dc.contributor.author |
Σουρλαντζή, Μαρία Ελένη
|
el |
dc.contributor.author |
Sourlantzi, Maria Eleni
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-07-18T07:35:41Z |
|
dc.date.available |
2017-07-18T07:35:41Z |
|
dc.date.issued |
2017-07-18 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45248 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1878 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Σκελετοί |
el |
dc.subject |
Γιαπί |
el |
dc.subject |
Εικόνες |
el |
dc.subject |
Σημειολογία |
el |
dc.subject |
Unfinished constructions |
en |
dc.subject |
Semiotics |
en |
dc.subject |
Gestalt |
en |
dc.subject |
Wireframes |
en |
dc.title |
Γιαπί: η υπόσχεση της εικόνας |
el |
dc.title |
Unfinished structure: the promise of an image |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Building sites--Athens (Greece) (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2003005468) |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-07-07 |
|
heal.abstract |
Οι ημιτελείς κατασκευές, ένα συχνό φαινόμενο της τελευταίας δεκαετίας στην πόλη της Αθήνας αποτέλεσαν το έναυσμα για την παρούσα ερευνητική εργασία. Η ύπαρξή τους προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις στον κάτοικο-παρατηρητή που περιπλανάται στην πόλη και αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητάς του. Η (προ)διάθεσή του για την νοερή ολοκλήρωση των ημιτελών κατασκευών έτσι ώστε να καλύψει ένα κενό στη μορφολογία του δομημένου περιβάλλοντος στο οποίο κατοικεί, τροφοδότησε τον προβληματισμό για τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιείται τούτη η διαδικασία.
Στόχος μας αποτελεί η αναζήτηση της ενδεχομενικότητας που φέρει η ολοκλήρωση της μορφής ενός σκελετού από τη σκοπιά ενός απλού παρατηρητή, “μη ειδικού” στο τομέα της αρχιτεκτονικής. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η ημιτελής εικόνα ενός σκελετού διερευνάται ως ένα δυναμικό πεδίο που ορίζεται από ανάπτυξη δράσεων ανάμεσα στον κάτοικο, περιπλανητή, και παρατηρητή με τα υλικά στοιχεία του δομημένου περιβάλλοντος. Ο χώρος, ως μία συσσώρευση στιγμιαίων συμπεριφορών και διαπραγματεύσεων, αποσπασματικών ή μη επαφών μεταξύ υποκειμένου και αντικειμένου, λειτουργεί με τρόπο που τον καθιστά ικανό να νοηματοδοτεί τη συνέχεια ενός θραύσματος μέσα στην καθημερινή εμπειρία.
Τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν για την κατανόηση της διεργασίας που λαμβάνει χώρα τη στιγμή που ο παρατηρητής βρίσκεται μπροστά στην εικόνα μιας ημιτελούς κατασκευής και προσπαθεί να της προσδώσει νοερά μια χρήση άρα και μια μορφή ή ακόμη και το αντίστροφο, έχουν αντληθεί από τη θεωρία της σημειωτικής και από τις γενικές αρχές της γνωστικής ψυχολογίας που σχετίζονται με την οπτική αντίληψη ενός αντικειμένου. Η θεωρία της σημειωτικής επιλέχθηκε διότι μας βοηθά να ερμηνεύσουμε τη στάση του παρατηρητή απέναντι σε μια κατασκευή, που φέρει μηνύματα τα οποία ο παρατηρητής λαμβάνει, ερμηνεύει και αποκωδικοποιεί. Συμπληρωματικά, θα γίνει χρήση της οπτικής αντίληψης για να εντοπίσουμε και να κατανοήσουμε τις διεργασίες που συντελούνται στο νου του θεατή-παρατηρητή, όταν αυτός προσπαθεί να ολοκληρώσει με τη φαντασία του τη κατασκευή που βρίσκεται μπροστά του. |
el |
heal.abstract |
Incomplete constructions, a frequent phenomenon
of the last decade in the city of Athens, have been
the starting point for this research work. Our aim is
to explore the potentiality of the integration of a
skeleton f rom the point o f view o f a "nonspecialist"
observer in the field of architecture. In
this context, the unfinished image of a structure is
investigated as a dynamic field defined by the
development of actions between the inhabitant, the
wanderer and the observer with the material
elements of the structured environment. The tools
that will be used to understand the process that
occurs when the observer is in front of the image
of an incomplete construction and attempts to give
it a use and therefore a form, or vice versa, have
been drawn from the theory of semiotics And from
the general principles of cognitive psychology
associated with the visual perception of an object.
The theory of semiotics was chosen because it
helps us to interpret the attitude of the observer
towards a construction that carries messages that
the observer receives, interprets and decodes. In
addition, visual perception will be used to identify
and understand the processes taking place in the
mind of the observer-observer when he attempts to
complete with imagination the construction in front
of him. |
en |
heal.tableOfContents |
01.ΕΙΣΑΓΩΓΗ 02.Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΣΗΜΕΙΩΤΙΚΗΣ 03.Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΟΠΤΙΚΗΣ ΜΟΡΦΗΣ 04.Η ΜΝΗΜΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ 05.ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ 06.Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΣΤΟ ΦΑΝΤΑΣΙΑΚΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ 07. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ 08. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|