dc.contributor.author |
Βανδώρος, Βασίλειος
|
el |
dc.contributor.author |
Vandoros, Vasileios
|
en |
dc.date.accessioned |
2015-07-17T08:06:08Z |
|
dc.date.available |
2015-07-17T08:06:08Z |
|
dc.date.issued |
2015-07-17 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/40988 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12063 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Λογισμικό προσομοίωσης |
el |
dc.subject |
Κυκλικός κόμβος |
el |
dc.subject |
Ισόπεδος τετρασκελής κόμβος προτεραιότητας |
el |
dc.subject |
Μέση καθυστέρηση |
el |
dc.subject |
Προσομοίωση |
el |
dc.subject |
Vissim |
en |
dc.subject |
TWSC |
en |
dc.subject |
Roundabout |
en |
dc.subject |
Average delay |
el |
dc.title |
Διερεύνηση της λειτουργίας ισόπεδων κόμβων προτεραιότητας με χρήση του λογισμικού προσομοίωσης Vissim |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Κυκλοφοριακή τεχνική |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2014-11-05 |
|
heal.abstract |
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της λειτουργίας ισόπεδων κόμβων προτεραιότητας με χρήση μικροσκοπικού λογισμικού προσομοίωσης. Για να επιτευχθεί αυτό αρχικά σχεδιάστηκαν με το λογισμικό προσομοίωσης Vissim ένας κυκλικός κόμβος και ένας ισόπεδος τετρασκελής κόμβος που αποτέλεσαν τους υπό διερεύνηση κόμβους. Για τον καθορισμό της προτεραιότητας των εμπλεκόμενων κινήσεων χρησιμοποιήθηκε η λειτουργία “περιοχές εμπλοκής” (conflict areas) του Vissim. Δημιουργήθηκαν σενάρια προσομοίωσης με διαφορετικά χαρακτηριστικά τα οποία αφορούν σε παραμέτρους οι οποίες αναμένεται να είναι κρίσιμες για τη λειτουργία του κόμβου. Οι παράμετροι που διερευνήθηκαν είναι η ταχύτητα προσέγγισης των οχημάτων στον κόμβο, ο κυκλοφοριακός φόρτος του κόμβου και η κατανομή του στις προσβάσεις, καθώς και οι παράμετροι επιλογής διακένου: το εμπρός διάκενο (front gap), πίσω διάκενο (rear gap) και ο συντελεστής απόστασης ασφαλείας (safety distance factor) δημιουργώντας συνολικά 648 σενάρια προσομοίωσης. Πραγματοποιήθηκε διερεύνηση της επιρροής των εξεταζόμενων παραμέτρων στη λειτουργία του κόμβου με χρήση των μεγεθών της μέσης καθυστέρησης, τη μέση ταχύτητα κίνησης καθώς και τον κυκλοφοριακό φόρτο που εξέρχεται από τον κόμβο. Τα αποτελέσματα των προσομοιώσεων υποδεικνύουν την απουσία επίδρασης του πίσω διάκενου (rear gap) στον κυκλικό κόμβο και την έντονη επίδραση του safety distance factor στη μέση καθυστέρηση και στη μέση ταχύτητα λειτουργίας του κόμβου, τόσο του κυκλικού όσο και του ισόπεδου τετρασκελούς κόμβου προτεραιότητας. Ακόμη για χαμηλούς και μεσαίους φόρτους ο ισόπεδος τετρασκελής κόμβος προτεραιότητας παρουσιάζει καλύτερο επίπεδο λειτουργίας. Στους υψηλούς φόρους και χαμηλές τιμές διακένων λειτουργεί καλύτερα ο κυκλικός κόμβος ενώ με υψηλές τιμές διακένων ο ισόπεδος τετρασκελής κόμβος προτεραιότητας. Tέλος προέκυψε ότι υψηλότερη ταχύτητα λειτουργίας παρουσιάζει ο ισόπεδος τετρασκελής κόμβος προτεραιότητας, εκτός από τους υψηλούς φόρτους και μικρές και μεσαίες τιμές διακένων που υψηλότερη ταχύτητα παρουσιάζει ο κυκλικός κόμβος. |
el |
heal.advisorName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.committeeMemberName |
Αντωνίου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντινος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
132 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|