| dc.contributor.author | Δασκαλάκη, Σοφία
|
el |
| dc.contributor.author | Μανιάτης, Γεώργιος-Ευάγγελος
|
el |
| dc.contributor.author | Daskalaki, Sofia
|
en |
| dc.contributor.author | Maniatis, Georgios-Evangelos
|
en |
| dc.date.accessioned | 2025-11-10T13:44:06Z | |
| dc.date.available | 2025-11-10T13:44:06Z | |
| dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62827 | |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.subject | Παιχνίδι | el |
| dc.subject | Δημόσιοι χώροι | el |
| dc.subject | Οικειοποίηση | el |
| dc.subject | Ψυχογεωγραφικός χάρτης | el |
| dc.subject | Περιπλάνηση | el |
| dc.subject | Αστική εμπειρία | el |
| dc.subject | Υποκειμενικά βίώματα | el |
| dc.subject | Play | en |
| dc.subject | Public spaces | en |
| dc.subject | Appropriation | en |
| dc.subject | Psychogeographic map | en |
| dc.subject | Dérive / wandering | en |
| dc.subject | Urban experience | en |
| dc.subject | Subjective experience | en |
| dc.title | Επαναπροσδιορίζοντας το παιχνίδι στην αθέατη πόλη: μεταγραφές στον δημόσιο χώρο | el |
| dc.title | Redefining play in the unseen city: transcriptions in public space | en |
| dc.type | Διάλεξη | |
| heal.type | learningMaterial | el |
| heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
| heal.classification | Play | en |
| heal.language | el | el |
| heal.access | campus | el |
| heal.recordProvider | ntua | el |
| heal.publicationDate | 2025-11-06 | |
| heal.abstract | Η παρούσα ερευνητική εργασία εκκινεί από δύο παράγοντες. Την προσωπική μας παρατήρηση, τόσο της πόλης της Αθήνας, όσο και των διαφορετικών τόπων που έχουμε επισκεφθεί, σε σχέση με την οικειοποίησή τους και την έννοια του παιχνιδιού ως κοινωνική δραστηριότητα. Αναζητά τη σύνδεση του δημόσιου χώρου με το παιχνίδι ως εργαλείο επανανοηματοδότησης της αστικής εμπειρίας. Αναφορικά με τη βίωση της πόλης, γίνονται κατανοητοί οι μηχανισμοί του πολυαισθητηριακού κιναισθητικού συστήματος, αποτυπώνοντας στοιχεία που έχουν καταγραφεί ως αξιοσημείωτα στον αντιληπτικό του κόσμο. Ακόμη, η Κριτική θεώρηση των Καταστασιακών στην στυγνή πολεοδομία προτρέπει μία αυθόρμητη εμπειρία μέσω της περιπλάνησης και άλλων εργαλείων, για να καταλήξει στην ψυχογεωγραφία, μία εναλλακτική μέθοδο χαρτογράφησης αποτυπωμένη από το προσωπικό βίωμα και με εργαλείο το παιχνίδι. Συνολικά αυτή η ανάλυση προσλαμβάνει τον χώρο αντιληπτικά και συναισθηματικά. Για να προσεγγίσουμε την έννοια του παιχνιδιού βασιστήκαμε στο θεωρητικό έργο του ιστορικού Johan Huizinga, “Homo Ludens”, καθώς και σε αυτό του κοινωνιολόγου Roger Caillois, “Man,Play and Games”, το οποίο οργανώνει το παιχνίδι μέσω τριών παραμέτρων, τα γνωρίσματα, τις κατηγορίες και τους πόλους. Ακολούθησε μια αναγωγή των τεσσάρων θεμελιωδών κατηγοριών του παιχνιδιού στον χώρο, οδηγώντας μας στα ποιοτικά χαρακτηριστικά που τον καθιστούν παιγνιώδη, δηλαδή φιλόξενο υποδοχέα της ανθρώπινης δραστηριότητας του παιχνιδιού. Καταληκτικό στάδιο της εργασίας αποτέλεσε η επιλογή τεσσάρων παραδειγμάτων προς ανάλυση, με σκοπό την κάλυψη διαφορετικών περιπτώσεων ανοικτών δημόσιων χώρων της πόλης, ως ζωντανούς χώρους με συνεχή κατοίκηση. Η ανάλυση έγινε σε δύο επίπεδα. Το μεν πρώτο αποτελεί ακριβή ανάλυση και εντοπισμό των παιγνιωδών ποιοτικών χαρακτηριστικών των χώρων. Το δε δεύτερο στόχευε σε μια συσχέτιση των ποιοτήτων αυτών με την επιρροή τους στην υποκειμενική εμπειρία και το βίωμα του χώρου. Για τον σκοπό του τελευταίου, δημιουργήσαμε τους προσωπικούς μας ψυχογεωγραφικούς χάρτες για την αναπαράσταση των βιωμάτων μας. | el |
| heal.abstract | This research project is based on two factors. Our personal observation, both of the city of Athens and of the different places we have visited, in relation to their appropriation and the concept of play as a social activity. It seeks to connect public space with play as a tool for reinterpreting the urban experience. Regarding the experience of the city, the mechanisms of the multisensory kinesthetic system are understood, capturing elements that have been recorded as remarkable in the perceptual world. Furthermore, the critical view of the Situationists in harsh urban planning encourages a spontaneous experience through wandering and other tools, leading to psychogeography, an alternative method of mapping impressed by personal experience and using play as a tool. Overall, this analysis perceives space perceptually and emotionally. To approach the concept of play, we drew on the theoretical work of historian Johan Huizinga, «Homo Ludens,» as well as that of sociologist Roger Caillois, «Man, Play and Games,» which organizes play through three parameters: traits, categories, and poles. This was followed by a reduction of the four fundamental categories of play in space, leading us to the qualitative characteristics that make it playful, i.e., a welcoming receptacle for the human activity of play. The final stage of the work was the selection of four examples for analysis, with the aim of covering different cases of open public spaces in the city, as living spaces with continuous habitation. The analysis was conducted on two levels. The first was a precise analysis and identification of the playful qualitative characteristics of the spaces. The second aimed to correlate these qualities with their influence on the subjective experience and perception of the space. For the latter purpose, we created our own personal psychogeographical maps to represent our experiences. | en |
| heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
| heal.fullTextAvailability | false |
The following license files are associated with this item: