HEAL DSpace

Μελέτη και διαμόρφωση κύκλων οδήγησης πραγματικών δεδομένων κίνησης οχημάτων καθημερινής χρήσης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λαγουδάκης, Γεώργιος el
dc.contributor.author Lagoudakis, Georgios en
dc.date.accessioned 2020-12-04T16:43:18Z
dc.date.available 2020-12-04T16:43:18Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/52268
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.19966
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Παραγωγή και Διαχείρηση Ενέργειας” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Κύκλος κίνησης el
dc.subject Καταγραφές el
dc.subject Εκπεμπόμενοι ρύποι el
dc.subject Αττική el
dc.subject Ταχύτητα el
dc.subject Driving cycle el
dc.subject Recordings el
dc.subject Emitted pollutants el
dc.subject Attica el
dc.subject Velocity el
dc.title Μελέτη και διαμόρφωση κύκλων οδήγησης πραγματικών δεδομένων κίνησης οχημάτων καθημερινής χρήσης el
heal.type masterThesis
heal.generalDescription Αναλύεται ο εξοπλισμός καθώς και το λογισμικό που χρησιμοποιούνται για τη διαμόρφωση κύκλων οδήγησης στην περιοχή της Αττικής el
heal.classification Kύκλος κίνησης el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2020-10-23
heal.abstract Ο τομέας της οδικής μεταφοράς συμβάλλει σε μεγάλο ποσοστό στη εκπομπή αέριων ρύπων που εντείνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Επίσης είναι υπεύθυνος για την ατμοσφαιρική ρύπανση έχοντας βλαβερές συνέπειες στην υγεία και στο περιβάλλον. Έτσι καθίσταται απαραίτητο να περιορίσουμε τους εκπεμπόμενους ρύπους από τον κλάδο των οδικών μεταφορών. Επίσης η εξοικονόμηση ενέργειας στον κλάδο των οδικών μεταφορών αποτελεί βασικό στόχο. Ένα σημαντικό εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τους σκοπούς αυτούς είναι οι κύκλοι οδήγησης. Ο κύκλος οδήγησης αποτελεί μα συσχέτιση δεδομένων ταχύτητας και χρόνου που αναπαριστούν την κίνηση ενός οχήματος. Έτσι για κάθε κύκλο οδήγησης δημιουργείται ένα διάγραμμα της ταχύτητας του οχήματος συναρτήσει του χρόνου. Διαμορφώνονται με σκοπό την μελέτη των κυκλοφοριακών συνθηκών (κίνηση),την συσχέτιση των συνθηκών κίνησης με τους άλλους παραμέτρους όπως για παράδειγμα τα χαρακτηριστικά του δρόμου (κλίση, οδόστρωμα), τις λειτουργικές παραμέτρους του κινητήρα, τις εκπομπές των ρύπων καθώς και την κατανάλωση του καυσίμου. Επίσης είναι δυνατό να εξαχθούν συμπεράσματα για την οδική συμπεριφορά. Χρησιμοποιούνται από συγκοινωνιολόγους για την εύρεση πιθανών προβλημάτων στις υποδομές και την αντιμετώπιση πιθανής κυκλοφοριακής συμφόρησης. Επίσης χρησιμοποιούνται για ερευνητικούς σκοπούς. Άλλα πιθανά πεδία μελέτης είναι η επίδραση του καυσίμου στους εκπεμπόμενους ρύπους που προκύπτουν από πραγματικές συνθήκες οδήγησης, η επίδραση του φορτίου του οχήματος στην κατανάλωση του καυσίμου, η επίδραση συσκευών (πχ air condition) στους ρύπους και στην παραπάνω κατανάλωση καυσίμου που συνεπάγονται. Επίσης μπορούν να μελετηθούν κύκλοι οδήγησης για διαφορετικούς τύπους οχημάτων με την ίδια μεθοδολογία έτσι ώστε να συγκριθούν τα αποτελέσματα. Οι κύκλοι οδήγησης που χρησιμοποιούνται για την έγκριση τύπου των οχημάτων ονομάζονται θεσμοθετημένοι κύκλοι αφορούν μεγάλες γεωγραφικές περιοχές. Διαμορφώνονται πάνω στην δυναμομετρική εξέδρα. Στην Ευρώπη ο θεσμοθετημένος κύκλος οδήγησης είναι ο WLTP. Όμως σε πολλές πόλεις οι αποκλίσεις των πραγματικών δεδομένων κίνησης από το προφίλ της κίνησης που ορίζει ο WLTP είναι μεγάλες. Αυτό οφείλεται στην διαφορά των υποδομών του οδικού δικτύου, του στόλου των οχημάτων αλλά και τις διαφορετικές συμπεριφορές των οδηγών. Συνεπώς πολλοί κύκλοι διαμορφώνονται με βάση πραγματικά δεδομένα οδήγησης έτσι ώστε να βγάζουν πιο αξιόπιστα συμπεράσματα για τις συνθήκες της οδήγησης, για την κυκλοφορία των οχημάτων αλλά και τους εκπεμπόμενους ρύπους. Σκοπός της εργασίας είναι να γίνουν καταγραφές πραγματικών δεδομένων κίνησης οχημάτων στην περιοχή της Αθήνας, ώστε να διαμορφωθούν κύκλοι αντιπροσωπευτικοί της παρούσας οδικής κατάστασης. Συγκεκριμένα έγιναν καταγραφές πραγματικών δεδομένων κίνησης σε όχημα τύπου Van κατηγορίας Ν1. Oι καταγραφές πραγματοποιήθηκαν με ειδικό καταγραφικό OBD που συνδεόταν σε ειδικό βύσμα του αυτοκινήτου. Έγιναν από τον Οκτώβρη του 2019 ως και τον Ιούλιο του 2020 σε δρόμους του νομού Αττικής. Πραγματοποιούνταν από Δευτέρα ως Παρασκευή κυρίως τις πρωινές αλλά και μεσημεριανές ώρες. 3 Για την προβολή των καταγραφών χρησιμοποιήθηκε ειδική εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο. Έτσι αρχεία με βασικά μεγέθη κίνησης(ταχύτητα, επιτάχυνση) αλλά και μεγέθη για τη λειτουργία του κινητήρα αλλά και τους εκπεμπόμενους ρύπους αποστάλθηκαν σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Εκεί με την υπολογιστική εφαρμογή Matlab έγινε η κατάλληλη επεξεργασία των καταγραφών. Συγκεκριμένα οι καταγραφές χωρίστηκαν με βάση τον μήνα, την μέρα ,την ώρα αλλά και την τοποθεσία εκτέλεσης τους. Τα μεγέθη κίνησης παρουσιάστηκαν σε εποπτικά διαγράμματα. Ένα σημαντικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για την προβολή των καταγραφών της οδήγησης πάνω σε χάρτες είναι το Google Earth. Στη συνέχεια κατασκευάστηκαν κύκλοι οδήγησης τόσο για την ευρύτερη περιοχή της Αττικής όσο και για συγκεκριμένους βασικούς οδικούς άξονες και δήμους της με την μέθοδο των microtrips. el
heal.advisorName Ζαννίκος, Φανούριος el
heal.committeeMemberName Μπαλλής, Αθανάσιος
heal.committeeMemberName Καρώνης, Δημήτριος
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 179 σ. el
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα