dc.contributor.author |
Μπακογεώργου, Άννα
|
el |
dc.contributor.author |
Bakogeorgou, Anna
|
en |
dc.date.accessioned |
2025-02-07T09:42:33Z |
|
dc.date.available |
2025-02-07T09:42:33Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/61078 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.28774 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ετεροτοπία |
el |
dc.subject |
Χωρική αφήγηση |
el |
dc.subject |
Σκηνογραφία |
el |
dc.subject |
Κάδρο |
el |
dc.subject |
Κινηματογράφος |
el |
dc.subject |
Εικαστικές τέχνες |
el |
dc.subject |
Κολάζ / φωτομοντάζ |
el |
dc.subject |
Ουτοπία |
el |
dc.subject |
Δυστοπία |
el |
dc.subject |
Φουκώ, |
el |
dc.subject |
Wes Anderson |
en |
dc.subject |
Superstudio |
en |
dc.subject |
Χωρικό βίωμα |
el |
dc.subject |
Heterotopia |
en |
dc.subject |
Spatial narrative |
en |
dc.subject |
Scenography |
en |
dc.subject |
Mise-en-scene |
en |
dc.subject |
Cinema |
en |
dc.subject |
Visual arts |
en |
dc.subject |
Collage / Photomontage |
en |
dc.subject |
Utopia |
en |
dc.subject |
Dystopia |
en |
dc.subject |
Foucault |
en |
dc.subject |
Spatial experience |
en |
dc.title |
Ομιλούντες χώροι: αφηγήσεις ετεροτοπικότητας στους υποθετικούς κόσμους των Wes Anderson και Superstudio |
el |
dc.title |
Narrative spaces: heterotopic storytelling in the speculative worlds of Wes Anderson and Superstudio |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Architecture in motion pictures |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2025-02-06 |
|
heal.abstract |
Η εργασία εξετάζει τη χρήση των ετεροτοπικών χώρων, όπως αυτοί παρουσιάζονται στον κινηματογράφο του Wes Anderson και στα αρχιτεκτονικά έργα κριτικής του Superstudio, μέσα από την έννοια της ετεροτοπίας του Michel Foucault. Οι ετεροτοπίες, ως “άλλοι χώροι”, συνδέονται με τη χωροχρονική ετερότητα και λειτουργούν ως μέσα εξερεύνησης κοινωνικών, πολιτισμικών και ιδεολογικών δομών. Το αντικείμενο της έρευνας εντοπίζεται στη διαμόρφωση αφηγηματικών και κριτικών μηχανισμών, εξετάζοντας τη σχέση των χωρικών δομών με την αφήγηση και τη λειτουργία τους ως ψυχαναλυτικοί τόποι, όπου εκφράζεται η απομόνωση, η διαφυγή και η αντίσταση στη σύγχρονη κοινωνία. Ο στόχος της εργασίας είναι να διερευνήσει πώς τα έργα του Wes Anderson και του Superstudio εντάσσονται στην έννοια της ετεροτοπίας του Michel Foucault, λειτουργώντας ως αφηγηματικοί και κριτικοί μηχανισμοί. Μέσω αυτής της διερεύνησης, θα εξεταστεί πώς οι ετεροτοπικοί χώροι στους υποθετικούς (κινηματογραφικούς και αρχιτεκτονικούς) κόσμους των δύο δημιουργών συμβάλλουν στη διαμόρφωση της αφήγησης μέσω της χωρικοποιημένης εμπειρίας, αναδεικνύοντας παράλληλα κοινωνικά και πολιτισμικά σχόλια. Κατά τη διάρκεια αυτής της εργασίας θα μας απασχολήσει η διερεύνηση, αναγνώριση και ταυτοποίηση τεχνικών παραγωγής χώρου με τα σκηνογραφικά μέσα, της mise-en-scène για τον κινηματογράφο του Anderson, και του κολάζ/φωτομοντάζ για την υποθετική αρχιτεκτονική του Superstudio. Ο σκοπός είναι να προσδιοριστούν τα στοιχεία σχεδιασμού των ετεροτοπικών φυσικών και φαντασιακών χώρων που παράγονται στα παραδείγματα. Παρατηρώντας τον τρόπο με τον οποίο ο “άλλος χώρος” λειτουργεί ως αφηγηματικό και διαμορφωτικό εργαλείο στα υπό εξέταση παραδείγματα, μπορούμε να κατανοήσουμε βαθύτερα τον τρόπο που οι χωρικές σχέσεις και οι υλικές ποιότητες μπορούν να αποτελέσουν τα θεμέλια για την κατασκευή μιας αφήγησης που βιώνεται χωρικά. |
el |
heal.abstract |
The paper examines the use of heterotopic spaces, as presented in Wes Anderson's cinema and Superstudio's critical architectural works, through Michel Foucault's notion of heterotopia. Heterotopias, as 'other spaces', are linked to spatio-temporal otherness and function as means of exploring social, cultural and ideological structures. The research focuses on the formation of narrative and critical mechanisms, examining the relationship of spatial structures to narrative and their function as psychoanalytic sites where isolation, escape and resistance are expressed in contemporary society. The aim of the paper is to explore how the works of Wes Anderson and Superstudio fit into Michel Foucault's notion of heterotopia, functioning as narrative and critical mechanisms. Through this exploration, it will examine how the heterotopic spaces in the two authors' hypothetical (cinematic and architectural) worlds contribute to the formation of narrative through spatialized experience, while highlighting social and cultural commentaries. Through this exploration, it will examine how the heterotopic spaces in the hypothetical (cinematic and architectural) worlds of the two creators contribute to the shaping of the narrative through spatialized experience, while highlighting social and cultural commentaries. Throughout this paper we will be concerned with exploring and identifying techniques of space production with scenic media, mise-en-scène for Anderson's cinema, and collage/photomontage for Superstudio's hypothetical architecture. The aim is to identify the design elements of the heterotopic physical and imaginary spaces produced in the examples. By observing the way in which the 'other space' functions as a narrative and formative tool in the examples under consideration, we can gain a deeper understanding of how spatial relations and material qualities can form the foundations for the construction of a spatially experienced narrative. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|