| dc.contributor.author | Κυριαζάκου, Νίκη
|
el |
| dc.contributor.author | Kyriazakou, Niki
|
en |
| dc.date.accessioned | 2025-10-30T08:34:25Z | |
| dc.date.available | 2025-10-30T08:34:25Z | |
| dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62794 | |
| dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30490 | |
| dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” | el |
| dc.relation | eu-repo/grantAgreement/EC/FP7/12345 | el |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
| dc.subject | Διαδικασία Εκκένωσης | el |
| dc.subject | Συμφόρηση | el |
| dc.subject | Πρότυπο NFPA130 | el |
| dc.subject | Αξιολόγηση | el |
| dc.subject | Σταθμός Μετρό | el |
| dc.subject | Όδευση Διαφυγής | el |
| dc.subject | Αποτελεσματικότητα εκκένωσης | el |
| dc.subject | Χρόνος εκκένωσης | el |
| dc.subject | Χρόνος συμφόρησης | el |
| dc.subject | Ρυθμός ροής | el |
| dc.subject | Ανθρώπινη συμπεριφορά | el |
| dc.subject | Υποδομές | el |
| dc.subject | Χρόνος κίνησης | el |
| dc.subject | Συνωστισμός | el |
| dc.subject | Φορτίο επιβατών | el |
| dc.subject | Σχέδιο εκκένωσης | el |
| dc.subject | Χωρητικότητα υποδομών | el |
| dc.subject | Προσομοίωση | el |
| dc.subject | Evacuation process | en |
| dc.subject | Congection | en |
| dc.subject | NFPA 130 standard | en |
| dc.subject | Evaluation | en |
| dc.subject | Subway station | en |
| dc.subject | Evacuation efficiency | en |
| dc.subject | Evacuation time | en |
| dc.subject | Congection time | en |
| dc.subject | Flow rate | en |
| dc.subject | Human behavior | en |
| dc.subject | Infrastructure capacity | en |
| dc.subject | Movement time | en |
| dc.subject | Passenger load | en |
| dc.subject | Evacuation plan | en |
| dc.subject | Bottleneck | en |
| dc.subject | Crowding | en |
| dc.subject | Pathfinder | en |
| dc.subject | Simulation | en |
| dc.title | Αξιολόγηση της επίδρασης των τεχνικών παραμέτρων των οδεύσεων διαφυγής στην αποτελεσματικότητα της εκκένωσης σε σταθμό μετρό. | el |
| dc.title | Evaluation of the Impact of Technical Parameters of Escape Routes on the Evacuation Efficiency in a Metro Station | en |
| heal.type | masterThesis | |
| heal.classification | Μηχανική | el |
| heal.classification | Υπόγεια έργα | el |
| heal.classification | Θέματα ασφαλείας | el |
| heal.language | el | |
| heal.access | free | |
| heal.recordProvider | ntua | el |
| heal.publicationDate | 2025-02 | |
| heal.abstract | Στη σύγχρονη κοινωνία, όπου η τεχνολογία εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς και ο πληθυσμός, ειδικά στις αστικές περιοχές, αυξάνεται – συγκεντρώνεται συνεχώς, παρατηρείται όλο και περισσότερο η ανάπτυξη των γραμμών του δικτύου Μετρό. Το Μετρό αποτελεί κρίσιμο έργο υποδομής καθώς αντιμετωπίζει την κυκλοφοριακή συμφόρηση, προωθεί τη βιώσιμη κινητικότητα και μειώνει τις εκπομπές ρύπων. Επομένως η διασφάλιση υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας είναι κρίσιμης σημασίας. Τα υπόγεια έργα υπόκεινται σε αυστηρές κανονιστικές διατάξεις, ενώ σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, η διαδικασία εκκένωσης αποτελεί βασική στρατηγική για την αποτελεσματική αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων. Ένας κρίσιμος παράγοντας για την αποτελεσματικότητα της εκκένωσης είναι η ανθρώπινη συμπεριφορά. Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης η αντίδραση των ανθρώπων που είναι συγκεντρωμένοι σε ένα χώρο είναι πάντα ανησυχητική και απρόβλεπτη. Ειδικότερα η αύξηση του συνωστισμού σε τέτοιες καταστάσεις μπορεί να δυσχεραίνει τη διαδικασία εκκένωσης καθώς δημιουργεί αισθήματα κλειστοφοβίας, ασφυξίας και πανικού. Οι παράγοντες αυτοί μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητα ροής μέσα από τις οδεύσεις διαφυγής και να οδηγήσουν σε αύξηση του χρόνου εκκένωσης, σε τραυματισμούς. Άρα ο χρόνος που οι επιβάτες παραμένουν σε συμφόρηση είναι σημαντικό για την επιτυχία της εκκένωσης ενός σταθμού Μετρό. Η συμφόρηση συμβαίνει όταν οι επιβάτες διέρχονται μέσα από πόρτες, σκάλες , κυλιόμενες ( φαινόμενο bottleneck). Σε αυτό το πλαίσιο η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία έχει ως αντικείμενο την αξιολόγηση της επίδρασης των τεχνικών παραμέτρων των οδεύσεων διαφυγής στην αποτελεσματικότητα της εκκένωσης σε σταθμό Μετρό, της Γραμμής 3. Η αξιολόγηση του σταθμού έγινε με βάση το πρότυπο NFPA130 και τη χρονική απαίτηση για εκκένωση του σταθμού στα 6 min και της αποβάθρας στα 4 min. Η αξιολόγηση θα γίνει με βάση δύο βασικές παραμέτρους της αποτελεσματικότητας της εκκένωσης α) τον χρόνο εκκένωσης ( συνολικά για το σταθμό και της αποβάθρας ) και β) τον χρόνο συμφόρησης στα διάφορα στοιχεία εξόδου διαφυγής Για τις ανάγκες της διπλωματικής εργασίας πραγματοποιήθηκαν 56 προσομοιώσεις εκκένωσης και υπολογίστηκε ο χρόνος εκκένωσης και ο χρόνος συμφόρησης για κάθε στοιχείο εξόδου διαφυγής για διάφορα σενάρια πληθυσμού. Στη συνέχεια έγιναν προσομοιώσεις με αλλαγή διαστάσεων ενός μόνο στοιχείου διαφυγής και τέλος με συνδυασμό δύο στοιχείων διαφυγής και μελετήθηκε αντίστοιχα ο χρόνος συμφόρησης και ο χρόνος εκκένωσης. | el |
| heal.advisorName | Μπενάρδος, Ανδρέας | el |
| heal.committeeMemberName | Νομικός, Παύλος | el |
| heal.committeeMemberName | Μενεγάκη, Μαρία | el |
| heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών | el |
| heal.academicPublisherID | ntua | |
| heal.numberOfPages | 143 σ. | el |
| heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: