HEAL DSpace

Αλγόριθμοι προσδιορισμού ομοιότητας καμπυλών - εφαρμογή στην ταύτιση με την βέλτιστη τροχιά αγωνιστικού αυτοκινήτου σε πίστα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Βεσκούκης, Βασίλειος el
dc.contributor.author Φουρνάρος, Σταύρος Κ. el
dc.contributor.author Fournaros, Stavros K. en
dc.date.accessioned 2008-04-09T09:32:52Z
dc.date.available 2008-04-09T09:32:52Z
dc.date.copyright 2008-04-08
dc.date.issued 2008-04-09T09:32:52Z
dc.date.submitted 2008-04-08
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/1686
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3582
dc.description 162 σ. el
dc.description.abstract Σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η δημιουργία αλγορίθμων για τον προσδιορισμό του ποσοστού ομοιότητας 2 καμπυλών καθώς και η ανάπτυξη προγραμμάτων που θα εκτελούν την εφαρμογή των αλγορίθμων αυτών για διάφορα είδη καμπυλών. Οι καμπύλες διαχωρίζονται σε δύο είδη : τις συναρτησιακές που μπορούν να περιγραφούν με μια συνάρτηση και τις μη συναρτησιακές οι οποίες δεν μπορούν να περιγραφούν με κάποια συνάρτηση και παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς εκπροσωπούν το σύνολο των τροχιών κινούμενων αντικειμένων. Για τις συναρτησιακές καμπύλες αναπτύσσεται πρόγραμμα που υπολογίζει τα επικαμπύλια ολοκληρώματα της καμπύλης αναφοράς και της πραγματικής καμπύλης από τα οποία εξάγει το ποσοστό ομοιότητας τους. Για τις μη συναρτησιακές καμπύλες αναπτύσσονται 5 προγράμματα προσδιορισμού του ποσοστού ομοιότητας τους εκ των οποίων 2 χρησιμοποιούν ορθογώνιες συντεταγμένες για να εκφράσουν τα σημεία των καμπυλών και εξάγουν το ποσοστό ομοιότητας είτε με σύγκριση των κέντρων βαρών των καμπυλών, είτε με σύγκριση των ιστογραμμάτων των αποστάσεων των σημείων κάθε καμπύλης. Τα υπόλοιπα 3 προγράμματα χρησιμοποιούν πολικές συντεταγμένες για να εκφράσουν τα σημεία των καμπυλών και εξάγουν τα ποσοστά ταύτισης συγκρίνοντας 2 ‘πλέγματα’ εντοπισμού των σημείων της καμπύλης, αυτό της καμπύλης αναφοράς και της πραγματικής καμπύλης. Τα προγράμματα προσδιορισμού της ταύτισης καμπυλών βρίσκουν εφαρμογή στην σύγκριση της βέλτιστης με την πραγματική τροχιά ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου που κινείται σε πίστα. Γίνεται συλλογή δεδομένων – τροχιών στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου, μία εκ των οποίων ορίζεται σαν βέλτιστη τροχιά. Με εφαρμογή των προγραμμάτων που αναπτύχθηκαν, προσδιορίζεται το ποσοστό ταύτισης των πραγματικών τροχιών ως προς την βέλτιστη τροχιά κίνησης του αγωνιστικού αυτοκινήτου. el
dc.description.abstract The aim of this dissertation paper is the creation of algorithms for the definition of the rate of resemblance between 2 curves. Based on these algorithms various programs have been developed, which will execute the application of these algorithms for various types of curves. Curves are separated into 2 types: the functional, which can be described by an interrelation and the non-functional ones, which cannot be described by an interrelation and are of particular interest because they represent the majority of the orbits of moving objects. Concerning the functional curves, a program has been formed that calculates the on-curve integrals of the reference curve and the real curve, from which it exports their rate of resemblance. In regard to non-functional curves, 5 programs have been developed for the determination of their rate of resemblance, out of which 2 represent the points using Cartesian coordinates and export the rate of resemblance either with the comparison between the centers of weight of the curves, or with comparison between the histograms of the distance of points of each curve. The other 3 programs, use polar coordinates in order to express the points of curves and export the rates of resemblance comparing 2 ‘grids’ that locate the points of the curves, the one of the reference curve and the one of real curve. The programs of determination of resemblance of curves, find application in the comparison between the optimal and the real orbit of a racing car that is moving along a racing track. A collection of data-orbits is being held in the National Technological University of Athens in Zografou, one of which is set as the most optimal orbit. Finally, with the application of the programs which have been developed, the rate of resemblance between the real and the most optimal orbit of the movement of a racing car, is defined. en
dc.description.statementofresponsibility Σταύρος Κ. Φουρνάρος el
dc.format.extent 175 bytes
dc.format.extent 2664329 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.format.mimetype application/pdf
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Ομοιότητα καμπυλών el
dc.subject Ταύτιση καμπυλων el
dc.subject Αλγόριθμοι el
dc.subject Συναρτησιακές καμπύλες el
dc.subject Μη συναρτησιακές καμπύλες el
dc.subject Curve matching en
dc.subject Curve similarity en
dc.subject Algorithms en
dc.subject Functional curves en
dc.subject Non functional curves en
dc.title Αλγόριθμοι προσδιορισμού ομοιότητας καμπυλών - εφαρμογή στην ταύτιση με την βέλτιστη τροχιά αγωνιστικού αυτοκινήτου σε πίστα el
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2008-03-18
dc.date.modified 2008-04-08
dc.contributor.advisorcommitteemember Βεσκούκης, Βασίλειος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Κορακίτης, Ρωμύλος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Δουλάμης, Νικόλαος el
dc.contributor.committeemember Βεσκούκης, Βασίλειος el
dc.contributor.committeemember Κορακίτης, Ρωμύλος el
dc.contributor.committeemember Δουλάμης, Νικόλαος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2008-04-09
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2008-04-09


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής