HEAL DSpace

Η συμβολή των σύγχρονων γεωδαιτικών μεθόδων στην επιθεώρηση σκάφους αναψυχής

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τζένη, Αγγελική el
dc.contributor.author Tzeni, Angeliki en
dc.date.accessioned 2025-01-17T10:56:21Z
dc.date.available 2025-01-17T10:56:21Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/60863
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28559
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ναυτική Επιθεώρηση el
dc.subject Γεωμετρική Τεκμηρίωση el
dc.subject Τριδιάστατο Μοντέλο Σκάφους el
dc.subject Σύγχρονος Γεωδαιτικός Εξοπλισμός el
dc.subject Maritime Inspection en
dc.subject Geometric Documentation en
dc.subject 3D Vessel Model en
dc.subject State-of-the-art Geodetic Equipment en
dc.title Η συμβολή των σύγχρονων γεωδαιτικών μεθόδων στην επιθεώρηση σκάφους αναψυχής el
dc.title The contribution of contemporary geodetic methods to the inspection of a recreational vessel en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Γεωδαισία el
heal.classification Geodesy en
heal.language el
heal.language en
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2024-07-16
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εφαρμογή σύγχρονων γεωδαιτικών μεθόδων στην επιθεώρηση της γάστρας του σκάφους "ΚΥΚΝΟΣ 1". Η μελέτη περιλαμβάνει τον υπολογισμό της μορφής και του μεγέθους του σκάφους, με σκοπό τον εντοπισμό κατασκευαστικών προβλημάτων ή φθορών. Η αξιοποίηση γεωδαιτικού εξοπλισμού τελευταίας τεχνολογίας και η ανάπτυξη τριδιάστατων μοντέλων, καθιστούν δυνατή την ακριβή τεκμηρίωση της υφιστάμενης κατάστασης του σκάφους και διευκολύνουν περαιτέρω αξιολογήσεις και επισκευές σε αυτό. Η εργασία αποσκοπεί στην αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης της γάστρας ενός σκάφους αναψυχής, με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με παθογένειες ή/και φθορές που επηρεάζουν τη διάρκεια ζωής και τη λειτουργικότητα της κατασκευής. Επιπλέον, η εργασία επιδιώκει να αναδείξει τη σημαντική συμβολή των σύγχρονων γεωδαιτικών οργάνων στη βελτίωση της ακρίβειας, της αξιοπιστίας και της αποδοτικότητας των μετρητικών διαδικασιών. Η εργασία συνοψίζεται από τα εξής έξι κεφάλαια: • Στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται εισαγωγή στη ναυτική επιθεώρηση πλοίων και μικρότερων σκαφών, ορίζοντας την έννοια, τους σκοπούς και την αναγκαιότητά της, σε σχέση με την ασφάλεια, την πρόληψη και την αξιοπλοΐα στη ναυτιλία. Περιγράφονται οι διάφοροι τύποι επιθεωρήσεων και οι περιπτώσεις στις οποίες εφαρμόζονται, αναλόγως με το σκοπό διενέργειάς τους. Επιπλέον, εξηγούνται οι διαδικασίες που ακολουθούν οι αρμόδιοι επιθεωρητές για τη διενέργειά τους, συμπεριλαμβανομένων των μεθόδων που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο της γάστρας και των άλλων τμημάτων του σκάφους. • Στο δεύτερο κεφάλαιο, γίνεται εισαγωγή στη γεωμετρική τεκμηρίωση κατασκευών, εστιάζοντας στη συλλογή, επεξεργασία και απόδοση γεωμετρικών δεδομένων με ακρίβεια. Αναλύονται οι μέθοδοι τεκμηρίωσης, τόσο ενεργητικές όσο και παθητικές, ανάλογα με το μέγεθος και την πολυπλοκότητα του αντικειμένου που μελετάται, καθώς και η εφαρμογή τους στη ναυπηγική για την κατασκευή, συντήρηση και αποκατάσταση πλοίων και σκαφών. Παράλληλα, επισημαίνεται η εξέλιξη των γεωδαιτικών εργαλείων και των συστημάτων μέτρησης που έχουν διευκολύνει αυτές τις διαδικασίες. • Στο τρίτο κεφάλαιο πραγματοποιείται η γεωμετρική παρουσίαση της γάστρας, του κύριου σώματος του σκάφους, εστιάζοντας στο σχεδιασμό και στη μελέτη της για βέλτιστη απόδοση. Επιπλέον, τονίζεται η σημασία του σχεδίου ναυπηγικών γραμμών (Lines Plan) στην αποτύπωση της γεωμετρικής μορφής της γάστρας, προσδιορίζοντας τα τρία είδη: διαμήκεις, ίσαλους και εγκάρσιες ναυπηγικές γραμμές, οι οποίες βοηθούν στην υδροδυναμική μελέτη του σκάφους. • Στο τέταρτο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η συλλογή δεδομένων με σκοπό την ανάλυση της πραγματικής κατάστασης της γάστρας ενός σκάφους αναψυχής. Χρησιμοποιούνται σύγχρονα γεωδαιτικά όργανα για την αποτύπωση της γάστρας, με στόχο την ανίχνευση παθογενειών ή φθορών που επηρεάζουν τη διάρκεια ζωής και τη λειτουργικότητα της κατασκευής της. Οι μετρήσεις περιλαμβάνουν προεργασίες για τη διασφάλιση της ακρίβειας και της αξιοπιστίας των αποτελεσμάτων, καθώς και την οπτικοποίηση των δεδομένων σε τρισδιάστατο περιβάλλον. • Στο πέμπτο κεφάλαιο, παρουσιάζονται αναλυτικά όλες οι διαδικασίες επεξεργασίας των πρωτογενών δεδομένων που συλλέχθηκαν για το σκάφος έως και την εξαγωγή των τελικών παράγωγων τεκμηρίωσής του. Παράλληλα, γίνεται αναφορά σε ελέγχους σχετικούς με την κατάσταση του αξονικού συστήματος κίνησης του σκάφους, σε συνδυασμό με την αναλυτική παράθεση των αβεβαιοτήτων υλοποίησής τους. • Στο έκτο κεφάλαιο, συγκεντρώνονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την πραγματοποίηση όλων των διαδικασιών της παρούσας διπλωματικής εργασίας και διατυπώνονται προτάσεις σχετικά με την περαιτέρω διερεύνηση των δυνατοτήτων της εφαρμογής της στην επιθεώρηση σκαφών. el
heal.abstract The object of this thesis is the application of modern geodetic methods in the inspection of the hull of the vessel "KYKNOS 1". The study includes the calculation of the vessel's shape and size, in order to identify any wear or structural issues. The utilization of state-of-the-art geodetic equipment and the development of three-dimensional models make it possible to accurately document the current condition of the vessel and facilitate further evaluations and repairs. The thesis aims to capture the actual condition of the hull of a recreational vessel, with the goal of drawing conclusions regarding pathologies and/or wear that affect the lifespan and functionality of the structure. Moreover, the thesis seeks to highlight the significant contribution of modern geodetic instruments to improve the accuracy, reliability, and efficiency of measurement processes. The thesis is summarized in the following six chapters: • The first chapter introduces the maritime inspection of vessels, delineating its concept, objectives, and severity concerning safety, prevention, and seaworthiness in shipping. It delineates various inspection types and their respective applications, depending upon their purpose. Furthermore, it explicates the procedures adhered to by authorized inspectors during inspections, including methodologies employed for hull inspection and other vessel components. • The second chapter introduces the geometric documentation of structures, emphasizing the precision-based collection, processing, and representation of geometric data. It scrutinizes documentation methodologies, both active and passive, commensurate with the size and complexity of the object under examination. Moreover, it emphasizes their applicability in naval engineering for the construction, maintenance, and restoration of vessels. Additionally, it underscores the evolution of geodetic instruments and measurement systems that have facilitated these procedural facets. • The third chapter carries out the geometric presentation of the hull, the main body of the vessel, focusing on its design and study for optimal performance. The importance of the Lines Plan in depicting the geometric shape of the hull is emphasized, identifying the three types: buttock, water, and frame lines, which aid in the hydrodynamic study of the vessel. • The fourth chapter presents data collection with the aim of analyzing the actual condition of the hull of a recreational vessel. Modern geodetic instruments are used to capture the hull, with the goal of detecting pathologies or damages that affect the lifespan and functionality of the structure. The measurements include preliminary work to ensure the accuracy and reliability of the results, as well as the visualization of the data in a three-dimensional environment. • The fifth chapter presents in detail all the data processing procedures contacted for the vessel, culminating in the derivation of post-process documentation files. Additionally, reference is made to inspections pertinent to the condition of the vessel's axial propulsion system, coupled with a detailed account of the uncertainties involved in their implementation. • The sixth chapter summarizes all the final conclusions drawn from conducting all the procedures of this thesis as well as some suggestions and proposals regarding further exploration of its applicability in vessel inspection. To achieve the advancements in the inspection of recreational vessels, modern geodetic methods were employed, utilizing cutting-edge geodetic equipment such as laser scanners and advanced surveying stations. These tools enabled precise, rapid, and detailed documentation of the vessel's condition, which was not possible with traditional inspection methods. As a result, the application of these methods offered significant improvements in accuracy, speed, and efficiency. Four primary benefits were identified. After implementing these methods, the accuracy of the inspections increased dramatically. The precision of the documentation, which included the creation of accurate 3D models, was crucial for identifying structural issues such as cracks and deviations from the original design without extensive intervention on the vessel itself. This approach enhanced the reliability of inspections, reducing both costs and the time required for comprehensive evaluations. Furthermore, the ability to facilitate continuous monitoring of a vessel's condition over time was a significant advantage. This capability allowed for early detection of wear and proactive maintenance, which is essential for prolonging the vessel's lifespan and ensuring the safety of passengers and crew. Automated measurement processes and real-time data processing minimized human error, ensuring consistent and repeatable results. The results were a combination of: - The use of state-of-the-art geodetic equipment, which provided highly accurate measurements. - The creation of detailed 3D models, crucial for identifying structural issues and conducting hydrodynamic studies. - The integration of automated processes, which minimized human error. - The continuous monitoring capability of the vessel's condition, allowing for early detection of issues and proactive maintenance. - The data analysis concerning the inspection of the vessel's axial propulsion system. For further improvement of the methods studied in this context, the following suggestions are made: - Conduct additional experiments with different parameters and for various vessel types. - Explore the application of these methods in real-world scenarios to gather more data for refining the process. - Investigate the impact of different surveying equipment and environmental conditions on the accuracy and reliability of the geodetic methods. These contemporary geodetic techniques represent a transformative approach in the maritime industry, combining precision with efficiency to meet the increasing demands of vessel inspections. en
heal.advisorName Πανταζής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Πάνου, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Τσακίρη, Μαρία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Τοπογραφίας. Εργαστήριο Γενικής Γεωδαισίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 273 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα