HEAL DSpace

Πειραματική διερεύνηση ρευστοποίησης φορτίου (Cargo liquefaction) και επιπτώσεις στην ευστάθεια πλοίου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Σπύρου, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Κορομηλά, Ιωάννα Α. el
dc.contributor.author Koromila, Ioanna A. en
dc.date.accessioned 2013-07-23T10:04:12Z
dc.date.available 2013-07-23T10:04:12Z
dc.date.copyright 2013-07-07 -
dc.date.issued 2013-07-23
dc.date.submitted 2013-07-07 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/8458
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13148
dc.description 142 σ. el
dc.description.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η πειραματική διερεύνηση του φαινομένου της ρευστοποίησης και η επίδρασή του στην ευστάθεια πλοίου μεταφοράς φορτίου χύδην. Χρησιμοποιώντας την πειραματική διάταξη της κινούμενης τράπεζας έξι βαθμών ελευθερίας που είναι εγκατεστημένη στο εργαστήριο της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών, εξετάστηκε η συμπεριφορά δύο διαφορετικών υλικών (άμμος και ελαιοπυρήνας). Τα πειράματα αφορούν δύο είδη κινήσεων (διατοιχισμός|roll και εγκάρσια οριζόντια ταλάντωση|sway) σε ένα συγκεκριμένο και σταθερό εύρος συχνοτήτων και πλατών για την κάθε κίνηση. Ένα από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι το φαινόμενο της ρευστοποίησης εμφανίζεται με διαφορετικό τρόπο σε κάθε ένα από τα εξεταζόμενα υλικά και κατά συνέπεια προκαλεί διαφορετική συμπεριφορά, γεγονός που οφείλεται στον τρόπο διάχυσης της υγρασίας και στο ειδικό βάρος του υλικού. Με βάση τα εξαγόμενα συμπεράσματα, μελετήθηκε η επίδραση της ρευστοποίησης φορτίου στην ευστάθεια πλοίου μεταφοράς φορτίων χύδην. Διαφορετικές περιπτώσεις συντελεστή στοιβασίας και κατανομής φορτίου εξετάστηκαν για την περίπτωση πριν και μετά τη ρευστοποίηση. Παρατηρείται ότι η ομοιογενής φόρτωση φορτίου οδηγεί σε μεγάλη απώλεια ευστάθειας κατά τη ρευστοποίηση του φορτίου, με αποτέλεσμα να προτιμώνται η εναλλασσόμενη ή ανομοιογενής φόρτωση. el
dc.description.abstract Liquefaction of granular materials in a scaled rectangular tank has been experimentally investigated using the recently acquired shaking table facility of NTUA’s School of Naval Architecture and Marine Engineering. Two different kinds of materials (sand and olive pomace) were examined. Several moisture content scenarios were tested. Harmonic forcing was applied on the tank. Specifically, a range of realistic frequencies and amplitudes were scanned. The main focus was to investigate both the critical point of external excitation and the specific way that liquefaction occurs. Results were evaluated in the light of the requirements of the IMSBC code. It is observed that the two materials present a totally different behaviour, which is interpreted to be a result of differences in moisture’s diffusion and in specific gravity. Furthermore, based on the extracted results, we investigated the impact of cargo liquefaction to a bulk carrier’s stability. Different cases of cargo’s stowage factor and load distribution were examined prior and after the liquefaction occurred. As shown, homogeneous loading of cargo leads to great loss of stability after cargo liquefaction and alternating or inhomogeneous loading should be preferred. en
dc.description.statementofresponsibility Ιωάννα Α. Κορομηλά el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Ρευστοποίηση φορτίου el
dc.subject Πείραμα el
dc.subject Άμμος el
dc.subject Ελαιοπυρήνας el
dc.subject Κινούμενη τράπεζα el
dc.subject Ευστάθεια el
dc.subject Cargo liquefaction en
dc.subject Experiment en
dc.subject Sand en
dc.subject Olive pomace en
dc.subject Shaking table en
dc.subject Stability en
dc.subject AVEVA marine en
dc.subject Bulk carrier en
dc.title Πειραματική διερεύνηση ρευστοποίησης φορτίου (Cargo liquefaction) και επιπτώσεις στην ευστάθεια πλοίου el
dc.title.alternative Experimental investigation of Cargo liquefaction and impact on the stability of a bulk - carrier en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2013-05-27 -
dc.date.modified 2013-07-07 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ el
dc.contributor.committeemember Σπύρου, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.committeemember Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
dc.contributor.committeemember Σαμουηλίδης, Εμμανουήλ el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2013-07-23 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2013-07-23 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής