dc.contributor.author |
Βαλληνδρά, Ειρήνη-Βιργινία
|
el |
dc.contributor.author |
Λέκκα, Βασιλική
|
el |
dc.contributor.author |
Νάκη, Μαρίνα
|
el |
dc.contributor.author |
Vallindra, Eirini-Virginia
|
en |
dc.contributor.author |
Lekka, Vasiliki
|
en |
dc.contributor.author |
Naki, Marina
|
en |
dc.date.accessioned |
2018-11-02T10:52:28Z |
|
dc.date.available |
2018-11-02T10:52:28Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-02 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/47878 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16087 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Σχολείο της κοινότητας |
el |
dc.subject |
Εξάρχεια |
el |
dc.subject |
Συμμετοχικός σχεδιασμός |
el |
dc.subject |
Αποσχολειοποίηση |
el |
dc.subject |
Community School |
en |
dc.subject |
Exarcheia |
en |
dc.subject |
Participatory design |
en |
dc.subject |
De-schooling |
en |
dc.title |
Το σχολείο της κοινότητας |
el |
dc.title |
Community School |
en |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Ανθρωπολογία και αρχιτεκτονική |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/2b90c5a4ee16f1e39e3381b90bd69584ffd779b0 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2018-10-26 |
|
heal.abstract |
Η διπλωματική εργασία πραγματεύεται το θέμα της αποσχολειοποίησης των παιδιών και του δικαιώματος τους στην διεκδίκηση του χώρου της πόλης , ως ισότιμοι χρήστες της. Μετά από την έρευνα ενός σχολικού έτους - μέσα στο οποίο οργανώθηκαν μια σειρά τεσσάρων εργαστηρίων συμμετοχικού σχεδιασμού με τα παιδιά του 35ου και 36ου δημοτικών σχολείων στα Εξάρχεια , ένα συμμετοχικό εργαστήρι στον λόφο του Στρέφη με κατασκευές 1:1 από τα παιδιά και πέντε διαδρομές στην πόλη με την τάξη της Α΄δημοτικού του 35ου δημοτικού σχολείου - συλλέξαμε και επεξεργαστήκαμε πληροφορίες για τις απόψεις ,τις συμπεριφορές , τις στάσεις και γενικότερα την αντίληψη των παιδιών για τον σχολικό και τον ευρύτερο αστικό περίγυρο. Μέσα από την διερέυνηση των αποτελεσμάτων και του υλικού μας διαμορφώσαμε τις συνθετικές αρχές και τα εργαλεία που μας οδήγησαν στον σχεδιασμό μιας διαδρομής στην γειτονιά των Εξαρχείων , που να συνδέει τα δύο σχολεία και να εκτονώνεται σε ένα οικόπεδο κοντά στον λόφο του Στρέφη , όπου θα συναντιούνται τα παιδιά των δύο σχολείων. Η διαδρομή ξεκινάει από την οδό Σουλτάνη , όπου διαμορφώνονται χώροι για τα παιδιά στα δύο κενά οικόπεδα του δρόμου και κατευθύνεται προς την πλατεία, όπου επεξεργαζόμαστε το τμήμα που ήταν κάποτε η παιδική χαρά. Στην συνέχεια διασχίζει όλο τον πεζόδρομο της Τσαμαδόυ για να καταλήξει στο οικόπεδο γωνία Κουντουριώτου – Μεθώνης. Αντίστοιχα ξεκινάει από το 36ο σχολείο, με μια στάση σε οικόπεδο απέναντι από το σχολείο, για να καταλήξει στον τόπο συνάντησης. |
el |
heal.abstract |
Our thesis project deals with the issue of de-schooling of children and their right to claim the city's space as equal users. After a school year survey - in which a series of four participatory design workshops were organized with the children of the 35th and 36th elementary schools in Exarchia, a participatory workshop on Strefi Hill with 1: 1 constructions by the children and five courses in the city with the classroom of the 35th Elementary School - we collected and processed information about the views, the attitudes and the general perception of children about their school and the wider urban environment. Through the dissemination of our results, we formed the synthetic principles and tools that led us to design a route in the neighborhood of Exarheia, linking the two schools and spreading to a plot of land near Strefi hill where the children of the two schools will meet each other. The route starts from Sultani Street, where children's spaces are formed on the two empty plots of the road and is headed towards the square, where we design the part that was once the playground. Then it crosses the entire Tsamadoy pedestrian street to reach the plot in the corner of Koundouriotoy – Methonis streets. Similarly, it starts from the 36th school, with a stop on a plot opposite the school, to reach the meeting place. |
en |
heal.advisorName |
Σταυρίδης, Σταύρος |
el |
heal.advisorName |
Μωραΐτης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.advisorName |
Stavridis, Stavros |
en |
heal.advisorName |
Moraitis, Konstantinos |
en |
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|