dc.contributor.author | Βερικάκη, Αργυρώ | el |
dc.contributor.author | Κόκκου, Χρυσάνθη | el |
dc.contributor.author | Παπαϊωάννου, Σεβαστή | el |
dc.contributor.author | Kokkou, Xrisanthi | en |
dc.contributor.author | Verikaki, Argyro | en |
dc.contributor.author | Papaioannou, Sevasti | en |
dc.date.accessioned | 2022-07-19T09:54:07Z | |
dc.date.available | 2022-07-19T09:54:07Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55410 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23108 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Λιμάνι Πειραιά | el |
dc.subject | Αρχαίος Πειραιάς | el |
dc.subject | Μεσαιωνικός Πειραιάς | el |
dc.subject | Νεοκλασικός Πειραιάς | el |
dc.subject | Πολεοδομικά σχέδια Πειραιά | el |
dc.subject | Οχύρωση Πειραιά | el |
dc.subject | Εμπόριο | el |
dc.subject | Port of Piraeus | en |
dc.subject | Ancient Piraeus | en |
dc.subject | Medieval Piraeus | en |
dc.subject | Neoclassical Piraeus | en |
dc.subject | Urban plans of Piraeus | en |
dc.subject | Fortification of Piraeus | en |
dc.subject | Trade | en |
dc.title | Το λιμάνι του Πειραιά: από το μεγαλείο της αρχαιότητας και τη νεοκλασική αναβίωση, στην αναζήτηση ενός σύγχρονου ρόλου στη Μεσόγειο | el |
dc.title | The port of Piraeus: from the antiquity grandeur and the neoclassical rebirth in search of α modern role in the Mediterranean economy | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Πολεοδομία | el |
heal.classification | Cities and towns -- Greece -- Pireus | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-02-10 | |
heal.abstract | Ο Πειραιάς γνωρίζει τη μεγάλη του άνθιση σε μία Μεσόγειο με εμπορική δραστηριοποίηση, από τους προϊστορικούς χρόνους. Στο ιστορικό πλαίσιο παρουσιάζονταν μεταβολές είτε οικονομικές, είτε πολιτικές, είτε και κοινωνικές που επηρέασαν καθοριστικά το ρόλο και την ανάπτυξη του εμπορίου, γενικότερα και του Πειραιά συγκεκριμένα. Ο Πειραιάς στην Αρχαιότητα, ήταν ισχυρό λιμάνι της Αθηναϊκής Συμμαχίας και πολλαπλά οχυρωμένος. Θα παρατηρήσουμε ότι η ανάπτυξή του ήταν συνυφασμένη με την ιστορική μεγαλειώδη πορεία της Αθήνας στην κλασική αρχαιότητα. Την Μεσαιωνική περίοδο, ο Πειραιάς βρίσκεται στην αφάνεια. Πολιορκήθηκε, λεηλατήθηκε, με αποτέλεσμα τμήματα των οχυρώσεών του και του λιμανιού να καταστραφούν. Έτσι, για πολλούς αιώνες σβήνεται από τον εμπορικό χάρτη μαζί με την Αθήνα. Στη σύγχρονη πια ιστορία, ο ορισμός της Αθήνας ως πρωτεύουσας του νέου ελληνικού κράτους σηματοδοτεί και την «αναβίωση» του λιμανιού. Ο Πειραιάς στη σύγχρονη ιστορία θα εξετασθεί στο πεδίο του ρόλου του ως λιμένα, αλλά και ως οικονομικού κέντρου. Ωστόσο, πολιτικά και οικονομικά παραμένει ενδεχομένως άρρηκτα συνδεδεμένος με την Αθήνα. Διαπιστώνουμε πως μέσα από την ιστορική εξέλιξη διαμορφώνονται οι εμπορικές σχέσεις και οι υλικές υποδομές των σταθμών. Μέσα σε αυτή την εξέλιξη μπορούμε να βρούμε την απάντηση στο ερώτημα που εκκινεί την έρευνα αυτή: Γιατί ένα λιμάνι, όπως ο Πειραιάς, μπορεί να βρεθεί από την αφάνεια και την παρακμή την επόμενη μέρα στην ακμή και την ανάδειξη του σε κόμβο μεταφοράς και εμπορίου; Γιατί, τελικά, σήμερα ο Πειραιάς είναι ένα λιμάνι που αύριο μπορεί να παίξει κομβικό ρόλο στο εμπόριο και στη ναυτιλία της Μεσογείου; | el |
heal.abstract | Piraeus flourishes in the Mediterranean Sea where the trade was activated, from prehistoric times. During its history, radical changes occurred in the economic, political or social contexts. The changes influenced decisively the role and development of trade, in general as well as specifically for Piraeus. Piraeus in Antiquity was a strong port of the Athenian Alliance, which was multiply fortified. We will notice that its development was intertwined with the historical majestic course of Athens in classical antiquity. During the Medieval period, Piraeus was in obscurity. Piraeus was besieged and looted, as a result, parts of its fortifications and port were destroyed. Thus, for many centuries it was erased from the trade map along with Athens. In modern history, the definition of Athens as capital of the modern Greek state marks the "revival" of the port. Piraeus, in the modern history, will be examined at the level of its role as a port, but also as a financial center. However, politically and financially it remains possibly inextricably linked to Athens. We discover how through the historical development the trade routes relationships and the material infrastructures of stations are formed. In this development we can find the answer to the question that initiates this research: Why a port, like Piraeus, can be started from obscurity and decline, and eventually can reveal its peak and emergence as a port of transportation and trade? Finally, why is Piraeus today a port that tomorrow can act as an important node in Mediterranean’s trade and shipping? | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: