HEAL DSpace

Σημείο Συντονισμού: Πολυχώρος για μπάντες, Σταδίου και Αιόλου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κρητικός, Χρήστος-Γεώργιος el
dc.contributor.author Kritikos, Christos-Georgios el
dc.date.accessioned 2015-04-24T07:46:57Z
dc.date.available 2015-04-24T07:46:57Z
dc.date.issued 2015-04-24
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40591
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9219
dc.rights Default License
dc.subject Συναυλιακοί χώροι el
dc.subject Σημείο συντονισμού el
dc.subject Πολυχώροι el
dc.subject Ηχογραφήσεις el
dc.subject Μουσική el
dc.subject Live music venue en
dc.subject Music en
dc.subject Recordings en
dc.subject Coordination point en
dc.subject Multi-purpose buildings el
dc.title Σημείο Συντονισμού: Πολυχώρος για μπάντες, Σταδίου και Αιόλου el
dc.title Coordination point: Multi-purpose space for bands, Stadiou and Aiolou en
dc.contributor.department
heal.type bachelorThesis
heal.classification Music ensemble infrastracture en
heal.classification Εγκαταστάσεις για μουσικά σχήματα el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-04-09
heal.abstract Το οικόπεδο στη συμβολή Σταδίου και Αιόλου αποτελεί ένα κενό στο σύστημα συνεχούς δόμησης που χαρακτηρίζει την περιοχή, μετά από την καταστροφή του πολυώροφου καταστήματος αθλητικών ειδών Κατράντζος λόγω της εμπρηστικής επίθεσης του 1980. Το σύστημα δόμησης υπαγορεύει την παρελθοντική ύπαρξη ή την αναμονή ενός νέου κτιρίου στο αδόμητο οικόπεδο. Παρόλα αυτά, είναι δεδομένο ότι τα αστικά κενά είναι πολύτιμα στον ιστό της πυκνοδομημένης Αθήνας, ενώ οι δυνατότητες οπτικής φυγής που προσφέρονται στους περιπατητές στο συγκεκριμένο σημείο έχουν εντυπωθεί πλέον στην συλλογική συνείδηση. Ο σχεδιασμός του πολυχώρου αντιμετωπίζει τις παραμέτρους αυτές με την υιοθέτηση μίας γλώσσας που μπορεί να αναγνωστεί είτε ως κτιριακή διάσπαση, αν επιλεχθεί η αναφορά σε ένα κτιριακό όλον, είτε ως εναλλαγή κενών και πλήρων σε μία καθ’ ύψος ανάπτυξη ορθοκανονικών όγκων υπαγόμενων σε δύο κανάβους διαφορετικής διεύθυνσης. Γίνεται η προσπάθεια να τοποθετηθεί στο κενό αυτό οικόπεδο ένα κτίριο που θα λειτουργεί ως κτίριο προβολής για μία κοινωνική ομάδα που έχει βασιστεί μέχρι στιγμής στον παρασιτισμό της αστικής υποδομής, μία τρισδίαστατη αφίσα, ένα παλλόμενο φρούριο, ένα σημείο συντονισμού δραστηριοτήτων και εντάσεων. Ταυτόχρονα όμως, ο σχεδιασμός του κτιρίου εκφράζεται από μία διαμπερότητα, τόσο σε επίπεδο κινήσεων όσο και στο επίπεδο των οπτικών φυγών που δεν στερεί από τους πεζούς που έχουν συνηθίσει την έλλειψη κτιριακής μάζας στο συγκεκριμένο σημείο. Ο πολυχώρος περιλαμβάνει έναν υπόγειο συναυλιακό χώρο (270 τ.μ.) και ένα μπαρ για να τον υποστηρίζει (160 τ.μ.). Στο ισόγειο, εκτός από τον υπαίθριο χώρο που αποδίδεται στο δημόσιο (και δύναται να αξιοποιείται για υπαίθριες συναυλίες) υπάρχει ένα πρατήριο αναλώσιμων (πένες και χορδές εγχόρδων, καλώδια κ.τ.λ.) καθώς και πρατήριο εισιτηρίων στην ανεξάρτητη είσοδο προς τον κύριο συναυλιακό χώρο. Στους όγκους σε υψηλότερο επίπεδο, φιλοξενούνται, λιγότερο εκτεθειμένες στο δημόσιο, οι εξής λειτουργίες: εργαστήρια γραφιστικής, μεταξοτυπίας και service μουσικών οργάνων, υπαίθριο αναψυκτήριο, 4 αίθουσες προβών συγκροτημάτων (144 τ.μ.), 4 ατομικές αίθουσες προβών (23 τ.μ.), στούντιο ηχογραφήσεων (3 live rooms, 3 control rooms, 144 τ.μ.) και πλήθος υπαίθριων και ημιυπαίθριων χώρων δημόσιας χρήσης. Η διπλωματική αυτή αποτελεί τον σχεδιασμό μίας φαντασίωσης με τα εργαλεία που μου προσέφεραν οι σπουδές μου στο ΕΜΠ. Χάρις στην εμπειρία μου ως αφοσιωμένου ερασιτέχνη μουσικού, έθεσα ορισμένες παραμέτρους στις οποίες προστέθηκαν άλλες λόγω του οικοπέδου (με βάση νομοθεσίες/προσωπική ανάγνωση) και άλλες από τους καθηγητές μου στους τομείς της σύνθεσης, της οικοδομικής και της στατικής μηχανικής. Η επίλυση που προέκυψε φέρει τον χαρακτήρα μου ως “αρχιτέκτονα” στον τρόπο διαχείρισης των παραμέτρων αυτών και δεν υπάγεται σε οποιοδήποτε αξιακό σύστημα αρχιτεκτονικής έκφρασης. el
heal.abstract The site at the junction of Stadium and Aeolus street is a gap in the continuum of building development of the area. The vacancy dictates either the past presence of a building (multistory building destroyed after arson in 1980) or the anticipation of a future building in the site. Nevertheless, it is a fact that open spaces are valuable in the dense built environment of Athens. The design of the multi-purpose space addresses these parameters adopting a language that can be recieved either as the division of a building to independent units, or the vertical and sparse development of separate units according to two grids of different orientation. The building includes an underground concert hall (270 m2) and a bar supporting it (160 m²). On the ground floor, except for the outdoor space given to the public (that may also be utilized for outdoor concerts), there is a supply station (guitar picks and strings, wires, etc.) and a ticket stand at the independent entrance to the main concert space. At the units on a higher level the following functions are hosted: workshops of graphic design, screen printing and service musical instruments, open-air bar, 4 rooms rehearsals rooms (144 m2), 4 individual rehearsal rooms (23 m2), recording studios (3 live rooms, 3 control rooms, 144 m2) and a range of outdoor and semi-outdoor public spaces. en
heal.advisorName Τσιράκη, Σοφία el
heal.advisorName Tsiraki, Sophia en
heal.committeeMemberName Παρμενίδης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Λυκογιάννη, Σταυρούλα el
heal.committeeMemberName Μάρδα, Νέλλη el
heal.committeeMemberName Τσακανίκα, Ελευθερία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 27
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής