dc.contributor.author |
Ταμιωλάκη, Ελένη
|
el |
dc.contributor.author |
Tamiolaki, Eleni
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-07-27T08:31:40Z |
|
dc.date.available |
2018-07-27T08:31:40Z |
|
dc.date.issued |
2018-07-27 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47434 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2342 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αντίστιξη |
el |
dc.subject |
Μουσική |
el |
dc.subject |
Αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Χρόνος |
el |
dc.subject |
Χώρος |
el |
dc.subject |
Music |
en |
dc.subject |
Architecture |
en |
dc.subject |
Space |
en |
dc.subject |
Time |
en |
dc.subject |
Counterpoint |
en |
dc.title |
Κοινές συνθετικές αρχές του χρόνο-χώρου: μία αντιστικτική πορεία μουσικής και αρχιτεκτονικής |
el |
dc.title |
Common compositional principles of time-space: a contrapuntal process in music and architecture |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Music and architecture (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85088882) |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-07-10 |
|
heal.abstract |
Στο παρόν σύγγραμμα αναλύονται οι κοινές συνθετικές αρχές της μουσικής και της αρχιτεκτονικής. Με αφετηρία τη δημιουργία της ύλης, εντοπίζεται η εκ γενετής σχέση χώρου και ήχου, αφού και οι δύο είναι αποτελέσματα των ίδιων διαδικασιών: μόρια που συγκρούονται, χορδές απειροελάχιστου πάχους που ταλαντώνονται,και μεταφέρουν τον ήχο μέσα στο χρόνο και το χώρο.
Στη συνέχεια, εντοπίζονται σπειροειδείς δομές και μαθηματικές ακολουθίες, οι οποίες απαντώνται στη σύνθεση τόσο του χώρου όσο και του ήχου, που μέσω των κοινών τους βάσεων, δομούνται και λαμβάνουν μια ολοκληρωμένη μορφή, την αρχιτεκτονική και τη μουσική αντιστοίχως.
Έπειτα, παρουσιάζονται οι συσχετίσεις των δύο αυτών τεχνών-επιστημών, ως μια παράλληλη διερεύνησηκαι στα δύο πεδία. Σημειώνονται τεχνικές όπως αυτή της επανάληψης, του μοτίβου, των καρτεσιανών αξόνων και πολλών άλλων συστημάτων που οργανώνουν μουσική και αρχιτεκτονική, ενώ παρουσιάζονται διαδικασίες σχηματοποίησης της μουσικής.
Τέλος, μέσω περιπτώσεων δημιουργών, καταδεικνύονται τρόποι με τους οποίους συνυπάρχουν οι δύο επιστήμες-τέχνες σε ολοκληρωμένα κι αυτοτελή έργα, που προκύπτουν από παράλληλο σχεδιασμό μουσικής και αρχιτεκτονικής, ή από μεταφραστικές διαδικασίες –άλλοτε πιο αυστηρές και δομικές, και άλλοτε πιο αφηρημένες– της μουσικής σε αρχιτεκτονική και αντίστροφα. |
el |
heal.abstract |
In this text, the common compositional principles of music and architectureare analyzed. Beginning with the creation of matter, the space-and-sound congenital relationship is established, since both are the results of the same processes: colliding molecules, oscillating strings of infinitesimal thickness, that transmitthe sound into time and space.
Thereafter, spiral structures and mathematical sequences found in the composition of both space and sound, arepresented, which, through their common basis, are structured, and receive a complete form: architecture and music, respectively.
Next, the correlations of these two arts-sciences are examined, as a parallel research in both fields. Techniques such as repetition, patterns, cartesian axes, and many other systems used as the baseof organization of music and architecture, are noted, as well as procedures of transforming music into spatial shapes.
Finally, through artists' works, ways in which the two arts-sciences coexist in complete and independent works are evinced, either as aftereffects of parallel synthesis of music and architecture, or results of transformation processes –in some cases more stringent and structural, and in other cases more abstract–of music into architecture and vice-versa. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|