dc.contributor.author | Παπαγεωργίου, Ουρανία Ελένη | el |
dc.contributor.author | Papageorgiou, Ourania Eleni | en |
dc.date.accessioned | 2015-12-09T08:01:22Z | |
dc.date.available | 2015-12-09T08:01:22Z | |
dc.date.issued | 2015-12-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/41759 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4509 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Χώρος | el |
dc.subject | Υποκείμενο | el |
dc.subject | Ταρκόφσκι | el |
dc.subject | Χωρικά Leitmotivs | el |
dc.subject | Επανάληψη | el |
dc.subject | Space | en |
dc.subject | Subject | en |
dc.subject | Tarkovsky | en |
dc.subject | Spatial Leitmotivs | en |
dc.subject | Repetition | en |
dc.title | Χωρο - υποκείμενο : μια ενιαία οντότητα στον κινηματογράφο του Αντρέι Ταρκόφσκι | el |
dc.title | Space- subject : a single entity in the cinema of Andrei Tarkovsky | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Σχεδισμός - Χώρος - Πολιτισμός" (Κατ. Α')" | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture, Cinema | en |
heal.classification | Κινηματογράφος | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2015-10-20 | |
heal.abstract | “Είμαι ο χώρος όπου βρίσκομαι.” Noel Arnaud Με αφορμή αυτή τη σκέψη, υπόθεση αυτής της εργασίας είναι πως η ταυτότητα του χρήστη δε μένει ανεπηρέαστη από τα χαρακτηριστικά του χώρου που τον περιβάλει και αντίστροφα. Εφορμώντας από αυτή την υπόθεση, θα μελετηθεί η παράλληλη κατασκευή της ταυτότητας του χρήστη και του χώρου του, με εργαλείο το λεξιλόγιο μιας τέχνης, παράλληλης με την Αρχιτεκτονική, της τέχνης του Κινηματογράφου. Αντικείμενο αυτής της μελέτης αποτελεί η αμοιβαία συγκρότηση υποκειμένων και χώρου στο σύνολο του έργου του κινηματογραφιστή Αντρέι Ταρκόφσκι. Σκοπός της εργασίας είναι μελετώντας κάποιες φιλμικές κατασκευές να αποδειχτεί πως η συγκρότηση της ταυτότητας του εκάστοτε χαρακτήρα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη συγκρότηση της ταυτότητας του φιλμικού χώρου και πως η αμοιβαία αυτή συγκρότηση αλλάζει ποιοτικά στο χρόνο. Βασικό ερώτημα της παρούσας εργασίας είναι το Πώς μπορώ να περιγράψω ένα υποκείμενο χρησιμοποιώντας χωρικές παραμέτρους; Θέτοντας ένα συγκεκριμένο πλαίσιο φιλμογραφίας και συγκροτώντας τα εργαλεία με τα οποία αναπαρίσταται και νοηματοδοτείται ο χώρος στον κινηματογράφο, θα προσπαθήσω να διακρίνω διαφορετικά υποκείμενα με βάση τη σχέση τους με το χώρο. Κατόπιν θα συγκροτήσω τα χωρικά leitmotiv, που αντιστοιχούν στο εκάστοτε υποκείμενο μέσα από το συνδυασμό των χωρικών μοτίβων που επανέρχονται μέσα το έργο του ρώσου σκηνοθέτη. Ουσιαστικά θα προσπαθήσω να δείξω την ύπαρξη ενός χώρο-υποκειμένου και κατόπιν να μελετήσω πως αυτό συγκροτείται μέσα στο φιλμικό χρόνο μέσα από τη λειτουργία της επανάληψης αλλά και πώς μετασχηματίζεται μέσα σε αυτόν κατά την εξέλιξη της αφήγησης. Δείχνοντας το χώρο-υποκείμενο ως ένα υποκείμενο που προσδιορίζεται μέσα από χωρικούς προσδιορισμούς, υποστηρίζω πως χώρος και υποκείμενο αποτελούν μια ενιαία οντότητα. | el |
heal.abstract | “ I am the space where I am “ Noel Arnaud On the occasion of this thought, the hypothesis of this study is that the identity of any subject is influenced by the characteristics of its surrounding space. I will try to analyze the simultaneous constitution of space and subject’ s identity, through the vocabulary of an art, close to Architecture, the art of moving images, and specifically through the films of the Russian cinematographer, Andrei Tarkovsky. By studying some of his films , I will prove that the constitution of a filmic character’s identity is inextricably linked to the constitution of the identity of filmic spaces, and that it changes through time. I pose one basic question, which is: How can I describe a subject through space characteristics? Firstly I will define all those parameters which constitute space in cinema. Then my main analysis will be on the film Nostalgia where I will try to distinguish the different filmic subjects based on their relation to the space where they act. Basically I will define all those characteristics of space that correspond to one specific subject, which through repetition constitute the spatial leitmotivs. I will try to prove the existence of the so-called “SPACE- subject” which is a subject described only by his relation to the space he lives in. | en |
heal.sponsor | Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών | el |
heal.sponsor | Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών | el |
heal.advisorName | Παρμενίδης, Γεώργιος | el |
heal.advisorName | Parmenidis, Georgios | en |
heal.committeeMemberName | Σταυρίδης, Σταυρος | el |
heal.committeeMemberName | Stavridis, Stavros | en |
heal.committeeMemberName | Γυπαράκης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Gyparakis, Georgios | en |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 115 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: