HEAL DSpace

Η ενσωμάτωση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στον αστικό συγκοινωνιακό σχεδιασμό. Η περίπτωση της Αθήνας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λιακόπουλος, Παύλος el
dc.contributor.author Liakopoulos, Pavlos en
dc.date.accessioned 2022-10-31T10:31:26Z
dc.date.available 2022-10-31T10:31:26Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56045
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23743
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Περιβάλλον και Ανάπτυξη" el
dc.rights Default License
dc.subject Public transports en
dc.subject Electrification en
dc.subject Renewable energy en
dc.subject Planning en
dc.subject Mass transit en
dc.subject Εξηλεκτρισμός el
dc.subject Συγκοινωνίες el
dc.subject Συγκοινωνιακός σχεδιασμός el
dc.subject Ηλεκτρικά οχήματα el
dc.subject Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας el
dc.title Η ενσωμάτωση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στον αστικό συγκοινωνιακό σχεδιασμό. Η περίπτωση της Αθήνας el
dc.title The adoption of renewable energy sources towards more sustainable urban transport systems. A case study on the city of Athens en
heal.type masterThesis
heal.classification Μεταφορές el
heal.classification Περιβάλλον el
heal.classification Ενέργεια el
heal.classification Energy en
heal.classification Environment en
heal.classification Transportation el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-07-01
heal.abstract Τhe present study was prepared as an M.Sc.Thesis for the postgraduate studies program “En-vironment and Development” of National Technical University of Athens (NTUA). Urban transports, both individual or mass transports and transportation of goods account for a large proportion of annual energy consumption per capita not only within the city’s limits but on a national scale. In all big cities the current urban planning trends promote the adoption of clear energy, the installation of systems exploiting renewable energy sources and new technologies for energy saving and recovery. Both the urban mass transports operators and the citizens are encouraged to adopt these policies on a different extent, but with the same ultimate goal, the gradual electrification of the network. The goal of the study is to summarize the available techniques and technologies in vehicles used in urban transports and relevant infrastructure adopting alternative energy sources along with various environmental aspects which apply to the complex urban environment as well as mentioning the various strategies involved such as the decarbonisation and the sustainable urban mobility plans. The second part of the study focuses on the Attica region which includes Athens and its greater suburbs zone. Athens is the capital of Greece and can be easily classified as a metropolis not only by the population of residents which is almost 4 million but also with the area occupied and is suffering from severe atmospheric pollution problems caused to a great extent by the aged fleet of personal cars and the fleets of urban transportation. Therefore it was deemed a perfect testbed to study how the current status could be affected by interventions such as new vehicles and infrastructure upgrades along with policies aiming to electrify part of the public transports road network, increase the renewable energy yield in the transport grid, adopt state-of-the-art technologies to cut energy consumption and retrieve it back. Three separate scenarios regarding implementation of solar energy systems are explored and their benefits are evaluated using several assumptions. These steps along with plans and policies to encourage citizens to use public transport regularly, in combination with non-polluting means of transport such as bicycles or light electric vehicles can effectively reduce carbon emissions, achieve a more sustainable urban environment, and lead the way to reducing our general environmental footprint towards a net zero-footprint. en
heal.abstract Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εξερεύνηση των διαθέσιμων εναλλακτικών και η ανάλυση της δυνατότητας ενσωμάτωσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο σύνθετο και πολύπλοκο αστικό περιβάλλον. Οι αστικές μετακινήσεις τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο καταλαμβάνουν μεγάλο ποσοστό της ετήσιας κατανάλωσης ενέργειας κατά κεφαλήν. Σε όλες τις μεγάλες πόλεις ο συγκοινωνιακός σχεδιασμός προωθεί την χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας εισάγοντας νέες τεχνολογίες. Τόσο οι συγκοινωνιακοί διαχειριστές όσο και οι πολίτες ενθαρρύνονται στην ενσωμάτωση αυτών των τεχνολογιών στην ζωή τους ενώ σιγά σιγά τα αστικά περιβάλλοντα τείνουν προς τον «εξηλεκτρισμό». Είναι όμως από μόνη της αυτή μια επαρκής συνθήκη για να μειώσουμε μετρήσιμα το ενεργειακό μας αποτύπωμα; Με ποιες συνθήκες και τι κόστος μπορεί να επιτευχθεί μια τέτοια μετάβαση και ποιο είναι το ιδανικό μείγμα στρατηγικών επιλογών για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου. Στην συνέχεια μελετάται η περίπτωση των Αθηνών, που ως μια Ευρωπαϊκή μητρόπολη αντιμετωπίζει τόσο το πρόβλημα του κυκλοφοριακού φόρτου όσο και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκύπτει από τον γηρασμένο στόλο τόσο των ιδιωτικών οχημάτων όσο των δημόσιων συγκοινωνιών. Αποτελεί λοιπόν ιδανική περιοχή μελέτης, αφού αποτυπωθεί η σημερινή κατάσταση και παρουσιαστούν τα χαρακτηριστικά του πολεοδομικού συγκροτήματος των Αθηνών, του κατά πόσον και με ποιους τρόπους μπορεί το συγκοινωνιακό πλέγμα να ενσωματώσει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας τόσο σε επίπεδο τροχαίου υλικού, υιοθετώντας τις νέες τεχνολογίες όσο και σε επίπεδο υποδομών ώστε να επιτευχθεί ένα πιο βιώσιμο αστικό περιβάλλον και παράλληλα να ενθαρρύνονται οι πολίτες να χρησιμοποιούν τακτικά τα μέσα μαζικής μεταφοράς μειώνοντας έτσι το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. el
heal.advisorName Μαμάσης, Νικόλαος el
heal.advisorName Mamassis, Nikos en
heal.committeeMemberName Μπακογιάννης, Ευθύμιος el
heal.committeeMemberName Κατσουλάκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Bakogiannis, Efthimios en
heal.committeeMemberName Katsoulakos, Nikos en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 141 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής