HEAL DSpace

Αξιολόγηση της επίδρασης των τεχνικών παραμέτρων των οδεύσεων διαφυγής στην αποτελεσματικότητα της εκκένωσης σε σταθμό μετρό.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κυριαζάκου, Νίκη el
dc.contributor.author Kyriazakou, Niki en
dc.date.accessioned 2025-10-30T08:34:25Z
dc.date.available 2025-10-30T08:34:25Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62794
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30490
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” el
dc.relation eu-repo/grantAgreement/EC/FP7/12345 el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Διαδικασία Εκκένωσης el
dc.subject Συμφόρηση el
dc.subject Πρότυπο NFPA130 el
dc.subject Αξιολόγηση el
dc.subject Σταθμός Μετρό el
dc.subject Όδευση Διαφυγής el
dc.subject Αποτελεσματικότητα εκκένωσης el
dc.subject Χρόνος εκκένωσης el
dc.subject Χρόνος συμφόρησης el
dc.subject Ρυθμός ροής el
dc.subject Ανθρώπινη συμπεριφορά el
dc.subject Υποδομές el
dc.subject Χρόνος κίνησης el
dc.subject Συνωστισμός el
dc.subject Φορτίο επιβατών el
dc.subject Σχέδιο εκκένωσης el
dc.subject Χωρητικότητα υποδομών el
dc.subject Προσομοίωση el
dc.subject Evacuation process en
dc.subject Congection en
dc.subject NFPA 130 standard en
dc.subject Evaluation en
dc.subject Subway station en
dc.subject Evacuation efficiency en
dc.subject Evacuation time en
dc.subject Congection time en
dc.subject Flow rate en
dc.subject Human behavior en
dc.subject Infrastructure capacity en
dc.subject Movement time en
dc.subject Passenger load en
dc.subject Evacuation plan en
dc.subject Bottleneck en
dc.subject Crowding en
dc.subject Pathfinder en
dc.subject Simulation en
dc.title Αξιολόγηση της επίδρασης των τεχνικών παραμέτρων των οδεύσεων διαφυγής στην αποτελεσματικότητα της εκκένωσης σε σταθμό μετρό. el
dc.title Evaluation of the Impact of Technical Parameters of Escape Routes on the Evacuation Efficiency in a Metro Station en
heal.type masterThesis
heal.classification Μηχανική el
heal.classification Υπόγεια έργα el
heal.classification Θέματα ασφαλείας el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-02
heal.abstract Στη σύγχρονη κοινωνία, όπου η τεχνολογία εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς και ο πληθυσμός, ειδικά στις αστικές περιοχές, αυξάνεται – συγκεντρώνεται συνεχώς, παρατηρείται όλο και περισσότερο η ανάπτυξη των γραμμών του δικτύου Μετρό. Το Μετρό αποτελεί κρίσιμο έργο υποδομής καθώς αντιμετωπίζει την κυκλοφοριακή συμφόρηση, προωθεί τη βιώσιμη κινητικότητα και μειώνει τις εκπομπές ρύπων. Επομένως η διασφάλιση υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας είναι κρίσιμης σημασίας. Τα υπόγεια έργα υπόκεινται σε αυστηρές κανονιστικές διατάξεις, ενώ σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, η διαδικασία εκκένωσης αποτελεί βασική στρατηγική για την αποτελεσματική αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων. Ένας κρίσιμος παράγοντας για την αποτελεσματικότητα της εκκένωσης είναι η ανθρώπινη συμπεριφορά. Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης η αντίδραση των ανθρώπων που είναι συγκεντρωμένοι σε ένα χώρο είναι πάντα ανησυχητική και απρόβλεπτη. Ειδικότερα η αύξηση του συνωστισμού σε τέτοιες καταστάσεις μπορεί να δυσχεραίνει τη διαδικασία εκκένωσης καθώς δημιουργεί αισθήματα κλειστοφοβίας, ασφυξίας και πανικού. Οι παράγοντες αυτοί μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητα ροής μέσα από τις οδεύσεις διαφυγής και να οδηγήσουν σε αύξηση του χρόνου εκκένωσης, σε τραυματισμούς. Άρα ο χρόνος που οι επιβάτες παραμένουν σε συμφόρηση είναι σημαντικό για την επιτυχία της εκκένωσης ενός σταθμού Μετρό. Η συμφόρηση συμβαίνει όταν οι επιβάτες διέρχονται μέσα από πόρτες, σκάλες , κυλιόμενες ( φαινόμενο bottleneck). Σε αυτό το πλαίσιο η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία έχει ως αντικείμενο την αξιολόγηση της επίδρασης των τεχνικών παραμέτρων των οδεύσεων διαφυγής στην αποτελεσματικότητα της εκκένωσης σε σταθμό Μετρό, της Γραμμής 3. Η αξιολόγηση του σταθμού έγινε με βάση το πρότυπο NFPA130 και τη χρονική απαίτηση για εκκένωση του σταθμού στα 6 min και της αποβάθρας στα 4 min. Η αξιολόγηση θα γίνει με βάση δύο βασικές παραμέτρους της αποτελεσματικότητας της εκκένωσης α) τον χρόνο εκκένωσης ( συνολικά για το σταθμό και της αποβάθρας ) και β) τον χρόνο συμφόρησης στα διάφορα στοιχεία εξόδου διαφυγής Για τις ανάγκες της διπλωματικής εργασίας πραγματοποιήθηκαν 56 προσομοιώσεις εκκένωσης και υπολογίστηκε ο χρόνος εκκένωσης και ο χρόνος συμφόρησης για κάθε στοιχείο εξόδου διαφυγής για διάφορα σενάρια πληθυσμού. Στη συνέχεια έγιναν προσομοιώσεις με αλλαγή διαστάσεων ενός μόνο στοιχείου διαφυγής και τέλος με συνδυασμό δύο στοιχείων διαφυγής και μελετήθηκε αντίστοιχα ο χρόνος συμφόρησης και ο χρόνος εκκένωσης. el
heal.advisorName Μπενάρδος, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Νομικός, Παύλος el
heal.committeeMemberName Μενεγάκη, Μαρία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 143 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα