dc.contributor.author |
Γιανναράκη, Μαργαρίτα
|
el |
dc.contributor.author |
Giannaraki, Margarita
|
en |
dc.date.accessioned |
2024-02-02T11:06:33Z |
|
dc.date.available |
2024-02-02T11:06:33Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/58763 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.26459 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οικιακή φόρτιση |
el |
dc.subject |
Φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων |
el |
dc.subject |
Ηλεκτροκίνηση |
el |
dc.subject |
Μοντέλο τεχνολογικής αποδοχής |
el |
dc.subject |
Έρευνα πεδίου |
el |
dc.subject |
Home charging |
en |
dc.subject |
Electric vehicle charger |
en |
dc.subject |
Electromobility |
en |
dc.subject |
Technology acceptance model |
en |
dc.subject |
Field research |
en |
dc.title |
Μελέτη σχετικά με τους προσδιοριστικούς παράγοντες της αποδοχής εγκατάστασης οικιακών σταθμών φόρτισης για ηλεκτροκίνητα οχήματα |
el |
dc.title |
Study on technology acceptance factors towards installation of home charging stations for electric vehicles |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Τεχνολογική Αποδοχή |
el |
heal.classification |
Οικονομικά |
el |
heal.classification |
Μηχανική |
el |
heal.classification |
Ηλεκτροκίνηση |
el |
heal.classification |
Electromobility |
en |
heal.classification |
Technology acceptance |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2023-09-27 |
|
heal.abstract |
Σε μια κοινωνία που αντιμετωπίζει σοβαρά ζητήματα βιωσιμότητας λόγω του ενεργειακού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων της, παρατηρείται μια τάση προς έναν πιο συνειδητό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής. Καθώς η κοινωνία επενδύει στην ανάπτυξη πράσινων τεχνολογιών, το μέλλον των μετακινήσεων συνδέεται στενά με την ηλεκτροκίνηση και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από αυτήν. Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν πλέον κερδίσει σημαντικό μερίδιο στην αγορά, καθώς επιπλέον των περιβαλλοντικών ωφελειών τους, εξοικονομούν ταυτόχρονα καύσιμα, τα οποία γίνονται ολοένα και ακριβότερα. Η μετάβαση σε έναν στόλο ηλεκτρικών οχημάτων έχει τεθεί ως παγκόσμιος στόχος, με πρωτοβουλίες να έχουν ληφθεί, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης ώστε να επιτευχθεί η δέσμευση για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία προσαρμόζεται στις νέες τάσεις και τις εξελισσόμενες απαιτήσεις, η αγορά δεν έχει δείξει την επιθυμητή απόκριση στη μετάβαση αυτή, με τους καταναλωτές, ειδικά στις πιο αδύναμες οικονομίες, να στρέφονται στα συμβατικά, κατά βάση μεταχειρισμένα, και εξαιρετικά ρυπογόνα οχήματα.
Στο κρίσιμο αυτό σημείο για την ηλεκτροκίνηση, η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί εν μέρει στο να εξετάσει αν τα οικονομικά κριτήρια επηρεάζουν τη στάση των καταναλωτών, και να διερευνήσει όσες άλλες μεταβλητές πιθανόν συνεισφέρουν. Κεντρικό θέμα ανάλυσης αποτελεί η εγκατάσταση οικιακών σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς αυτοί αποτελούν σημαντικό πυλώνα στην εξέλιξη της αγοράς ηλεκτροκίνητων στην Ελλάδα, με δύο σημαντικές διαστάσεις, πρώτον την τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος σε σχέση με το κόστος των συμβατικών καυσίμων και δεύτερον την ευκολία της διαδικασίας φόρτισης των οχημάτων. Εστιάζοντας στη δεύτερη διάσταση, μέχρι στιγμής στη χώρα υπάρχει ένα συνεχώς επεκτεινόμενο δίκτυο με σημαντικό αριθμό φορτιστών άλλα υστερεί προς το παρόν ο αντίστοιχος σχεδιασμός για την εγκατάσταση οικιακών φορτιστών.
Η εργασία αυτή προσπαθεί να διερευνήσει αυτά τα ζητήματα μέσω της ανάπτυξης ενός Μοντέλου Τεχνολογικής Αποδοχής, υλοποιώντας μια εκτεταμένη έρευνα πεδίου με τη συμμετοχή δείγματος Ελλήνων καταναλωτών, μέσω συλλογής απαντήσεων σε δομημένο ερωτηματολόγιο. Μέσω της στατιστικής επεξεργασίας των απαντήσεων θα μπει η βάση για την ανάδειξη των παραμέτρων του μοντέλου και θα ιεραρχηθούν οι σημαντικότεροι παράγοντες που καθορίζουν τη στάση των καταναλωτών απέναντι στην εγκατάσταση οικιακών σταθμών φόρτισης. Τα αποτελέσματα της εργασίας μπορούν να αξιοποιηθούν για τη δημιουργία προτάσεων πολιτικής και την εξαγωγή συμπερασμάτων για το μελλοντικό σχεδιασμό των επόμενων ρυθμίσεων και παρεμβάσεων του κράτους και της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση και αναμένεται να τροφοδοτήσουν το ενδιαφέρον για ακόμα περισσότερη έρευνα στους προσδιοριστικούς παράγοντες αποδοχής της σχετικά πρόσφατης αλλά και τόσο ραγδαία εξελισσόμενης τεχνολογίας. |
el |
heal.abstract |
In a society grappling with significant sustainability challenges stemming from its energy consumption, there is a shift towards a more environmentally responsible lifestyle. As society allocates resources to the development of eco-friendly technologies, the future of transportation becomes intricately intertwined with electromobility, playing a pivotal role in shaping its trajectory. Due to their environmental advantages and their ability to negate the increasing fuel costs, electric vehicles have captured a substantial market share. The global community has firmly established the transition to an electric vehicle-dominated fleet as a paramount objective, with initiatives underway at both the national and European level to promote electromobility in pursuit of reduction goals on carbon dioxide emissions. Despite the automotive industry's efforts to adapt to emerging trends and evolving demands, the market's response to this transition has not met expectations. Consumers, especially in economically vulnerable regions, continue to gravitate towards conventional, predominantly used, and highly polluting vehicles.
At this critical juncture for electromobility, this thesis focuses on the economic factors that influence consumer behavior and investigates the factors that may contribute to consumer choices. The focal point of this analysis centers on the installation of home charging stations for electric vehicles, a pivotal element in the development of the electric vehicle market in Greece, with two key dimensions: firstly, the comparison between electricity costs and the price of conventional fuels, and secondly, the convenience of the vehicle charging process. While Greece has a steadily expanding network of publicly available charging stations, there is a notable absence of a coordinated plan for the widespread implementation of residential charging infrastructure.
These issues are addressed by formulating a comprehensive Technology Acceptance Model and conducting extensive field research involving a sample of Greek consumers through structured questionnaires. The data collected undergo rigorous statistical analysis, forming the basis for identifying the model's parameters and prioritizing the most significant factors influencing consumers' attitudes toward installation of home charging stations.
Ultimately, the findings present the potential to shape policy recommendations and inform the strategies of government entities and the automotive industry as they navigate the evolving landscape of electromobility. Additionally, this research contributes to the investigation of the factors influencing acceptance within the framework of this technology, which is both relatively recent and undergoing rapid evolution. |
en |
heal.advisorName |
Τσακανίκας, Άγγελος |
el |
heal.advisorName |
Tsakanikas, Aggelos |
en |
heal.committeeMemberName |
Τσακανίκας, Άγγελος |
el |
heal.committeeMemberName |
Πρωτόγερου, Αιμιλία |
el |
heal.committeeMemberName |
Αργυρούσης, Χρήστος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Ανάλυσης, Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Διεργασιών και Συστημάτων (ΙΙ). Εργαστήριο Βιομηχανικής και Ενεργειακής Οικονομίας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
128 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|