβάζεται από κύριος χρήστης του χώρου, σε ένα απλό τμήμα της κυκλοφορίας. Επιπλέον, αναλύθηκε η σημασία της αξιοποίησης του υπόγειου αστικού χώρου στην προσπάθεια για αξιοβίωτη ολοκληρωμένη ανάπτυξη και επισημάνθηκε η αρωγή του κλάδου της περιβαλλοντικής οικονομίας τόσο στην υπόγεια ανάπτυξη, όσο και ευρύτερα. Η αποτίμηση του παραγόμενου κοινωνικού οφέλους από την υπογειοποίηση της λεωφόρου και την πεζοδρόμηση των επιφανειακών χώρων, επιχειρήθηκε με την Μέθοδο Υποθετικής ή Εξαρτημένης Αξιολόγησης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίων με προσωπικές συνεντεύξεις σε τυχαίο δείγμα 301 μονάδων από το σύνολο των 20.220 νοικοκυριών της Αγίας Παρασκευής. el
dc.description.abstract The present thesis' subject is the investigation of the social and economical impacts of the underground replacement of a part of Mesogheion Avenue in Aghia Paraskevi's central circus, through the method of environmental impact evaluation. The replacement of the artery intends to unify thw municipality, improve pedestrians' walk and promote car-free movements. In order to achieve this purpose, the Contigent Valuation Method (CVM) is used. The research was conducted with questionnaires (personal interviews), in a random sample of 301 units out of a set of the 20,220 town's households. The relation between public space and traffic was also examined and the difficulties that pedestrian meet every day. Nowadays the role of open public spaces, as core elements of city life and its environmental quality, is greatly degraded and while traffic was considered to be a secondary activity and was only the means, today it is an end in itself. That means that public space has come to be a part of this system of rules and people are required to adapt, than the other way round. man as a user of the space, is reduced to a traffic participant. en
dc.description.statementofresponsibility Βασιλική Ν. Σταυριανίδη en
dc.format.extent 175 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Περιβαλλοντική αποτίμηση el
dc.subject Περιβαλλοντική οικονομία el
dc.subject Μέθοδος υποθετικής αξιολόγησης el
dc.subject Υπογειοποίηση el
dc.subject Ερωτηματολόγια el
dc.subject Αξιοποίηση υπόγειου αστικού χώρου el
dc.subject Αξιοβίωτη ολοκληρωμένη ανάπτυξη el
dc.subject Λεωφόρος Μεσογείων el
dc.subject Αγία Παρασκευή el
dc.subject Πεζοί el
dc.subject SPSS en
dc.subject Contigent Valuation Method en
dc.subject Environmental economics en
dc.subject Questionnaires en
dc.subject Pedestrians en
dc.subject Aghia Paraskevi en
dc.title Έρευνα Κοινωνικοοικονομικών Επιπτώσεων από την Υπογειοποίηση της Λεωφόρου Μεσογείων στο ύψος της Αγίας Παρασκευής el
dc.title.alternative Research of Socio-economical Impacts of the Underground Replacement of Mesogheion Avenue in Aghia Paraskevi en
dc.type masterThesis el (en)
dc.date.accepted 2010-12-22
dc.date.modified 2010-12-22
dc.contributor.advisorcommitteemember Δαμίγος, Δημήτριος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Παναγιωτάτου, Ελισάβετ el
dc.contributor.committeemember Καλιαμπάκος, Δημήτριος el
dc.contributor.committeemember Δαμίγος, Δημήτριος el
dc.contributor.committeemember Παναγιωτάτου, Ελισάβετ el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-03-01
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-03-01


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής