dc.contributor.author |
Διαμάντης, Χριστόφορος
|
el |
dc.contributor.author |
Diamantis, Christoforos
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-10-10T07:25:53Z |
|
dc.date.available |
2022-10-10T07:25:53Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55876 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23574 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ενεργειακη Αποδοτικότητα |
el |
dc.subject |
Δείκτες |
el |
dc.subject |
Περιβάλλον |
el |
dc.subject |
Πλοίο |
el |
dc.subject |
Απαιτήσεις |
el |
dc.subject |
Ρύποι |
el |
dc.title |
Εξέταση δεικτών ενεργειακής αποδοτικότητας κατά τη
σχεδίαση του πλοίου |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.generalDescription |
Στο Κεφάλαιο 1 γίνεται μια περίληψη πάνω στους μελλοντικούς στόχους του IMO
για μείωση των αέριων ρύπων από τη ναυτιλία και εισάγεται η έννοια του δείκτη
EEDI, οι παράμετροι που τον καθορίζουν, καθώς και ο τρόπος υπολογισμού του.
Επιπλέον, τονίζεται η ανάγκη ύπαρξης τροποποιημένων δεικτών EEDI.
Στο Κεφάλαιο 2 υπολογίζεται ο δείκτης EEDI του πλοίου που θα χρησιμοποιηθεί για
τους υπολογισμούς και περιγράφεται το πρόγραμμα PROPULSION.
Στο Κεφάλαιο 3 γίνεται ο υπολογισμός της ελάχιστης ισχύος του πλοίου. Η ολοένα
και αυξανόμενη ανάγκη μείωσης των ρύπων και συμμόρφωσης στον δείκτη EEDI
οδηγούν αρκετούς σχεδιαστές στην μείωση της ισχύος της κύριας μηχανής. Παρόλα
αυτά, πρέπει να υπάρχει ένα κάτω όριο ταχύτητας και ισχύος ώστε τα πλοία σε
δυσμενείς συνθήκες υπό την επίδραση ανέμων και κυματισμών, να μπορούν να
διατηρήσουν την ελεγξιμότητά τους. Σημαντικό ρόλο έχει η πρόσθετη αντίσταση σε
κυματισμούς όπου και αναλύεται ο ρόλος της.
Στο Κεφάλαιο 4 υπολογίζονται τροποποιημένοι δείκτες EEDI ώστε να ληφθούν
υπόψη ορισμένα πρακτικά ζητήματα τα οποία δεν λαμβάνονται υπόψη μέσω του
κλασσικού EEDI. Οι παράμετροι που εξετάστηκαν είναι τα διαφορετικά σημεία
λειτουργίας της μηχανής, τα διαφορετικά βυθίσματα λόγω καταστάσεων φόρτωσης
καθώς και η αύξηση της αντίστασης λόγω ανέμων, κυματισμών, τραχύτητα γάστρας
και διαφόρων άλλων αιτιών. Ακόμα, προτείνεται η αλλαγή βήματος έλικας και
αύξηση του περιθωρίου στροφών LRM για την βελτιστοποίηση του EEDI.
Τέλος, τα συμπεράσματα και οι προτάσεις για περαιτέρω έρευνα αυτής της
εργασίας βρίσκονται στο Κεφάλαιο 5 ενώ μερικές επιπρόσθετες πληροφορίες
μπορούν να βρεθούν στο Παράρτημα. |
el |
heal.classification |
Ναυπηγική και Περιβάλλον |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-06-06 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην εξέταση δεικτών ενεργειακής
αποδοτικότητας κατά τη σχεδίαση του πλοίου, μεταβάλλοντας κάθε φορά μία ή
περισσότερες από τις παραμέτρους του. Ο κύριος στόχος της εργασίας είναι να
διερευνηθεί το πως επηρεάζει κάθε παράμετρος την τιμή του δείκτη ενεργειακής
αποδοτικότητας EEDI και να υπολογιστούν τροποποιημένοι δείκτες EEDI οι οποίοι
να ανταποκρίνονται περισσότερο στις καταστάσεις που θα αντιμετωπίσει ένα πλοίο
κατά τη λειτουργία του σε όλο το κύκλο ζωής του και να αναδεικνύουν μια πιο
ρεαλιστική οπτική πάνω στο ζήτημα της ενεργειακής αποδοτικότητας. |
el |
heal.advisorName |
Θεμελής, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γκίνης, Αλέξανδρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ζερβάκη, Άννα |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
115 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|