dc.contributor.author | Μαρκουλάκη, Ειρήνη | el |
dc.contributor.author | Markoulaki, Eirini | en |
dc.date.accessioned | 2024-05-30T10:44:57Z | |
dc.date.available | 2024-05-30T10:44:57Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59578 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27274 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Έρευνα στην Αρχιτεκτονική : Προωθημένα Ζητήματα Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού (Κατ. Α')" | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Σώμα | el |
dc.subject | Απόσπασμα | el |
dc.subject | Δημιουργία | el |
dc.subject | Μεταμόρφωση | el |
dc.subject | Όριο | el |
dc.subject | Πλάσμα | el |
dc.subject | Στιγμιότυπο | el |
dc.subject | Συμπλήρωμα | el |
dc.subject | Απεικόνιση | el |
dc.subject | Body | en |
dc.subject | Fragment. | en |
dc.subject | Creation | en |
dc.subject | Transformation | en |
dc.subject | Limit | en |
dc.subject | Creature. | en |
dc.title | Αρχαιολογία της απεικόνισης του αποσπασματικού σώματος | el |
dc.title | Archaeology of the fragmentary body: the Creat - ure of "Elenit". | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.secondaryTitle | Το Πλάσ - μα του "Elenit" | el |
heal.classification | Σώμα | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-04-19 | |
heal.abstract | Στον απόηχο της θεώρησης που εισάγει η ιστορικός Linda Nochlin για το απόσπασμα του σώματος στην Τέχνη, ως μία μεταφορά του Μοντερνισμού, η έρευνα διατυπώνει τον ισχυρισμό ότι το Μεταμοντέρνο καλλιτεχνικό και λογοτεχνικό σώμα συντελεί ένα καλειδοσκοπικό σύνολο αποσπασμάτων που έχουν εντοπιστεί σε παρελθοντικές περιόδους. Το δοκίμιο θα πραγματοποιήσει μία αρχαιολογία του αποσπασματικού σώματος που θα διαπερνάει το διάστημα που εκκινεί από το τέλος του 19ου αιώνα και συναντάει την σύγχρονη κουλτούρα, μέσω της σκιαγράφησης των βασικών μεταμορφώσεων που εμφανίζει το σώμα της κεντρικής ηρωίδας της θεατρικής παράστασης «Elenit». Ο όρος «πλάσμα» καταδεικνύει ένα ον του οποίου η ύπαρξη συνδέεται με την δημιουργία. Κατ΄επέκταση το σώμα της κεντρικής ηρωίδας ολοένα δημιουργείται, στην ροή των μεταμορφώσεων του οποίου διακρίνονται τύποι σώματος, ως καταγεγραμμένες μεταφορές παρελθοντικών σωμάτων, ως μνήμες δηλαδή σωμάτων ή σωματικών ενοτήτων. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το σώμα σε μέρη εξετάζεται εδώ ως ένα σώμα με διαρροές, με επικοινωνιακούς, άλλοτε φυσικούς και άλλοτε νοηματικούς συνδέσμους ανάμεσα σε εκείνο και το περιβάλλον του, προκύπτει το ερώτημα του ποιες είναι οι ταυτότητες του υβριδικού σύγχρονου σώματος, όταν εκείνο μελετάται υπό όρους αστάθειας και μεταβολής, και ταυτόχρονα, ποιες είναι οι δυνατότητες της εκ νέου ερμηνείας του, μετά από την επανεγγραφή των αποσπασματικών διαρρέοντων σωμάτων που διαδέχθηκε? Το δοκίμιο επιχειρεί να σκιαγραφήσει τις ερμηνευτικές δυνατότητες που αναδύονται από την διαρκώς μεταβαλλόμενη μορφή του μερικού υβριδικού καλλιτεχνικού σώματος σήμερα, ως ένα σώμα που φέρει τα ίχνη των νοηματοδοτήσεων του παρελθόντος και γεννάει νέους σωματικούς τύπους. | el |
heal.abstract | In the wake of historian Linda Nochlin's view of the body fragment in Art as a metaphor of Modernity, the research makes the claim that the Postmodern artistic and literary body constitutes a kaleidoscopic set of fragments traced to past periods. The essay will carry out an archaeology of the fragmented body that will cross the period that starts from the end of the 19th century and meets contemporary culture, by outlining the main transformations revealed by the body of the central heroine of the theatrical play "Elenit". The term "creature" indicates a being whose existence is linked with creation. By extension, the body of the central heroine is constantly being created, in the flow of whose transformations body types can be distinguished, as recorded metaphors of past bodies, as memories of bodies or bodily units. Considering that the body in parts is examined here as a body with leaks, with communicative, physical or semantic links with its environment, the question arises of what are the identities of the hybrid contemporary body when it is studied in terms of instability and change, and at the same time, what are the possibilities of its reinterpretation, after the rewriting of the fragmented leaking bodies that succeeded it? The essay attempts to outline the interpretive possibilities that emerge from the ever-changing form of the partially hybrid artistic body today, as a body that bears the traces of past meanings and creates new body types. | en |
heal.advisorName | Παρμενίδης, Γεώργιος | el |
heal.advisorName | Parmenidis, Georgios | en |
heal.committeeMemberName | Ζαφειρόπουλος, Θεόδωρος | el |
heal.committeeMemberName | Ντάφλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 139 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: