dc.contributor.author | Λαγουδάκης, Γεώργιος | el |
dc.contributor.author | Lagoudakis, Georgios | en |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T16:43:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T16:43:18Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52268 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19966 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Παραγωγή και Διαχείρηση Ενέργειας” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κύκλος κίνησης | el |
dc.subject | Καταγραφές | el |
dc.subject | Εκπεμπόμενοι ρύποι | el |
dc.subject | Αττική | el |
dc.subject | Ταχύτητα | el |
dc.subject | Driving cycle | el |
dc.subject | Recordings | el |
dc.subject | Emitted pollutants | el |
dc.subject | Attica | el |
dc.subject | Velocity | el |
dc.title | Μελέτη και διαμόρφωση κύκλων οδήγησης πραγματικών δεδομένων κίνησης οχημάτων καθημερινής χρήσης | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.generalDescription | Αναλύεται ο εξοπλισμός καθώς και το λογισμικό που χρησιμοποιούνται για τη διαμόρφωση κύκλων οδήγησης στην περιοχή της Αττικής | el |
heal.classification | Kύκλος κίνησης | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-10-23 | |
heal.abstract | Ο τομέας της οδικής μεταφοράς συμβάλλει σε μεγάλο ποσοστό στη εκπομπή αέριων ρύπων που εντείνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Επίσης είναι υπεύθυνος για την ατμοσφαιρική ρύπανση έχοντας βλαβερές συνέπειες στην υγεία και στο περιβάλλον. Έτσι καθίσταται απαραίτητο να περιορίσουμε τους εκπεμπόμενους ρύπους από τον κλάδο των οδικών μεταφορών. Επίσης η εξοικονόμηση ενέργειας στον κλάδο των οδικών μεταφορών αποτελεί βασικό στόχο. Ένα σημαντικό εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς αυτούς είναι οι κύκλοι οδήγησης. Ο κύκλος οδήγησης αποτελεί μα συσχέτιση δεδομένων ταχύτητας και χρόνου που αναπαριστούν την κίνηση ενός οχήματος. Έτσι για κάθε κύκλο οδήγησης δημιουργείται ένα διάγραμμα της ταχύτητας του οχήματος συναρτήσει του χρόνου. Διαμορφώνονται με σκοπό την μελέτη των κυκλοφοριακών συνθηκών (κίνηση),την συσχέτιση των συνθηκών κίνησης με τους άλλους παραμέτρους όπως για παράδειγμα τα χαρακτηριστικά του δρόμου (κλίση, οδόστρωμα), τις λειτουργικές παραμέτρους του κινητήρα, τις εκπομπές των ρύπων καθώς και την κατανάλωση του καυσίμου. Επίσης είναι δυνατό να εξαχθούν συμπεράσματα για την οδική συμπεριφορά. Χρησιμοποιούνται από συγκοινωνιολόγους για την εύρεση πιθανών προβλημάτων στις υποδομές και την αντιμετώπιση πιθανής κυκλοφοριακής συμφόρησης. Επίσης χρησιμοποιούνται για ερευνητικούς σκοπούς. Άλλα πιθανά πεδία μελέτης είναι η επίδραση του καυσίμου στους εκπεμπόμενους ρύπους που προκύπτουν από πραγματικές συνθήκες οδήγησης, η επίδραση του φορτίου του οχήματος στην κατανάλωση του καυσίμου, η επίδραση συσκευών (πχ air condition) στους ρύπους και στην παραπάνω κατανάλωση καυσίμου που συνεπάγονται. Επίσης μπορούν να μελετηθούν κύκλοι οδήγησης για διαφορετικούς τύπους οχημάτων με την ίδια μεθοδολογία έτσι ώστε να συγκριθούν τα αποτελέσματα. Οι κύκλοι οδήγησης που χρησιμοποιούνται για την έγκριση τύπου των οχημάτων ονομάζονται θεσμοθετημένοι κύκλοι αφορούν μεγάλες γεωγραφικές περιοχές. Διαμορφώνονται πάνω στην δυναμομετρική εξέδρα. Στην Ευρώπη ο θεσμοθετημένος κύκλος οδήγησης είναι ο WLTP. Όμως σε πολλές πόλεις οι αποκλίσεις των πραγματικών δεδομένων κίνησης από το προφίλ της κίνησης που ορίζει ο WLTP είναι μεγάλες. Αυτό οφείλεται στην διαφορά των υποδομών του οδικού δικτύου, του στόλου των οχημάτων αλλά και τις διαφορετικές συμπεριφορές των οδηγών. Συνεπώς πολλοί κύκλοι διαμορφώνονται με βάση πραγματικά δεδομένα οδήγησης έτσι ώστε να βγάζουν πιο αξιόπιστα συμπεράσματα για τις συνθήκες της οδήγησης, για την κυκλοφορία των οχημάτων αλλά και τους εκπεμπόμενους ρύπους. Σκοπός της εργασίας είναι να γίνουν καταγραφές πραγματικών δεδομένων κίνησης οχημάτων στην περιοχή της Αθήνας, ώστε να διαμορφωθούν κύκλοι αντιπροσωπευτικοί της παρούσας οδικής κατάστασης. Συγκεκριμένα έγιναν καταγραφές πραγματικών δεδομένων κίνησης σε όχημα τύπου Van κατηγορίας Ν1. Oι καταγραφές πραγματοποιήθηκαν με ειδικό καταγραφικό OBD που συνδεόταν σε ειδικό βύσμα του αυτοκινήτου. Έγιναν από τον Οκτώβρη του 2019 ως και τον Ιούλιο του 2020 σε δρόμους του νομού Αττικής. Πραγματοποιούνταν από Δευτέρα ως Παρασκευή κυρίως τις πρωινές αλλά και μεσημεριανές ώρες. 3 Για την προβολή των καταγραφών χρησιμοποιήθηκε ειδική εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο. Έτσι αρχεία με βασικά μεγέθη κίνησης(ταχύτητα, επιτάχυνση) αλλά και μεγέθη για τη λειτουργία του κινητήρα αλλά και τους εκπεμπόμενους ρύπους αποστάλθηκαν σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Εκεί με την υπολογιστική εφαρμογή Matlab έγινε η κατάλληλη επεξεργασία των καταγραφών. Συγκεκριμένα οι καταγραφές χωρίστηκαν με βάση τον μήνα, την μέρα ,την ώρα αλλά και την τοποθεσία εκτέλεσης τους. Τα μεγέθη κίνησης παρουσιάστηκαν σε εποπτικά διαγράμματα. Ένα σημαντικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την προβολή των καταγραφών της οδήγησης πάνω σε χάρτες είναι το Google Earth. Στη συνέχεια κατασκευάστηκαν κύκλοι οδήγησης τόσο για την ευρύτερη περιοχή της Αττικής όσο και για συγκεκριμένους βασικούς οδικούς άξονες και δήμους της με την μέθοδο των microtrips. | el |
heal.advisorName | Ζαννίκος, Φανούριος | el |
heal.committeeMemberName | Μπαλλής, Αθανάσιος | |
heal.committeeMemberName | Καρώνης, Δημήτριος | |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 179 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: