HEAL DSpace

Μοντελοποίηση διαδικασιών πωλήσεων σε χημική βιομηχανία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ζαβιτσάνου, Θεουράνια el
dc.contributor.author Zavitsanou, Theourania en
dc.date.accessioned 2018-03-29T10:58:13Z
dc.date.available 2018-03-29T10:58:13Z
dc.date.issued 2018-03-29
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/46815
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.15442
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Μοντελοποίηση διαδικασιών el
dc.subject Επιχειρησιακή διαδικασία el
dc.subject Μέθοδοι μοντελοποίησης el
dc.subject Γλώσσα εκτέλεσης επιχειρησιακών διαδικασιών el
dc.subject Business process modeling en
dc.subject Business process modeling notation (BPMN) en
dc.subject Adonis tool en
dc.subject BPEL el
dc.title Μοντελοποίηση διαδικασιών πωλήσεων σε χημική βιομηχανία el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Πληροφοριακά συστήματα el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-10-10
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο την καταγραφή των διαδικασιών πωλήσεων καθώς και των πληροφοριακών συστημάτων που χρησιμοποιούνται από την εταιρία MONOTEZ Α.Ε.Β.Ε. με σκοπό την διαμόρφωση ενός εγχειρίδιου διαδικασιών με συστηματικό τρόπο που θα αποτελέσει εργαλείο της εταιρείας για να εντοπίσει αδυναμίες στον υφιστάμενο τρόπο καταγραφής, να εντοπίσει σημεία προς βελτίωση και να εντάξει τα πληροφοριακά συστήματα και την οργάνωση σε έναν ενιαίο τρόπο αποτύπωσης των διαδικασιών. Από παλαιότερες καταγραφές των διαδικασιών σε κείμενο και σε μορφή ISO, έγινε απεικόνιση των διαδικασιών σε διαγράμματα. Η μοντελοποίηση των διαδικασιών έγινε με χρήση της μεθοδολογίας BPMN 2.0. Για την απεικόνιση των διαδικασιών σε μοντέλα χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο ADONIS Community Edition 3.0. Για την καλύτερη αντίληψη της διάρθρωσης της εταιρίας και των διαδικασιών πωλήσεων, συμπεριλήφθηκε στην εργασία το οργανόγραμμα της εταιρίας, έγινε καταγραφή των πληροφοριακών συστημάτων που χρησιμοποιεί η εταιρία, τα οποία σχεδιάστηκαν στο διάγραμμα IT Model του ADONIS, καθώς και ένα μοντέλο εγγράφων. Για την καταγραφή των διαδικασιών χρησιμοποιήθηκαν οι αρχές της μοντελοποίησης BPMN 2.0. Κατά τη διάρκεια της μοντελοποίησης εντοπίστηκαν αδυναμίες στην υφιστάμενη καταγραφή λόγω της δομής των εγγράφων της εταιρείας σε μορφή ISO. Μέσα από συνεντεύξεις και επεξηγήσεις διαμορφώθηκαν τα τελικά μοντέλα που ανταποκρίνονται πλήρως στις διαδικασίες της επιχείρησης αντιμετωπίζοντας τις αδυναμίες των προηγούμενων καταγραφών. Οι διαδικασίες πωλήσεων της εταιρείας που καταγράφηκαν είναι: ΑΣ01: Υποβολή Προσφοράς ΑΣ02: Λήψη ΠαραγγελίαςΤα μοντέλα διαδικασιών που αναπτύχθηκαν έχουν ολοκληρωθεί σε μια ενιαία βάση δεδομένων που προσφέρει το εργαλείο ADONIS. Το γεγονός αυτό δίνει τη δυνατότητα ανάλυσης των διαδικασιών και εφαρμογής ερωτημάτων (queries) κάτι το οποίο ήταν επιθυμητό από την εταιρεία. Παραδείγματα τέτοιων ερωτημάτων είναι ο εντοπισμός των δραστηριοτήτων ανά οργανωτικό ρόλο, ο εντοπισμός εγγραφών ανά διαδικασία, οι δραστηριότητες οι οποίες γίνονται χειροκίνητα ή με τη χρήση πληροφοριακού συστήματος από το χρήστη ή με αυτοματοποιημένο τρόπο, δραστηριότητες οι οποίες επαναλαμβάνονται, δραστηριότητες που καταλήγουν σε αρχειοθετήσεις εγγράφων, ασάφειες ή ελλείψεις στη ροή των διαδικασιών. Επομένως, η εταιρεία έχοντας ένα τέτοιο εργαλείο για την ανάλυση των διαδικασιών της και για τον εντοπισμό προβλημάτων τα οποία χρειάζονται επίλυση θα μπορέσει χρησιμοποιώντας το να βελτιωθεί. Η προσφορά αυτής της διπλωματικής εργασίας στην εταιρεία έγκειται στα εξής: 1. Η αποτύπωση των διαδικασιών με έναν εύκολο και κατανοητό τρόπο τόσο από τους επιχειρησιακούς αναλυτές όσο και από τα στελέχη της επιχείρησης. 2. Η απόκτηση μιας συστηματικής και δομημένης τεκμηρίωσης των διαδικασιών της η οποία μπορεί να αποτελέσει οδηγό εκπαίδευσης νέων εργαζομένων. 3. Η αξιοποίησή των μοντέλων ως υλικό που θα παρέχεται σε συνεργάτες της εταιρεία για κατανόηση του τρόπου λειτουργίας της. 4. Η αξιοποίηση των μοντέλων ως υλικό διαμόρφωσης λειτουργικών προδιαγραφών για την υλοποίηση νέων ή τη βελτίωση των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων της. Τα μοντέλα διαδικασιών παραδόθηκαν στην εταιρεία σε ηλεκτρονική μορφή. Αυτότης δίνει το πλεονέκτημα να αναδιαμορφώσει τις διαδικασίες προσθέτοντας ή αφαιρώντας δραστηριότητες, να αλλάξει τις αρμοδιότητες των εμπλεκομένων που συμμετέχουν στις διαδικασίες, να τροποποιήσει τον τρόπο σύνδεσης των δραστηριοτήτων και να αξιοποιήσει εν τέλει τα μοντέλα προς όφελός της για συνεχή βελτίωση των διαδικασιών της. Η εργασία ολοκληρώνεται διερευνώντας την αποτελεσματικότητα της μοντελοποίησης, όταν αυτή πραγματοποιείται από διαφορετικούς αναλυτές. Δηλαδή,όταν οι επιχειρησιακές διαδικασίες μιας εταιρίας ανατίθενται σε περισσότερους από έναν αναλυτή. Εξετάζονται, οι δυσκολίες που συναντώνται, όταν η εταιρία εν τέλη θα προσπαθήσει να χρησιμοποιήσει τις πλέον μοντελοποιημένες διαδικασίες της, οι οποίες, όμως, έχουν μοντελοποιηθεί μεμονωμένα και ξεχωριστά. Ταυτόχρονα, γίνεται σύγκριση αυτής της μεθόδου, με την μοντελοποίηση όλων των διαδικασιών της εταιρίας από έναν μόνο αναλυτή. Τέλος, προτείνεται στην εταιρία η βέλτιστη λύση, ως αναφορά την αποτύπωση των επιχειρησιακών διαδικασιών της. el
heal.abstract The purpose of this paper is to gather and illustrate the sales processes as well as the information systems that are being used from MONOTEZ, in order to formulate, in a systematic way, the process manual that will be used as the company’s tool in order to identify any possible insufficiencies at the existing method of monitoring. Moreover, the above mentioned manual will be used in order to identify any points that need improvement and include the informatics systems, as well as the way of organization of the company, in a unified way of illustrating these processes. From older records of the processes, they have been depicting in diagrams. The modeling method used is BPMN 2.0. The software tool that has been used to model the processes is ADONIS Community Edition 3.0. For better understanding of the structure and the processes of the company, the paper includes also the company’s organization chart. Α report of the company’s Information Systems that have been designed in IT model diagram of ADONIS has also been made, as well as a model of documents. The methodology ΒΡΜΝ2.0. was used for the procedural recording. During the modelisation some defects emerged in the existing recording due to the structure of the company documents in ISO. Through interviews and clarifications we were able to build the final models, which fully correspond to the procedures of the company, dealing effectively with the weaknesses of former recordings. These are the processes of the sales department: ΑΣ01: Sales Quotation ΑΣ02: Sales Order The procedural models were developed and completed on a database provided by the tool ADONIS, which renders the capability to analyze processes and queries, as was desired by the company. Examples of those queries include mapping of activitiesaccording to their organizational role, locating documents per procedure, manual activities or by the use of database systems or in an automation way, repetitive activities or activities resulting in filing documents. As a result, the company will be facilitated in analyzing the procedures, locating and solving problems with the implementation of this particular tool. The contribution of this dissertation can be summarized in these points:  Visualization of procedures in an easy and comprehensible way for both the business analysts and the staff.  Acquisition of a systematical and structural documentation of the procedures, which could be used as an educational guide for training young employees.  Implementation of the models as material provided to partners in order to understand the company's operation.  Implementation of the models as material for modeling operational specifications for creating new or improving existing database systems. The process models were given to the company in a digital form. This offers the advantage to remodel the procedures by adding or removing activities, by assigning different responsibilities on those involved in the processes, by altering the infrastructure of operations and finally, taking advantage of all the models for continuous improvement. The project is completed by exploring the efficiency of modeling when it is done by different analysts. That is, when company's business processes are assigned to more than one analyst. We examine the difficulties encountered when the company will eventually try to use its modelized processes, which have been modeled separately and individualy. At the same time, this method is compared with modeling all the company's processes from a single analyst. Finally, is suggested to the company the best solution, regarding the representation of its business processes. en
heal.advisorName Τατσιόπουλος, Ηλίας el
heal.committeeMemberName Τατσιόπουλος, Ηλίας el
heal.committeeMemberName Πόνης, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Παναγιώτου, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 175 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα