HEAL DSpace

Επαναπροσδιορίζοντας το παιχνίδι στην αθέατη πόλη: μεταγραφές στον δημόσιο χώρο

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Δασκαλάκη, Σοφία el
dc.contributor.author Μανιάτης, Γεώργιος-Ευάγγελος el
dc.contributor.author Daskalaki, Sofia en
dc.contributor.author Maniatis, Georgios-Evangelos en
dc.date.accessioned 2025-11-10T13:44:06Z
dc.date.available 2025-11-10T13:44:06Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62827
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Παιχνίδι el
dc.subject Δημόσιοι χώροι el
dc.subject Οικειοποίηση el
dc.subject Ψυχογεωγραφικός χάρτης el
dc.subject Περιπλάνηση el
dc.subject Αστική εμπειρία el
dc.subject Υποκειμενικά βίώματα el
dc.subject Play en
dc.subject Public spaces en
dc.subject Appropriation en
dc.subject Psychogeographic map en
dc.subject Dérive / wandering en
dc.subject Urban experience en
dc.subject Subjective experience en
dc.title Επαναπροσδιορίζοντας το παιχνίδι στην αθέατη πόλη: μεταγραφές στον δημόσιο χώρο el
dc.title Redefining play in the unseen city: transcriptions in public space en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Play en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-11-06
heal.abstract Η παρούσα ερευνητική εργασία εκκινεί από δύο παράγοντες. Την προσωπική μας παρατήρηση, τόσο της πόλης της Αθήνας, όσο και των διαφορετικών τόπων που έχουμε επισκεφθεί, σε σχέση με την οικειοποίησή τους και την έννοια του παιχνιδιού ως κοινωνική δραστηριότητα. Αναζητά τη σύνδεση του δημόσιου χώρου με το παιχνίδι ως εργαλείο επανανοηματοδότησης της αστικής εμπειρίας. Αναφορικά με τη βίωση της πόλης, γίνονται κατανοητοί οι μηχανισμοί του πολυαισθητηριακού κιναισθητικού συστήματος, αποτυπώνοντας στοιχεία που έχουν καταγραφεί ως αξιοσημείωτα στον αντιληπτικό του κόσμο. Ακόμη, η Κριτική θεώρηση των Καταστασιακών στην στυγνή πολεοδομία προτρέπει μία αυθόρμητη εμπειρία μέσω της περιπλάνησης και άλλων εργαλείων, για να καταλήξει στην ψυχογεωγραφία, μία εναλλακτική μέθοδο χαρτογράφησης αποτυπωμένη από το προσωπικό βίωμα και με εργαλείο το παιχνίδι. Συνολικά αυτή η ανάλυση προσλαμβάνει τον χώρο αντιληπτικά και συναισθηματικά. Για να προσεγγίσουμε την έννοια του παιχνιδιού βασιστήκαμε στο θεωρητικό έργο του ιστορικού Johan Huizinga, “Homo Ludens”, καθώς και σε αυτό του κοινωνιολόγου Roger Caillois, “Man,Play and Games”, το οποίο οργανώνει το παιχνίδι μέσω τριών παραμέτρων, τα γνωρίσματα, τις κατηγορίες και τους πόλους. Ακολούθησε μια αναγωγή των τεσσάρων θεμελιωδών κατηγοριών του παιχνιδιού στον χώρο, οδηγώντας μας στα ποιοτικά χαρακτηριστικά που τον καθιστούν παιγνιώδη, δηλαδή φιλόξενο υποδοχέα της ανθρώπινης δραστηριότητας του παιχνιδιού. Καταληκτικό στάδιο της εργασίας αποτέλεσε η επιλογή τεσσάρων παραδειγμάτων προς ανάλυση, με σκοπό την κάλυψη διαφορετικών περιπτώσεων ανοικτών δημόσιων χώρων της πόλης, ως ζωντανούς χώρους με συνεχή κατοίκηση. Η ανάλυση έγινε σε δύο επίπεδα. Το μεν πρώτο αποτελεί ακριβή ανάλυση και εντοπισμό των παιγνιωδών ποιοτικών χαρακτηριστικών των χώρων. Το δε δεύτερο στόχευε σε μια συσχέτιση των ποιοτήτων αυτών με την επιρροή τους στην υποκειμενική εμπειρία και το βίωμα του χώρου. Για τον σκοπό του τελευταίου, δημιουργήσαμε τους προσωπικούς μας ψυχογεωγραφικούς χάρτες για την αναπαράσταση των βιωμάτων μας. el
heal.abstract This research project is based on two factors. Our personal observation, both of the city of Athens and of the different places we have visited, in relation to their appropriation and the concept of play as a social activity. It seeks to connect public space with play as a tool for reinterpreting the urban experience. Regarding the experience of the city, the mechanisms of the multisensory kinesthetic system are understood, capturing elements that have been recorded as remarkable in the perceptual world. Furthermore, the critical view of the Situationists in harsh urban planning encourages a spontaneous experience through wandering and other tools, leading to psychogeography, an alternative method of mapping impressed by personal experience and using play as a tool. Overall, this analysis perceives space perceptually and emotionally. To approach the concept of play, we drew on the theoretical work of historian Johan Huizinga, «Homo Ludens,» as well as that of sociologist Roger Caillois, «Man, Play and Games,» which organizes play through three parameters: traits, categories, and poles. This was followed by a reduction of the four fundamental categories of play in space, leading us to the qualitative characteristics that make it playful, i.e., a welcoming receptacle for the human activity of play. The final stage of the work was the selection of four examples for analysis, with the aim of covering different cases of open public spaces in the city, as living spaces with continuous habitation. The analysis was conducted on two levels. The first was a precise analysis and identification of the playful qualitative characteristics of the spaces. The second aimed to correlate these qualities with their influence on the subjective experience and perception of the space. For the latter purpose, we created our own personal psychogeographical maps to represent our experiences. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα