dc.contributor.advisor |
Βλαστός, Αθανάσιος |
el |
dc.contributor.author |
Κατσαρέλη, Μυρσίνη Τ.
|
el |
dc.contributor.author |
Katsareli, Myrsini Τ.
|
en |
dc.date.accessioned |
2008-06-05T09:08:36Z |
|
dc.date.available |
2008-06-05T09:08:36Z |
|
dc.date.copyright |
2008-04-03 |
|
dc.date.issued |
2008-06-05T09:08:36Z |
|
dc.date.submitted |
2008-04-03 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/1844 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3663 |
|
dc.description |
93 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Το θέμα της ένταξης των ανοιχτών χώρων στην καθημερινή ζωή, αποτελεί ένα επίκαιρο και ενδιαφέρον ζήτημα. Η περιοχή μελέτης είναι ο Χολαργός, ένας Δήμος που συνορεύει με τον Υμηττό και διαθέτει πληθώρα ανοιχτών χώρων ενώ ταυτόχρονα αποτελεί προάστιο της Αθήνας και αναπόφευκτα δέχεται επιρροές από τη νοοτροπία του κέντρου της πόλης. Η μελέτη αναπτύσσεται σε τρεις βασικούς άξονες. Τις μετακινήσεις των κατοίκων, τη βόλτα με τα πόδια και την επισκεψιμότητα των ανοιχτών χώρων. Η συλλογή των βασικών στοιχείων έγινε με έρευνα ερωτηματολογίων σχετικά με τα τρία αυτά ζητήματα. Ο Χολαργός είναι μια περιοχή περίπου 32 χιλιάδων κατοίκων, έχει κύρια χρήση την κατοικία και έχει μέτωπο επί της Λεωφόρου Μεσογείων. Διαθέτει πρόσβαση στην Αττική οδό μέσω της περιφερειακής Υμηττού καθώς και σταθμό του μετρό (Εθνική Άμυνα) ενώ δύο νέοι σταθμοί είναι υπό κατασκευή στην περιοχή. Σχετικά με τις μετακινήσεις των κατοίκων, η έρευνα έδειξε ότι κυρίαρχο μέσο σε αυτές εκτός του Δήμου αποτελεί το αυτοκίνητο, ενώ εντός το περπάτημα. Η χρήση των Μέσων Μαζικής μετακίνησης δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή με το μετρό να καταλαμβάνει την πρώτη θέση μεταξύ τους. Η βόλτα με τα πόδια εμφανίζεται ως μια προσφιλής στους κατοίκους δραστηριότητα στην οποία επιζητούν διαδρομές χωρίς φόρτο κίνησης Ι.Χ. καθώς και χώρους με έντονο το στοιχείο της φύσης. Στην περιοχή μελέτης υπάρχουν 13 ανοιχτοί χώροι εκ των οποίων οι 2 κατατάχθηκαν ως υπερτοπικού χαρακτήρος, οι 3 ως διευρυμένου και οι υπόλοιποι ως τοπικού. Σε αυτούς υπάρχουν υποδομές και κατάλληλο περιβάλλον για πλήθος δραστηριοτήτων. Η επισκεψιμότητα των ανοιχτών χώρων παρουσιάζει υψηλά ποσοστά και κυρίαρχος τρόπος μετάβασης είναι το περπάτημα. Από τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν και αναλύθηκαν συμπεραίνουμε ότι οι ανοιχτοί χώροι καλύπτουν τις ανάγκες των κατοίκων οι οποίοι δίνουν μεγάλη έμφαση στο φυσικό περιβάλλον των χώρων. Πρόβλημα εντοπίζεται στην ασφαλή μετακίνηση των πεζών που σχετίζεται και με το πρόβλημα στάθμευσης. Τέλος, προτείνεται η αντιμετώπιση του προαναφερθέντος προβλήματος με διάφορες παρεμβάσεις, η βελτίωση και προστασία των ανοιχτών χώρων καθώς και η πρόβλεψη και δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων για τη μετακίνηση των πεζών προς τους 2 νέους σταθμούς του μετρό που θα λειτουργήσουν. |
el |
dc.description.abstract |
The subject of integration of open spaces in the daily life, constitutes a current and interesting question. The region of study is Cholargos, a Municipality that borders on Hymettus and allocates plenty of open spaces while at the same time it constitutes a suburb of Athens and inevitably accepts influences from the mentality of centre of city. The study is developed in three fundamental axes. The mobility of residents, walking as an activity and the visiting rate of open spaces. The collection of basic elements was accomplished with research of questionnaires regarding this three questions. Cholargos is a region of roughly 32 thousand residents, the main land use is residence and has faces Messogion Avenue. It allocates access to Attica road via Hymettus ring and also has a subway station (Ethniki Amyna) while two new stations are under construction in the region. Relatively with the transportation of residents, the research showed that for destinations outside the Municipality the most popular means is the car, while for destinations within the municipality walking is far ahead. The use of Means of Mass transportation is not particularly high, with the subway is occupying the first place among them. Walking is presented as a quite popular activity among the residents in which they seek routes with low rate of car use as well as spaces with intense the element of nature. In the region of study there exist 13 open spaces from which 2 were classified as supralocal character, 3 as extended and remainder as local. They have infrastructures and suitable environment many activities. The rate of open spaces visitation presents high percentages and the supreme means of transportation is walking. From the elements that were assembled and analyzed we conclude that the open spaces cover the needs of residents who consider the natural environment of spaces as very important. A problem is located in the safe locomotion of pedestrians which is also related with to problem of parking. Finally, for the confrontation of the above problem various interventions are proposed. Moreover, the improvement and protection of open spaces is suggested as well as the forecast and creation of suitable conditions for the locomotion of pedestrians to the 2 new subway stations. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Μυρσίνη Τ. Κατσαρέλη |
el |
dc.format.extent |
175 bytes |
|
dc.format.mimetype |
text/xml |
|
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Ανοιχτοί χώροι |
el |
dc.subject |
Χολαργός |
el |
dc.subject |
Κινητικότητα |
el |
dc.subject |
Βόλτα |
el |
dc.subject |
Eπισκεψιμότητα |
el |
dc.subject |
Υμηττός |
el |
dc.subject |
Open spaces |
en |
dc.subject |
Cholargos |
en |
dc.subject |
Mobility |
en |
dc.subject |
Walk |
en |
dc.subject |
Hymmetus |
en |
dc.title |
Ένταξη των ανοιχτών χώρων στην καθημερινότητα των κατοίκων του Χολαργού |
el |
dc.title.alternative |
Integration of open spaces in the daily life of Cholargos residents |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2008-03-28 |
|
dc.date.modified |
2008-06-05 |
|
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Βλαστός, Αθανάσιος |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Σαγιάς, Ιωάννης |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Γιαουτζή, Μαρία |
el |
dc.contributor.committeemember |
Βλαστός, Αθανάσιος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Σαγιάς, Ιωάννης |
el |
dc.contributor.committeemember |
Γιαουτζή, Μαρία |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2008-06-05 |
|
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2008-06-05 |
|