dc.contributor.author | Σπυροπούλου, Ευγενία | el |
dc.contributor.author | Spyropoulou, Evgenia | en |
dc.date.accessioned | 2021-03-09T16:21:01Z | |
dc.date.available | 2021-03-09T16:21:01Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/53004 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.20702 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Τροιζήνα | el |
dc.subject | Διαδρομή | el |
dc.subject | Χωρικές κατασκευές | el |
dc.subject | Τοπίο | el |
dc.subject | Μύθος | el |
dc.subject | Αρχαιότητες | el |
dc.subject | Troezen | en |
dc.subject | Route | en |
dc.subject | Spatial constructions | en |
dc.subject | Landscape | en |
dc.subject | Myth | en |
dc.subject | Antiquities | en |
dc.title | Το ἔσχατον xώρας Πελοπίας προνώπιον | Τροιζήνα | el |
dc.title | Upon the frontier edge of Pelops’ land | Troezen | en |
dc.contributor.department | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2020-09-30 | |
heal.abstract | Στον τίτλο της παρούσας διπλωματικής εργασίας περιέχεται ο στίχος: Το ἔσχατον ... xώρας Πελοπίας προνώπιον, στίχος δανεισμένος από την τραγωδία του Ευριπίδη ‘Ιππόλυτος’ που διαδραματίζεται στην Τροιζήνα. Ως έσχατο κατώφλι της γης του Πέλοπα περιγράφει ο Ευρυπίδης την Τροιζήνα, τον τόπο της περιοχής μελέτης. Τόπος φυσικής ομορφιάς με συνεχή ανθρώπινη παρουσία και δραστηριότητα από τους προϊστορικούς χρόνους μέχρι σήμερα, όπως μαρτυρούν τα μνημειακά κατάλοιπα διαφόρων ιστορικών περιόδων. Εργαλεία ανάγνωσης του τόπου αποτελούν το φυσικό περιβάλλον και το ανάγλυφο, ο μύθος και οι αρχαιότητες. Από αυτά προκύπτει η ιδέα της πρότασης που αποτελεί μία κίνηση που έχει ως αφετηρία και τελικό προορισμό την Τροιζήνα, την αρχαία που υπάρχει ως μνήμη, ιστορία και την σύγχρονη ως τοπίο. Προτείνεται μια διαδρομή που επιδιώκει την έντονη βιωματική εμπειρία της περιήγησης στον τόπο μέσω της στοχαστικής περιήγησης στο τοπίο όπου το παρελθόν είτε ως υλικό ίχνος είτε ως μύθος συνδέεται με το παρόν μέσω της ενεργοποίησης της μνήμης και των αισθήσεων. Μέρος της διαδρομής αυτής είναι μια σειρά χωρικών κατασκευών σε κομβικά σημεία που αναδεικνύουν την παρουσία ή την απουσία του υγρού στοιχείου και αξιοποιούν ιδιαίτερες οπτικές φυγές. Δύο ρέματα, ένα φαράγγι, δύο ιερά και η αρχαία ακρόπολη αποτελούν τη φυσική τοποθεσία των κατασκευών, ενώ έννοιες όπως τιθάσευση, ίχνος, ενατένιση, παιχνίδι, κατασκοπεία, κάθαρση δίνουν τα χωρικά χαρακτηριστικά του μύθου στις κατασκευές αυτές. Εντέλει, η περιήγηση στην σύγχρονη Τροιζήνα θα οδηγήσει τον επισκέπτη στην ανακάλυψη της αρχαίας και ίσως πιο κοντά στην αυτογνωσία μέσω του στοχασμού, ανάλογα με το δικό του βιωματικό απόθεμα. | el |
heal.abstract | The title of this diploma thesis includes the verse: ‘Upon the frontier edge of Pelops’ land’, a verse borrowed from the tragedy of Euripides ‘Hippolytus’ to describe Troezen where the tragedy takes place. It is also the study area of this thesis. Troezen is a site of natural beauty where human presence and activity have been incessant from the prehistoric times until today. The monumental remains of different historic periods are a testament to this. The natural environment and relief, the myth and antiquities may be used as instruments to decipher the area. Hence emerges the very idea of the proposal, a movement which begins and ends in Troezen. Ancient Troezen exists in the form of memory and history and modern Troezen provides a background. The suggested route is aimed at an intense personal experience of wandering through one’s reflection in a landscape where the past, either as a material trace or as a myth is connected to the present by triggering the memory and senses. A series of spatial constructions in focal points which highlight the presence or absence of the liquid element and harness a particular view are part of this route. Two creeks, a gorge, two sanctuaries and the ancient acropolis comprise the natural setting of the constructions, while terms such as taming, trace, contemplation, play, spying and catharsis add spatial elements. In conclusion, wandering through modern Troezen will guide its visitor into discovering ancient Troezen and will possibly bring him closer to self-awareness through contemplation, depending on his personal experiential reserve. | en |
heal.advisorName | Βοζάνη, Αριάδνη | el |
heal.advisorName | Vozani, Ariadni | en |
heal.committeeMemberName | Τσιαμπάος, Κώστας | el |
heal.committeeMemberName | Κλαμπατσέα, Ειρήνη | el |
heal.committeeMemberName | Βουτσινά, Θεοδώρα | el |
heal.committeeMemberName | Κατσαρός, Μιλτιάδης | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 155 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: