HEAL DSpace

Το δυναμικό των σχολικών χώρων πρασίνου, για την προώθηση του περιβαλλοντικού σχεδιασμού

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπουσμπουρέλη, Πετρούλα el
dc.contributor.author Bousmpoureli, Petroula en
dc.date.accessioned 2018-10-23T08:50:33Z
dc.date.issued 2018-10-23
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47833
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8745
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Πολεοδομικός σχεδιασμός el
dc.subject Περιβάλλον el
dc.subject Αστικό πράσινο el
dc.subject Σχολικές αυλές el
dc.subject Αρχιτεκτονική el
dc.subject City planning en
dc.subject Environment en
dc.subject Green schoolyards en
dc.subject Architecture en
dc.title Το δυναμικό των σχολικών χώρων πρασίνου, για την προώθηση του περιβαλλοντικού σχεδιασμού el
dc.title The potential of green schoolyards to promote environmental planning en
heal.type masterThesis el
heal.secondaryTitle Μελέτη περίπτωσης αλληλεπίδρασης του σχολικού χάρτη και του δικτύου πρασίνου στο δήμο Αγίου Δημητρίου. el
heal.secondaryTitle Study of interaction between the school map and the green network in the municipality of Agios Dimitrios. en
heal.classification Πολεοδομικός σχεδιασμός el
heal.classification Urban planning el
heal.dateAvailable 2019-10-22T21:00:00Z
heal.language el el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2018-10-18
heal.abstract Η επαφή με το φυσικό περιβάλλον στην καθημερινότητά των ανθρώπων που ζουν στον πυκνοδομημένο αστικό ιστό μπορεί να επιτευχθεί μέσω του φυσικού αστικού πράσινου και σύμφωνα με έρευνες έχει θετικές συνέπειες στην ψυχική και σωματική υγεία των ανθρώπων. Για τα σημερινά παιδιά η επαφή με το φυσικό περιβάλλον αποτελεί σημαντική ανάγκη για την σωστή και ολοκληρωμένη ανάπτυξή τους και δυστυχώς μέσα στις μεγάλες πόλεις έχουν ελάχιστες ευκαιρίες να βρεθούν σε φυσικό περιβάλλον. Σ’ αυτή τη δύσκολη κατάσταση έλλειψης ελεύθερων πράσινων επιφανειών μπορεί να παίξουν καθοριστικό ρόλο οι ελεύθεροι χώροι των σχολείων, οι οποίοι με έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό, μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά στην δημιουργία νέων πράσινων επιφανειών μέσα στην πόλη, οι οποίοι μπορούν να βελτιώσουν σε κάθε γειτονιά την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Οι σχολικοί πράσινοι χώροι μπορούν να ενισχύσουν τη πράσινη συνδεσιμότητα και πολυλειτουργικότητα στον αστικό ιστό. Η πολυλειτουργικότητα των πράσινων σχολικών χώρων εντείνεται από τις πολλαπλές υπηρεσίες που μπορεί να παρέχει στις καθημερινές δραστηριότητες των μαθητών. Σκοπός αυτής της μελέτης είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής στο αστικό περιβάλλον μέσα από την ενίσχυση του φυσικού στοιχείου και των πράσινων διαδρομών του πυκνοδομημένου αστικού δικτύου. Αρχικά πραγματοποιήθηκε συλλογή στοιχείων μέσω βιβλιογραφικής και διαδικτυακής έρευνας, όσον αφορά σε γενικές έννοιες του δομημένου και του ελεύθερου χώρου και πιο ειδικά μελετώντας την σχολική αυλή στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες σε Ευρώπη, Αμερική. Στην Αθήνα, σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι πράσινες επιφάνειες είναι πολύ μικρές αναλογικά με την συνολική επιφάνεια της πόλης. Ο δήμος Αγίου Δημητρίου επιλέχθηκε γιατί αποτελεί έναν παλιό δήμο της Αθήνας, μεγάλης έκτασης, αρκετά πυκνοκατοικημένο, με μια μέση εικόνα όσον αφορά τις πράσινες επιφάνειες του, η οποία είναι αντιπροσωπευτική των περισσότερων δήμων της Αθήνας. Πραγματοποιήθηκε έρευνα πεδίου, παρατήρηση των χαρακτηριστικών της περιοχής, καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης και συνεντεύξεις με δ/ντές και καθηγητές από σχολεία του δήμου Αγίου Δημητρίου. Στην συνέχεια σχεδιάστηκαν χάρτες με την υφιστάμενη κατάσταση των πράσινων και των ελεύθερων χώρων της πόλης, αλλά και του σχολικού δικτύου. Το νέο δίκτυο που προτείνεται, ορίζεται με βάση τρεις πόλους που αποτελούν οι τρεις πιο κεντρικές πλατείες του Δήμου, η πλατεία Ασυρμάτου, Άρη Βελουχιώτη και Αλ. Παναγούλη, σε συνδυασμό με τα γύρω σχολεία. Τελικά μπορεί να επιτευχθεί αύξηση του πρασίνου της πόλης μέσω μιας πράσινης διαδρομής με ενίσχυση του παρόδιου πράσινου και με πεζοδρομήσεις ήπιας κυκλοφορίας, που συνδέεται με τις σχολικές αυλές με ταυτόχρονη αύξηση του υφιστάμενου σε αυτές πράσινου κατά 20%. el
heal.abstract Contact with the natural environment in the daily life of people living in densely populated urban fabric can be achieved through natural urban green and according to research has positive effects on the mental and physical health of people. For today's children the contact with the natural environment is an important need for their proper and integrated development and unfortunately in the big cities they have little opportunity to find themselves in a natural environment. In this difficult situation of lack of free green areas, the free spaces of schools can play a key role, which, with an integrated design, can make a decisive contribution to the creation of new green areas within the city, which can improve in every neighborhood quality of life for residents. School green spaces can enhance green connectivity and multifunctionality in the urban fabric. The multifunctionality of green school spaces is intensified by the multiple services it can provide in the day-to-day activities of students. The purpose of this study is to improve the quality of life in the urban environment by enhancing the natural element and the green paths of the densely-built urban network. Initially, data was collected through bibliographic and web research on general concepts of structured and free space, and more specifically, the study of the school yard in Greece and other countries in Europe and America. In Athens, compared to other European countries, green areas are very small in proportion to the total surface of the city. The municipality of Agios Dimitrios was chosen because it is an old city of Athens, large, densely populated, with an average image of its green surfaces, which is representative of most of the municipalities of Athens. Field research was carried out, observation of the characteristics of the area, recording of the current situation and interviews with directors and teachers from schools in the municipality of Agios Dimitrios. Maps were then drawn with the current situation of the green and free spaces of the city and the school network. The new proposed network is defined by three poles that constitute the three most central squares of the Municipality, Asirmatos Square, Aris Velouchiotis Square and Al. Panagouli Square, in combination with the surrounding schools. Ultimately, an increase in the city's greenery can be achieved by means of a green route with the help of the green lane and mild pedestrian traffic, which is linked to the school yards, while at the same time increasing the existing greening by 20%. en
heal.advisorName Χανιώτου, Ελένη el
heal.committeeMemberName Σερράος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Φώτης, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua el
heal.numberOfPages 93 el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα