dc.contributor.author |
Λιακόπουλος, Παύλος
|
el |
dc.contributor.author |
Liakopoulos, Pavlos
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-10-31T10:31:26Z |
|
dc.date.available |
2022-10-31T10:31:26Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/56045 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23743 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Περιβάλλον και Ανάπτυξη" |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Public transports |
en |
dc.subject |
Electrification |
en |
dc.subject |
Renewable energy |
en |
dc.subject |
Planning |
en |
dc.subject |
Mass transit |
en |
dc.subject |
Εξηλεκτρισμός |
el |
dc.subject |
Συγκοινωνίες |
el |
dc.subject |
Συγκοινωνιακός σχεδιασμός |
el |
dc.subject |
Ηλεκτρικά οχήματα |
el |
dc.subject |
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας |
el |
dc.title |
Η ενσωμάτωση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στον αστικό συγκοινωνιακό σχεδιασμό. Η περίπτωση της Αθήνας |
el |
dc.title |
The adoption of renewable energy sources towards more sustainable urban transport systems. A case study on the city of Athens |
en |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Μεταφορές |
el |
heal.classification |
Περιβάλλον |
el |
heal.classification |
Ενέργεια |
el |
heal.classification |
Energy |
en |
heal.classification |
Environment |
en |
heal.classification |
Transportation |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-07-01 |
|
heal.abstract |
Τhe present study was prepared as an M.Sc.Thesis for the postgraduate studies program “En-vironment and Development” of National Technical University of Athens (NTUA). Urban transports, both individual or mass transports and transportation of goods account for a large proportion of annual energy consumption per capita not only within the city’s limits but on a national scale. In all big cities the current urban planning trends promote the adoption of clear energy, the installation of systems exploiting renewable energy sources and new technologies for energy saving and recovery. Both the urban mass transports operators and the citizens are encouraged to adopt these policies on a different extent, but with the same ultimate goal, the gradual electrification of the network.
The goal of the study is to summarize the available techniques and technologies in vehicles used in urban transports and relevant infrastructure adopting alternative energy sources along with various environmental aspects which apply to the complex urban environment as well as mentioning the various strategies involved such as the decarbonisation and the sustainable urban mobility plans.
The second part of the study focuses on the Attica region which includes Athens and its greater suburbs zone. Athens is the capital of Greece and can be easily classified as a metropolis not only by the population of residents which is almost 4 million but also with the area occupied and is suffering from severe atmospheric pollution problems caused to a great extent by the aged fleet of personal cars and the fleets of urban transportation. Therefore it was deemed a perfect testbed to study how the current status could be affected by interventions such as new vehicles and infrastructure upgrades along with policies aiming to electrify part of the public transports road network, increase the renewable energy yield in the transport grid, adopt state-of-the-art technologies to cut energy consumption and retrieve it back.
Three separate scenarios regarding implementation of solar energy systems are explored and their benefits are evaluated using several assumptions. These steps along with plans and policies to encourage citizens to use public transport regularly, in combination with non-polluting means of transport such as bicycles or light electric vehicles can effectively reduce carbon emissions, achieve a more sustainable urban environment, and lead the way to reducing our general environmental footprint towards a net zero-footprint. |
en |
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η εξερεύνηση των διαθέσιμων εναλλακτικών και η ανάλυση της δυνατότητας ενσωμάτωσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο σύνθετο και πολύπλοκο αστικό περιβάλλον. Οι αστικές μετακινήσεις τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο καταλαμβάνουν μεγάλο ποσοστό της ετήσιας κατανάλωσης ενέργειας κατά κεφαλήν.
Σε όλες τις μεγάλες πόλεις ο συγκοινωνιακός σχεδιασμός προωθεί την χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας εισάγοντας νέες τεχνολογίες. Τόσο οι συγκοινωνιακοί διαχειριστές όσο και οι πολίτες ενθαρρύνονται στην ενσωμάτωση αυτών των τεχνολογιών στην ζωή τους ενώ σιγά σιγά τα αστικά περιβάλλοντα τείνουν προς τον «εξηλεκτρισμό». Είναι όμως από μόνη της αυτή μια επαρκής συνθήκη για να μειώσουμε μετρήσιμα το ενεργειακό μας αποτύπωμα; Με ποιες συνθήκες και τι κόστος μπορεί να επιτευχθεί μια τέτοια μετάβαση και ποιο είναι το ιδανικό μείγμα στρατηγικών επιλογών για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου.
Στην συνέχεια μελετάται η περίπτωση των Αθηνών, που ως μια Ευρωπαϊκή μητρόπολη αντιμετωπίζει τόσο το πρόβλημα του κυκλοφοριακού φόρτου όσο και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκύπτει από τον γηρασμένο στόλο τόσο των ιδιωτικών οχημάτων όσο των δημόσιων συγκοινωνιών. Αποτελεί λοιπόν ιδανική περιοχή μελέτης, αφού αποτυπωθεί η σημερινή κατάσταση και παρουσιαστούν τα χαρακτηριστικά του πολεοδομικού συγκροτήματος των Αθηνών, του κατά πόσον και με ποιους τρόπους μπορεί το συγκοινωνιακό πλέγμα να ενσωματώσει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας τόσο σε επίπεδο τροχαίου υλικού, υιοθετώντας τις νέες τεχνολογίες όσο και σε επίπεδο υποδομών ώστε να επιτευχθεί ένα πιο βιώσιμο αστικό περιβάλλον και παράλληλα να ενθαρρύνονται οι πολίτες να χρησιμοποιούν τακτικά τα μέσα μαζικής μεταφοράς μειώνοντας έτσι το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. |
el |
heal.advisorName |
Μαμάσης, Νικόλαος |
el |
heal.advisorName |
Mamassis, Nikos |
en |
heal.committeeMemberName |
Μπακογιάννης, Ευθύμιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κατσουλάκος, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Bakogiannis, Efthimios |
en |
heal.committeeMemberName |
Katsoulakos, Nikos |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
141 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|