dc.contributor.author | Τσιφτσή, Ξανθή | el |
dc.contributor.author | Tsiftsi, Xanthi | en |
dc.date.accessioned | 2017-03-08T11:44:10Z | |
dc.date.available | 2017-03-08T11:44:10Z | |
dc.date.issued | 2017-03-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44583 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6430 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου: Σχεδιασμός- Χώρος- Πολιτισμός (Κατ. Α')". | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.subject | Μουσείο | el |
dc.subject | Museum | en |
dc.subject | Αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | Μνήμη | el |
dc.subject | Ολοκαύτωμα | el |
dc.subject | Libeskind | en |
dc.subject | Architecture | en |
dc.subject | Memory | en |
dc.subject | Holocaust | en |
dc.title | Η Αρχιτεκτονική του Μουσείου και η Κατασκευή της Συλλογικής Μνήμης. Η Περίπτωση του Εβραϊκού Μουσείου του Βερολίνου | el |
dc.title | The Architecture of the Museum and the Construction of Collective Memory. The Case of the Jewish Museum Berlin. | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Μουσειολογία | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-10-25 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Αρχιτεκτονική- Σχεδιασμός του Χώρου»- Κατεύθυνση Α΄: «Σχεδιασμός- Χώρος- Πολιτισμός» της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου. Αντικείμενό της είναι η μελέτη της κατασκευής της συλλογικής μνήμης ως κοινωνικό φαινόμενο, μέσα από μία υλική έκφανση της μνήμης, την αρχιτεκτονική του Μουσείου. Έμπνευση και αφορμή αποτέλεσε το Εβραϊκό Μουσείο του Βερολίνου, έργο του Daniel Libeskind, το οποίο συνιστά παράδειγμα αρχιτεκτονικής χωροποίησης της μνήμης του Εβραϊκού Ολοκαυτώματος. Είναι το μόνο μουσείο που στα πρώτα δύο χρόνια της λειτουργίας του δεν συμπεριέλαβε κανένα έκθεμα, αποτέλεσε το ίδιο έκθεμα αλλά και φορέα μνήμης, χωρίς την «αρωγή» κανενός αντικειμένου και χωρίς την σύμπραξη κανενός εκπαιδευτικού προγράμματος και καμίας εκθεσιακής πολιτικής. Εντούτοις, κατάφερε να προσελκύσει μέσα σε αυτή τη διετία εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες. Αυτό το επίτευγμα της μουσειακής αρχιτεκτονικής οδήγησε στην διατύπωση του εξής ερευνητικού ερωτήματος: πώς παρεμβαίνει η εκ του μηδενός αρχιτεκτονική δημιουργία ενός μουσείου στην κατασκευή της συλλογικής μνήμης ενός ιστορικού γεγονότος; Με άξονα αυτή την προβληματική, στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη της αρχιτεκτονικής του Μουσείου, ως εργαλείου διαμεσολάβησης μνήμης, δια της πρόσληψης των χρηστών. | el |
heal.abstract | During the last decades, with the passing of the generation of Holocaust survivors and the rise of far-right parties, there has been an imperative to raise collective consciousness that this atrocity would never be repeated. Therefore, the responsibility for Holocaust remembrance has been gradually moved into the hands of museums. At a time when considerable scholarly attention has been paid to the construction of Holocaust memory, little has been said about the critical role of museum architecture. In this thesis, we study the construction of collective memory as a social phenomenon through the architecture of the Museum based on the crucial role of discourse, which, we believe, it may form opinions and create a specific reality or a prism for the historical awareness of an event. Therefore, in this thesis, we study how the discourse of powers of influence (the Museum team, the architect, the critics and commentators) and the materialization of their discourse (the architecture of the Museum) affect the cognition (bodily, emotional and mental experience) of the receivers (the Museum visitors) and the formation of their knowledge, collective memory and identity. As part of the study of the case of the Jewish Museum Berlin, we conducted field research, where we recruited first time visitors and we applied the word association test in order to gain an insight into their bodily reaction, sentimental response and intellectual stimulation stemming from their spatial experience. With this methodological tool we got in touch with the unprompted vocabulary used by different groups of people according to an age-stratified variation and, through converting active spatial memory into verbal working memory, we answered questions such as: ‘Which spatial features exacerbated the physical symptoms recorded?’ ‘How different was the emotional reaction of the local audience in comparison with the international one?’ ‘Which visitors resorted to denial and emotional insulation in order to protect themselves against unwanted feelings and which ones reached a level of empathy?’ | en |
heal.sponsor | Η έρευνα πεδίου στο Εβραϊκό Μουσείο του Βερολίνου πραγματοποιήθηκε με χρηματοδότηση του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ. | el |
heal.advisorName | Παρμενίδης, Γεώργιος | el |
heal.advisorName | Parmenidis, Giorgos | en |
heal.committeeMemberName | Τουρνικιώτης, Παναγιώτης | el |
heal.committeeMemberName | Μωραϊτης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Moraitis, Konstantinos | en |
heal.committeeMemberName | Tournikiotis, Panagiotis | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 370 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: