dc.contributor.author |
Χωματά, Λουκία Ευγενία
|
el |
dc.contributor.author |
Chomata, Loukia Evgenia
|
en |
dc.date.accessioned |
2015-09-30T09:25:37Z |
|
dc.date.available |
2015-09-30T09:25:37Z |
|
dc.date.issued |
2015-09-30 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41346 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9803 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Λιμένες |
el |
dc.subject |
Ports |
en |
dc.subject |
Βελτιστοποίηση |
el |
dc.subject |
Αναβάθμιση |
el |
dc.subject |
Υποδομές |
el |
dc.subject |
Προγραμματισμός |
Προγραμματισμός |
dc.subject |
Optimization |
en |
dc.subject |
Upgrade |
en |
dc.subject |
Infrastructure |
en |
dc.subject |
Programming |
en |
dc.title |
Ανάπτυξη μοντέλου βελτιστοποίησης της κατανομής πόρων για την αναβάθμιση των σημαντικότερων επιβατικών ελληνικών λιμένων |
el |
dc.title |
Development of an integrated optimization model for budget allocation for the upgrade of greek passenger ports |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Optimization |
en |
heal.classification |
Βελτιστοποίηση |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2015-07-09 |
|
heal.abstract |
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η επίτευξη της βέλτιστης κατανομής χρηματικών πόρων για την υλοποίηση λιμενικών έργων υποδομής, με απώτερο επιθυμητό αποτέλεσμα τη μέγιστη δυνατή αναβάθμιση των 12 σπουδαιότερων ελληνικών επιβατικών λιμένων. Για το σκοπό αυτό αναπτύχθηκαν και εφαρμόστηκαν μαθηματικά μοντέλά βελτιστοποίησης, τα οποία στηρίζονται στις αρχές της θεωρίας του γραμμικού ακέραιου προγραμματισμού. Το μοντέλα αυτά βρίσκουν εφαρμογή μέσω αντικειμενικής συνάρτησης στην οποία εισάγονται οι συντελεστές σημασίας των λιμένων και των εφτά έργων υποδομής που επιλέγονται να υλοποιηθούν αντίστοιχα. Κατά τη διαδικασία βελτιστοποίησης επιδιώκεται η μεγιστοποίηση της αντικειμενικής συνάρτησης με περιορισμό το διαθέσιμο προϋπολογισμό. Σύνολο εφαρμόστηκαν 10 διαφορετικά σενάρια βελτιστοποίησης. Από τα μοντέλα προέκυψε ότι οι παράγοντες που επηρεάζουν αλλά όχι με γραμμικό τρόπο τη βέλτιστη κατανομή πόρων σε έργα αναβάθμισης είναι το μέγεθος του προϋπολογισμού, το κόστος των έργων, η κλιμάκωση των επενδύσεων στο χρόνο και οι συντελεστές αξιολόγησης λιμένων και ενεργειών έτσι όπως έχουν οριστεί. Επίσης, βρέθηκε ότι η απόδοση που επιφέρει η υλοποίηση των έργων υποδομής στους λιμένες δεν αυξάνεται αναλογικά με την αύξηση του διαθέσιμου κεφαλαίου |
el |
heal.abstract |
The present diploma thesis aims to build an optimization model that will allocate in the best possible way a constrained budget for the upgrade of the 12 most important Greek Passenger Ports. On that purpose, mathematical models are developed based on the principles of the linear integral programming. These mathematical models are solved through an objective function, which includes two distinct parameters that depict the importance of those 12 Greek passenger ports and the infrastructure projects, chosen to be implemented for their upgrade. Having as a constraint the initial available budget, the objective function needs to be maximized during the optimization process and 10 different optimization scenarios are solved in total and the results of their solutions are synthesized so that useful conclusions can be drawn. From the models it was derived that the parameters having a non-linear impact to the optimum project budget distribution are the budget size, the projects' cost, the investments' escalation and the ports and activities assessment coefficients. It was found that the return brought to the ports from the projects is not increasing proportionally with the increase of the available funds. |
en |
heal.advisorName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λαγαρός, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
108 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|