dc.contributor.author | Γκαρραμόνε Πάτσου, Ερμιόνη | el |
dc.contributor.author | Gkarramone Patsou, Ermioni | en |
dc.date.accessioned | 2018-07-04T08:52:15Z | |
dc.date.available | 2018-07-04T08:52:15Z | |
dc.date.issued | 2018-07-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47199 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2368 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Διφορούμενο | el |
dc.subject | Κάτοικοι | el |
dc.subject | Κατοικίες | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονικός χώρος | el |
dc.subject | Ψυχικός χώρος | el |
dc.subject | Μεσογειακά τοπία | el |
dc.subject | Μεσογειακή ταυτότητα | el |
dc.subject | Οικειοποίηση | el |
dc.subject | Cy Twombly | en |
dc.subject | Work worlds | en |
dc.subject | Mediterranean | en |
dc.subject | Inner phycological space | en |
dc.subject | Interior spaces | en |
dc.subject | Habitats | en |
dc.subject | Inhabitants | en |
dc.subject | Ambiguity | en |
dc.title | Κατοικώντας τον Cy Twombly | el |
dc.title | Inhabiting Cy Twombly | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architecture in art (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85006905) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2018-07-02 | |
heal.abstract | Η έρευνα εξετάζει τη διφορούμενη σχέση κατοίκου και κατοικίας στη περίπτωση του Cy Twombly, ενός καλλιτέχνη που έχοντας απωλέσει συνειδητά το σπίτι - πατρίδα του(unheimlich), για να ζήσει και να δημιουργήσει (σ)τη Μεσόγειο εγκαθιδρύει τρεις κατοικίες στη περιοχή Λάτιο της Ιταλίας. H σχεδόν εμμονική συνήθεια ιδιοποίησης κατοικιών ερμηνεύεται ψυχαναλυτικά ως μια αναζήτηση ατμόσφαιρας, καλλιτεχνικής έκφρασης και άρθρωσης του εαυτού, μέσω της εγκαθίδρυσης του ‘οίκου’ (Heimlich) και τη συγκρότηση ενός ‘work-world’ κατά τη καλύβα του Heidegger. Η περίπτωση Twombly θεωρείται το κατάλληλο παράδειγμα για να μελετήσω τη σχέση κατοίκου – κατοικίας, αφενός διότι πρόκειται για ένα καλλιτέχνη που έχει αποκοπεί από τη γενέθλια χώρα και ιδιοποιείται τη μεσογειακή ταυτότητας μέσω την εγκαθίδρυση κατοικιών, αλλά και λόγω των τεσσάρων ταυτόχρονων ιδιοτήτων του Twombly σε σχέση με τον οίκο του. Πέρα από μοναδικός κάτοικος αυτών, είναι επίσης ο αρχιτέκτονας, ο καλλιτέχνης που δημιουργεί στα δωμάτια της κατοικίας και εμπνέεται από το περιρρέον τοπίο αυτής καθώς και ο φωτογράφος που αποτυπώνει τους εσωτερικούς χώρους της κατοικίας. Η προσέγγιση που υιοθετείται διαβάζει τον εσωτερικό αρχιτεκτονικό χώρο της κατοικίας ως καθρέφτη του εσώτερου ψυχικού χώρου του ιδιοκτήτη της. Η μεθοδολογία βασίζεται σε πρωτογενή έρευνα (συνεντεύξεις, φωτογραφική, και αρχιτεκτονική αποτύπωση των κατοικιών) και αποτελείται από τις ενότητες (i) Κάτοικος Twombly, Οι επτά πράξεις συγκρότησης ταυτότητας του Twombly και (ii) Κατοικία Twombly, Τα επτά αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά που συγκροτούν μια τυπολογία. Παράλληλα, αναπτύσσονται τα εξής διττά ζεύγη που συγκροτούν τις παρατηρήσεις μου σε σχέση με τον Cy Twombly, τη συγκρότηση της ταυτότητας του, τις κατοικίες και το έργο του. (1) Κάτοικος – Κατοικία (2) Οικείος (Heimlich) – Ξένος (Unheimlich) (3) Εσωτερικό βίωμα - Εξωτερικό αντικείμενο (4) Φαινομενολογία - Object Oriented Ontology (5) Έργο - Χώρος (6) Έργο - Τόπος (7) Κάτοικος Twombly - Κατοικία Twombly Η έρευνα συμβάλει σε μια μέθοδο αρχιτεκτονικού σχεδιασμού πέραν της λειτουργίας, η οποία εστιάζει στον εσωτερικό χώρο της κατοικίας αφενός ως έκφραση του κοσμικού περιεχομένου της αρχιτεκτονικής και αφετέρου ως πυκνωτή του ευρέως φάσματος των συναισθημάτων του κατοίκου στη καθημερινή διφορούμενη συνάντηση του με τα έργα τέχνης. Το διφορούμενο του νοήματος, μια έννοια που εμφανίζεται τόσο στο έργο, όσο και στις κατοικίες Twombly, αποτελεί μια χειρονομία που διατρέχει την ύπαρξη και το κατοικείν του, εκφράζοντας την εσωτερική πολυπλοκότητα του ίδιου και κατ’ επέκταση του αρχιτεκτονικού του χώρου. | el |
heal.abstract | This paper is about the ambiguous relation of inhabitant and habitat, in the case of Cy Twombly, an artist whose identity is marked by his intentional departure from the country of origin (unheimlich), in order to live and create (in) the Mediterranean. The establishment of his three houses in Latio, Italy reveal an obsessive act of appropriating existing villas in the Mediterranean landscape, in search of identity, artistic expression and articulation of oneself, through the establishment of a domus (Heimlich) and the constitution of a Heideggerian ‘work-world’. Twombly is considered the appropriate case study for examining the relation of inhabitant and habitat, as his self-identification as a Mediterranean painter is dependent on the establishment of his private properties in Italy. Furthermore, the four simultaneous roles he has in relation to his houses make for a unique research case, as he is the only resident who is the architect, the artist who works in the rooms of the house and is inspired by the surrounding context and the photographer of the ambiguous coexistence of domestic spaces and works of art. The interior architectural space is perceived as a mirror of the inner psychological space of the inhabitant and his conception of the world. Based on primary sources (interviews and visits to the three houses with original survey drawings), the paper is structured on two sections (i) Resident Twombly, The seven acts of identification of Twombly and (ii) House Twombly, The seven architectural characteristics that constitute a typology. Parallel, the following doubles are explored which organize my thoughts on Twombly’s work, houses and constitution of his Mediterranean identity. (1) Inhabitant – Habitat (2) Inner psychological space – interior architectural space (3) Heimlich – Unheimlich (4) Phenomenology – Object Oriented Ontology (5) Work of art – Space (6) Work of art – Genius Loci (7) Resident Twombly – House Twombly The research contributes towards a methodology of architectural design beyond instrumental utility, where the interior space of a house is interpreted first and foremost, as an expression of the archaic cosmic task of architecture as a mediator for understanding the world and secondly as a densifier and reflector of the wide range of emotions of the habitant in the meeting with his works of art. Ambiguity, a key structing notion which constantly appears in Twombly’s architectural space and works of art is signifying complexity of meaning. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: