HEAL DSpace

Γιαπί: η υπόσχεση της εικόνας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σουρλαντζή, Μαρία Ελένη el
dc.contributor.author Sourlantzi, Maria Eleni en
dc.date.accessioned 2017-07-18T07:35:41Z
dc.date.available 2017-07-18T07:35:41Z
dc.date.issued 2017-07-18
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45248
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1878
dc.rights Default License
dc.subject Σκελετοί el
dc.subject Γιαπί el
dc.subject Εικόνες el
dc.subject Σημειολογία el
dc.subject Unfinished constructions en
dc.subject Semiotics en
dc.subject Gestalt en
dc.subject Wireframes en
dc.title Γιαπί: η υπόσχεση της εικόνας el
dc.title Unfinished structure: the promise of an image en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Building sites--Athens (Greece) (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2003005468) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-07-07
heal.abstract Οι ημιτελείς κατασκευές, ένα συχνό φαινόμενο της τελευταίας δεκαετίας στην πόλη της Αθήνας αποτέλεσαν το έναυσμα για την παρούσα ερευνητική εργασία. Η ύπαρξή τους προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις στον κάτοικο-παρατηρητή που περιπλανάται στην πόλη και αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητάς του. Η (προ)διάθεσή του για την νοερή ολοκλήρωση των ημιτελών κατασκευών έτσι ώστε να καλύψει ένα κενό στη μορφολογία του δομημένου περιβάλλοντος στο οποίο κατοικεί, τροφοδότησε τον προβληματισμό για τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιείται τούτη η διαδικασία. Στόχος μας αποτελεί η αναζήτηση της ενδεχομενικότητας που φέρει η ολοκλήρωση της μορφής ενός σκελετού από τη σκοπιά ενός απλού παρατηρητή, “μη ειδικού” στο τομέα της αρχιτεκτονικής. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η ημιτελής εικόνα ενός σκελετού διερευνάται ως ένα δυναμικό πεδίο που ορίζεται από ανάπτυξη δράσεων ανάμεσα στον κάτοικο, περιπλανητή, και παρατηρητή με τα υλικά στοιχεία του δομημένου περιβάλλοντος. Ο χώρος, ως μία συσσώρευση στιγμιαίων συμπεριφορών και διαπραγματεύσεων, αποσπασματικών ή μη επαφών μεταξύ υποκειμένου και αντικειμένου, λειτουργεί με τρόπο που τον καθιστά ικανό να νοηματοδοτεί τη συνέχεια ενός θραύσματος μέσα στην καθημερινή εμπειρία. Τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν για την κατανόηση της διεργασίας που λαμβάνει χώρα τη στιγμή που ο παρατηρητής βρίσκεται μπροστά στην εικόνα μιας ημιτελούς κατασκευής και προσπαθεί να της προσδώσει νοερά μια χρήση άρα και μια μορφή ή ακόμη και το αντίστροφο, έχουν αντληθεί από τη θεωρία της σημειωτικής και από τις γενικές αρχές της γνωστικής ψυχολογίας που σχετίζονται με την οπτική αντίληψη ενός αντικειμένου. Η θεωρία της σημειωτικής επιλέχθηκε διότι μας βοηθά να ερμηνεύσουμε τη στάση του παρατηρητή απέναντι σε μια κατασκευή, που φέρει μηνύματα τα οποία ο παρατηρητής λαμβάνει, ερμηνεύει και αποκωδικοποιεί. Συμπληρωματικά, θα γίνει χρήση της οπτικής αντίληψης για να εντοπίσουμε και να κατανοήσουμε τις διεργασίες που συντελούνται στο νου του θεατή-παρατηρητή, όταν αυτός προσπαθεί να ολοκληρώσει με τη φαντασία του τη κατασκευή που βρίσκεται μπροστά του. el
heal.abstract Incomplete constructions, a frequent phenomenon of the last decade in the city of Athens, have been the starting point for this research work. Our aim is to explore the potentiality of the integration of a skeleton f rom the point o f view o f a "nonspecialist" observer in the field of architecture. In this context, the unfinished image of a structure is investigated as a dynamic field defined by the development of actions between the inhabitant, the wanderer and the observer with the material elements of the structured environment. The tools that will be used to understand the process that occurs when the observer is in front of the image of an incomplete construction and attempts to give it a use and therefore a form, or vice versa, have been drawn from the theory of semiotics And from the general principles of cognitive psychology associated with the visual perception of an object. The theory of semiotics was chosen because it helps us to interpret the attitude of the observer towards a construction that carries messages that the observer receives, interprets and decodes. In addition, visual perception will be used to identify and understand the processes taking place in the mind of the observer-observer when he attempts to complete with imagination the construction in front of him. en
heal.tableOfContents 01.ΕΙΣΑΓΩΓΗ 02.Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΣΗΜΕΙΩΤΙΚΗΣ 03.Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΟΠΤΙΚΗΣ ΜΟΡΦΗΣ 04.Η ΜΝΗΜΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ 05.ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ 06.Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΣΤΟ ΦΑΝΤΑΣΙΑΚΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ 07. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ 08. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής