dc.contributor.author |
Δραζίνου, Ελένη
|
|
dc.contributor.author |
Καράβολα, Δάφνη
|
|
dc.contributor.author |
Μαρούση, Χαρίκλεια
|
|
dc.contributor.author |
Drazinou, Eleni
|
|
dc.contributor.author |
Karavola, Dafni
|
|
dc.contributor.author |
Marousi, Charikleia
|
|
dc.date.accessioned |
2019-10-15T10:27:02Z |
|
dc.date.available |
2019-10-15T10:27:02Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/49290 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16988 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Επανάσταση των logistics |
el |
dc.subject |
Ανεφοδιαστική αλυσίδα |
el |
dc.subject |
Άνιση γεωγραφική ανάπτυξη |
el |
dc.subject |
Χωροχρονική παγίωση |
el |
dc.subject |
Συμπίεση του χώρου μέσω του χρόνου |
el |
dc.subject |
Ειδικές οικονομικές ζώνες |
el |
dc.subject |
Ρότερνταμ |
el |
dc.subject |
Logistics revolution |
en |
dc.subject |
Supply chain |
en |
dc.subject |
Uneven geographic development |
en |
dc.subject |
Spatial fix |
en |
dc.subject |
Space time convergence |
en |
dc.subject |
Port of Rotterdam |
en |
dc.subject |
Special economic zones |
en |
dc.title |
ΕΝτοπίζοντας τα logistics: γεωχωρικές διευθετήσεις της παγκόσμιας ανεφοδιαστικής αλυσίδας |
el |
dc.title |
Tracking logistics: geospatial arrangements of the global supply chain |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Κριτική Γεωγραφία |
el |
heal.classification |
Critical Geography |
en |
heal.classification |
City planning |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2019-09-26 |
|
heal.abstract |
Τα «επιχειρησιακά logistics» είναι μια διεθνής κωδικοποίηση για την παγκόσμια ανεφοδιαστική αλυσίδα. Η παρούσα εργασία αναζητά τις χωρικές διευθετήσεις των σύγχρονων logistics και επιχειρεί να αποδείξει πως η βιομηχανία των logistics αναδύθηκε σαν οργανικός καταλύτης της παγκοσμιοποίησης του εμπορίου και ως απάντηση στην καπιταλιστική κρίση υπερσυσσώρευσης του 1970. Η μελέτη αντλεί υλικό από μια εκτενή βιβλιογραφική έρευνα με αναφορές στους τομείς της οικονομικής και κριτικής γεωγραφίας. Το πρώτο μέρος της έρευνας σκιαγραφεί τα κομβικότερα ιστορικά σημεία του σύγχρονου οικονομικού τοπίου συγκροτώντας έτσι μια γενεαλογία των logistics ως καπιταλιστική αναγκαιότητα, που κατέστη εφικτή μέσα από μια σειρά τεχνικών, νομοθετικών και επιστημονικών καινοτομιών. Το δεύτερο μέρος της μελέτης επικεντρώνεται στην ανάδειξη των χωρικών υφών της βιομηχανίας των logistics. Χρησιμοποιώντας ως εργαλεία ανάλυσης του χώρου στη νεοφιλελεύθερη συνθήκη έννοιες όπως η άνιση γεωγραφική ανάπτυξη, οι χωροχρονικές παγιώσεις και η συμπίεση του χώρου μέσω του χρόνου, αποσκοπεί στην αναζήτηση των υλικών εκφράσεων της παγκόσμιας ανεφοδιαστικής αλυσίδας. Εν συνεχεία και εγκαταλείποντας τη μεγα-κλίμακα, διαπιστώνουμε ότι τα logistics έφεραν ως απαραίτητη προϋπόθεση ένα σύνολο από χώρους που είτε προϋπήρχαν και κλήθηκαν να μετασχηματιστούν είτε έπρεπε να εφευρεθούν. Στην προσπάθεια να εξετάσουμε τέτοιους χώρους επιστρατεύονται τα παραδείγματα των Ειδικών Οικονομικών Ζωνών και του λιμανιού εμπορευματοκιβωτίων του Rotterdam. Καταλήγοντας, ανοίγεται ένας νέος κύκλος ερωτημάτων και ερευνητικών πεδίων προς μελλοντική μελέτη που αγγίζει ένα ευρύ φάσμα θεματικών, από τις εργασιακές συνθήκες που παράγονται εντός αυτής της νέας βιομηχανίες έως τις επιπτώσεις της σε πεδία πολλαπλής κλίμακας -από την πόλη μέχρι την περιφέρεια. |
el |
heal.abstract |
“Business logistics” is an international codification for the global supply chain. The current research seeks out the geospatial arrangements of modern logistics while attempting to demonstrate how the “logistics revolution” occurred as an organic catalyst of trade globalization, in response to the overaccumulation crisis of the 1970’s.
Our study is based upon an extensive bibliographic research mostly originating from the fields of economic and critical geography. The first chapter outlines the main historical points of the modern economic scenery, thereby creating a genealogy of logistics as a capitalistic need made possible through a series of technical, legislative and scientific innovations. The second part focuses on highlighting the spatial traces of logistics. By using concepts such as the uneven geographic development, Harvey’s “spatial fix” and the space-time convergence as space analysis tools in the neo-liberal condition, the present paper aims to disclose the spatial expressions of the global supply chain. Focusing on a smaller scale, we evinced that the logistics industry operates through a necessary set of sites/infrastructures that either existed and had to be transformed or had to be constructed to serve the global supply chain. Examples such as the Special Economic Zones or the major container port of Rotterdam were employed in the process of examining such sites. In conclusion, we featured a wide spread of questions for further research regarding a significant range of topics, from working conditions in the logistics industry to its impact on multiple spatial scales - from local to global. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Πολεοδομίας και Χωροταξίας |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|