HEAL DSpace

Εξέταση δεικτών ενεργειακής αποδοτικότητας κατά τη σχεδίαση του πλοίου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Διαμάντης, Χριστόφορος el
dc.contributor.author Diamantis, Christoforos en
dc.date.accessioned 2022-10-10T07:25:53Z
dc.date.available 2022-10-10T07:25:53Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55876
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23574
dc.rights Default License
dc.subject Ενεργειακη Αποδοτικότητα el
dc.subject Δείκτες el
dc.subject Περιβάλλον el
dc.subject Πλοίο el
dc.subject Απαιτήσεις el
dc.subject Ρύποι el
dc.title Εξέταση δεικτών ενεργειακής αποδοτικότητας κατά τη σχεδίαση του πλοίου el
heal.type bachelorThesis
heal.generalDescription Στο Κεφάλαιο 1 γίνεται μια περίληψη πάνω στους μελλοντικούς στόχους του IMO για μείωση των αέριων ρύπων από τη ναυτιλία και εισάγεται η έννοια του δείκτη EEDI, οι παράμετροι που τον καθορίζουν, καθώς και ο τρόπος υπολογισμού του. Επιπλέον, τονίζεται η ανάγκη ύπαρξης τροποποιημένων δεικτών EEDI. Στο Κεφάλαιο 2 υπολογίζεται ο δείκτης EEDI του πλοίου που θα χρησιμοποιηθεί για τους υπολογισμούς και περιγράφεται το πρόγραμμα PROPULSION. Στο Κεφάλαιο 3 γίνεται ο υπολογισμός της ελάχιστης ισχύος του πλοίου. Η ολοένα και αυξανόμενη ανάγκη μείωσης των ρύπων και συμμόρφωσης στον δείκτη EEDI οδηγούν αρκετούς σχεδιαστές στην μείωση της ισχύος της κύριας μηχανής. Παρόλα αυτά, πρέπει να υπάρχει ένα κάτω όριο ταχύτητας και ισχύος ώστε τα πλοία σε δυσμενείς συνθήκες υπό την επίδραση ανέμων και κυματισμών, να μπορούν να διατηρήσουν την ελεγξιμότητά τους. Σημαντικό ρόλο έχει η πρόσθετη αντίσταση σε κυματισμούς όπου και αναλύεται ο ρόλος της. Στο Κεφάλαιο 4 υπολογίζονται τροποποιημένοι δείκτες EEDI ώστε να ληφθούν υπόψη ορισμένα πρακτικά ζητήματα τα οποία δεν λαμβάνονται υπόψη μέσω του κλασσικού EEDI. Οι παράμετροι που εξετάστηκαν είναι τα διαφορετικά σημεία λειτουργίας της μηχανής, τα διαφορετικά βυθίσματα λόγω καταστάσεων φόρτωσης καθώς και η αύξηση της αντίστασης λόγω ανέμων, κυματισμών, τραχύτητα γάστρας και διαφόρων άλλων αιτιών. Ακόμα, προτείνεται η αλλαγή βήματος έλικας και αύξηση του περιθωρίου στροφών LRM για την βελτιστοποίηση του EEDI. Τέλος, τα συμπεράσματα και οι προτάσεις για περαιτέρω έρευνα αυτής της εργασίας βρίσκονται στο Κεφάλαιο 5 ενώ μερικές επιπρόσθετες πληροφορίες μπορούν να βρεθούν στο Παράρτημα. el
heal.classification Ναυπηγική και Περιβάλλον el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-06-06
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί στην εξέταση δεικτών ενεργειακής αποδοτικότητας κατά τη σχεδίαση του πλοίου, μεταβάλλοντας κάθε φορά μία ή περισσότερες από τις παραμέτρους του. Ο κύριος στόχος της εργασίας είναι να διερευνηθεί το πως επηρεάζει κάθε παράμετρος την τιμή του δείκτη ενεργειακής αποδοτικότητας EEDI και να υπολογιστούν τροποποιημένοι δείκτες EEDI οι οποίοι να ανταποκρίνονται περισσότερο στις καταστάσεις που θα αντιμετωπίσει ένα πλοίο κατά τη λειτουργία του σε όλο το κύκλο ζωής του και να αναδεικνύουν μια πιο ρεαλιστική οπτική πάνω στο ζήτημα της ενεργειακής αποδοτικότητας. el
heal.advisorName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Γκίνης, Αλέξανδρος el
heal.committeeMemberName Ζερβάκη, Άννα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 115 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής