Η παρούσα διπλωματική εργασία, έχει σαν αντικείμενο τη διερεύνηση αρχών και προτεραιοτήτων για τη διαχείριση της κυκλοφορίας στην πόλη του Μεσολογγίου, με έμφαση στην ενίσχυση της εναλλακτικής κινητικότητας. Αρχικά, παρουσιάζονται στοιχεία για την ιστορία της πόλης, την κοινωνική της διαστρωμάτωση και την οικονομία της, καθώς και για την πολεοδομική της οργάνωση. Στη συνέχεια παρουσιάζονται στοιχεία για την κυκλοφοριακή της οργάνωση, με ιδιαίτερη μνεία στις εγκεκριμένες κυκλοφοριακές μελέτες. Εξετάζεται το αν και κατά πόσο έχουν εφαρμοστεί, αν πέτυχαν το στόχο τους (στην περίπτωση που εφαρμόστηκαν) καθώς κι ο βαθμός αποδοχής τους από τους κατοίκους. Ακολούθως, εξετάζονται ελλείψεις και αστοχίες της υπάρχουσας κυκλοφοριακής οργάνωσης και των συνεχιζόμενων παρεμβάσεων, σε σχέση με τα «θέλω» και τις ανάγκες της πόλης και των κατοίκων της, σύμφωνα με τις δικές μας εκτιμήσεις. Τέλος, παρουσιάζονται προτάσεις για την ικανοποίηση αυτών των αναγκών, με έμφαση:
Στη δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων οι οποίοι συνδέουν σημεία της πόλης που λειτουργούν ως πόλοι έλξης μετακινήσεων
Στη χρήση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Κρυονερίου-Αιτωλικού κατά τα πρότυπα των ισπανικών Πράσινων Δρόμων (Vías Verdes) για τη δημιουργία περιαστικού ποδηλατοδρόμου, ο οποίος θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της περιαστικής περιοχής και στην προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, ενώ θα αποτελέσει πόλο έλξης επισκεπτών και κατοίκων στους τομείς του πολιτισμού, της αναψυχής και του αθλητισμού
Η παραπάνω πρόταση ανάπτυξης εναλλακτικής κυκλοφορίας παρουσιάστηκε στην έκθεση «Φαντάσου την πόλη: Μεσολόγγι 2013» που πραγματοποιήθηκε στο Μεσολόγγι τον Απρίλιο του 2013 με τίτλο «Μεσολόγγι: ποδηλατώντας στο αύριο».
Object of this thesis is the investigation of the principles and priorities for managing traffic in town of Missolonghi, focusing on strengthening of alternative mobility. Initially, there is a reference to the city's history, social stratification, economy and planning organization. After that, the traffic studies that are elaborated so far for the city and various procedures related to transport links are presented. It’s analyzing whether they have been carried out, if they succeeded in their targets (if they are implemented) and the acceptance that they had or not of the residents. Then, there is a reference to the failure of these studies tο cover residents’ and city’s needs, and proposals are presented to address them. This part of the thesis presented in the exhibition "Imagine the city: Missolonghi 2013" held at Missolonghi in April 2013.
The proposals are realistic and workable and try:
• The creation of a network of cycle routes connecting parts of the city that serve as magnets of movements
• The use of the old railway line Krioneri-Etoliko modeled on the spanish Greenways (Vías Verdes) to create suburban cycle route, which would contribute to the development of wide area, promote sustainable mobility and provide a pole attraction for visitors and residents in the areas of culture, leisure and sport