dc.contributor.author | Παρασκευόπουλος, Γεώργιος Παναγιώτης | el |
dc.contributor.author | Paraskevopoulos, Georgios Panagiotis | en |
dc.date.accessioned | 2024-06-10T10:52:11Z | |
dc.date.available | 2024-06-10T10:52:11Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/59691 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.27387 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Βαδισιμότητα | el |
dc.subject | Προσβασιμότητα | el |
dc.subject | Πόλη των 15 λεπτών | el |
dc.subject | Χρήσεις Γης | el |
dc.subject | Αγία Παρασκευή | el |
dc.title | Ανάλυση βαδισιμότητας στο πλαίσιο δημιουργίας πόλεων των 15 λεπτών. Η περίπτωση της Αγίας Παρασκευής | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Πολεοδομία και Μεταφορές | el |
heal.language | el | |
heal.access | campus | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2024-03-12 | |
heal.abstract | Οι σύγχρονες κοινωνίες είναι ως επί το πλείστον κοινωνίες «υψηλών ταχυτήτων» κάτι που τις κάνει ιδιαίτερα περίπλοκες στην παρατήρηση και τη μελέτη τους. Η αστικοποίηση έχει διαμορφώσει μια σύγχρονη καθημερινότητα που δε τη χαρακτηρίζει καθόλου η απλότητα και η σταθερότητα του παρελθόντος. Οι έντονοι ρυθμοί της σύγχρονης αστικής κοινωνίας, η «απρόσωπη» πολλές φορές εργασία, η κοινωνική αποξένωση των πολιτών και η ανάγκη για γρήγορες και μακρινές μετακινήσεις, είναι κάποιοι από τους λόγους που έχουν οδηγήσει τον άνθρωπο να εξαρτάται πλήρως από τη χρήση αυτοκινήτου στη καθημερινή του ζωή. Μια τέτοιου είδους εξάρτηση από το αυτοκίνητο, ως μοναδικό και κυρίαρχο μέσο μετακίνησης, δημιουργεί πληθώρα προβλημάτων σε κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό επίπεδο. Εξ αιτίας αυτού, τα τελευταία χρόνια πολλοί επιστήμονες, μηχανικοί και διάφοροι κοινωνικοπολιτικοί και περιβαλλοντικοί φορείς έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στην εύρεση και καθιέρωση βιώσιμων πολιτικών αστικής ανάπτυξης. Όλο και πιο συχνά συναντάται στις σύγχρονες πόλεις η προσπάθεια, αφενός να περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο η χρήση αυτοκινήτων εντός του αστικού χώρου και αφετέρου να δημιουργηθούν οι συνθήκες εκείνες που θα στρέψουν τους πολίτες σε πιο βιώσιμους τρόπους μετακίνησης όπως είναι το περπάτημα, το ποδήλατο, τα ηλεκτρικά πατίνια κ.α. Αναλογιζόμενοι όλα τα παραπάνω, εύλογα γεννιούνται κάποια ερωτήματα του τύπου: κατά πόσο ένας μεγάλος δήμος του βόρειου τομέα των Αθηνών όπως είναι η Αγία Παρασκευή μπορεί να στραφεί μαζικά στο περπάτημα; Κατά πόσο έχει τις προϋποθέσεις να χαρακτηριστεί μια περπατήσιμη πόλη; Κατά πόσο η Αγία Παρασκευή έχει τις δυνατότητες να προσφέρει στον πολίτη ένα ασφαλές και συνάμα ελκυστικό περιβάλλον που θα του δίνει την ευκαιρία να καλύπτει τις καθημερινές του ανάγκες χωρίς τη χρήση αυτοκινήτου αλλά μόνο μέσω του περπατήματος. Αυτά και άλλα αρκετά ερωτήματα θα προσπαθήσουν να απαντηθούν σε αυτή την εργασία η οποία αφορά την μελέτη της γεωγραφίας του περπατήματος στην Αγία Παρασκευή. Μέσω αυτής της εργασίας λοιπόν, αφού πρωτίστως γίνει αναφορά και ανάλυση κάποιων βασικών εννοιών (π.χ. βαδισιμότητα, πόλη των 15 λεπτών και άλλα) και αναφερθούν κάποια παραδείγματα πόλεων που έχουν εφαρμόσει το μοντέλο της πόλης των 15 λεπτών, γίνεται στη συνέχεια περιγραφή της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε. Έγιναν δύο μεθοδολογικές προσεγγίσεις στη παρούσα εργασία. Η μια αφορούσε τον υπολογισμό της Βαδισιμότητας αποκλειστικά μέσω χρήσεων γης και η άλλη τον υπολογισμό Βαδισιμότητας με βάση τις χρήσεις γης και την ποιότητα των διαδρομών. Ακολούθως δημιουργήθηκαν οι αντίστοιχοι χάρτες προσεγγισιμότητας με τα πόδια που αφορούν τις σημαντικές χρήσεις γης. Προέκυψαν κάποια σημαντικά συμπεράσματα για την περιοχή μελέτης τα οποία καταδεικνύουν πως η Αγία Παρασκευή σαν Δήμος εμφανίζει υψηλές τιμές προσβασιμότητας στο μεγαλύτερο εύρος της και άρα έχει κάποια σημαντικά στοιχεία που την καθιστούν πόλη των 15 λεπτών. Τέλος παρουσιάζονται κάποιες πιθανές προτάσεις που σκοπό έχουν την αξιοποίηση των περιοχών που έχουν ποικιλία και πληθώρα χρήσεων γης (υψηλή προσβασιμότητα), συνδέοντας τα με τις περιοχές χαμηλής προσβασιμότητας μέσω παρέμβασης στο υπάρχον οδικό δίκτυο (π.χ. δημιουργία «πράσινων» αξόνων ανάπλασης). | el |
heal.abstract | Modern societies are mostly "high-speed" societies, which makes them particularly complex to observe and study. Urbanization has shaped a modern everyday life that is not at all characterized by the simplicity and stability of the past. The intense rhythms of modern urban society, the often "impersonal" work, the social alienation of citizens and the need for fast and long-distance travel, are some of the reasons that have led people to be completely dependent on the use of car in their daily lives. Such a dependence on the car, as the only and dominant means of transportation, creates a multitude of problems at a social, economic and environmental level. Because of this, in recent years many scientists, engineers and various socio-political and environmental factors have turned their interest in finding and establishing sustainable urban development policies. More and more often in modern cities, the attempt is, on the one hand, to limit as much as possible the use of cars within the urban space and, on the other hand, to create the conditions that will direct citizens to more sustainable ways of moving such as walking, cycling, electric skates etc. Reflecting on all of the above, some questions naturally arise: to what extent can a large municipality in the northern sector of Athens such as Agia Paraskevi be massively converted to walking? To what extent does it have the qualities that make it a walkable city? To what extent does Agia Paraskevi have the potential to offer the citizen a safe and at the same time attractive environment that will give him the opportunity to meet his daily needs without the use of a car but only by walking. These and several other questions will try to be answered in this work which concerns the study of the geography of walking in Agia Paraskevi. Therefore, through this work, after analyzing some basic concepts (e.g. walkability, 15-minute city and others) and citing some examples of cities that have implemented the 15-minute city model, a description of methodology follows. Two methodological approaches were taken in the present work. One concerned the calculation of Walkability solely through land uses and the other the calculation of Walkability based on land uses and the quality of routes. Subsequently, the corresponding maps of accessibility on foot concerning the important land uses were created. Some important conclusions were reached for the study area which demonstrate that Agia Paraskevi as a Municipality shows high accessibility values in its wider range and therefore has some important elements that make it a 15-minute city. Finally, some possible proposals are presented that aim to utilize the areas that have a variety and abundance of land uses (high accessibility), connecting them with the areas of low accessibility through intervention in the existing road network (e.g. creation of "green" regeneration axes). | en |
heal.advisorName | Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Μπακογιάννης, Ευθύμιος | el |
heal.committeeMemberName | Στρατηγέα, Αναστασία | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 73 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: