HEAL DSpace

Υπολογισμός αποχής του γεωειδούς από ορθομετρικά υψόμετρα ακριβείας και γεωμετρικά υψώμετρα με χρήση διασυνδεδεμένων αισθητήρων GNSS/INS/DMI. Εφαρμογή στον σιδηροδρομικό άξονα Λιόσια-Κινέττα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Γκίκας, Βασίλειος el
dc.contributor.author Μπίμης, Αθανάσιος Ι. el
dc.contributor.author Mpimis, Athanasios I. en
dc.date.accessioned 2009-07-16T09:50:52Z
dc.date.available 2009-07-16T09:50:52Z
dc.date.copyright 2009-04-09
dc.date.issued 2009-07-16T09:50:52Z
dc.date.submitted 2009-04-09
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/2939
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4304
dc.description 143 σ. el
dc.description.abstract Κύριος στόχος της Διπλωματικής εργασίας αποτελεί η εκτίμηση της αποχής γεωειδούς κατά μήκος της τομής που ορίζεται από τον σιδηροδρομικό άξονα της Προαστιακός Α.Ε. Λιόσια – Κινέττα. Ο υπολογισμός στηρίζεται σε ορθομετρικά υψόμετρα ακριβείας που προέρχονται από τα κατασκευαστικά σχέδια της γραμμής και αφετέρου, γεωμετρικά υψόμετρα τα οποία υπολογίσθηκαν διατρέχοντας το τμήμα της γραμμής με κατάλληλα διαμορφωμένο όχημα και χρήση διασυνδεδεμένων γεωδαιτικών αισθητήρων. Συγκεκριμένα η καταγραφή των μετρήσεων έγινε με τη χρήση ολοκληρωμένου συστήματος SPAN της Novatel, το οποίο περιλαμβάνει αισθητήρες δορυφορικού εντοπισμού (GNSS), αδρανειακό σύστημα (INS) και ψηφιακό οδόμετρο ακριβείας (DMI). Οι εργασίες πεδίου περιλαμβάνουν εξοικείωση με το ολοκληρωμένο σύστημα SPAN μέσω δοκιμαστικών καταγραφών, συλλογή δεδομένων στο τμήμα μελέτης σε μετάβαση και επιστροφή, καθώς και επιπλέον μετρήσεις σε μεμονωμένο σημείο για την αρτιότερη τεκμηρίωση της λύσης κινηματικού εντοπισμού. Ειδικότερες εργασίες αφορούν στο σχεδιασμό του πειράματος καταγραφής δεδομένων που περιλαμβάνει κωδικοποιήσεις των ορθομετρικών υψομέτρων που διατέθηκαν, εγκατάσταση του ολοκληρωμένου συστήματος SPAN στο όχημα καταγραφής και επιλογή των θέσεων των σταθμών αναφοράς. Στο στάδιο επεξεργασίας των μετρήσεων περιλαμβάνεται επίλυση και ποιοτικός έλεγχος του κινηματικού εντοπισμού, ο υπολογισμός γεωμετρικών υψομέτρων κατά μήκος της τροχιάς κίνησης, καθώς και της αποχής του γεωειδούς με χρήση των γνωστών ορθομετρικών υψομέτρων. Για το σκοπό αυτό συστάθηκε κατάλληλο λογισμικό διαχείρισης και ανάλυσης πρωτογενών δεδομένων. Ο υπολογισμός της αποχής του γεωειδούς από βαρυτικά μοντέλα αφορά στα παγκόσμια μοντέλα γεωειδούς EGM’96 και EGM’08. Από την ανάλυση και συγκριτική αντιπαράθεση της αποχής του γεωειδούς από τα μετρημένα υψόμετρα και βαρυτικά μοντέλα προκύπτει μια συγκεκριμένη διαφορά της τάξης των 40 cm μεταξύ των δύο εκτιμήσεων σε όλο το μήκος της διαδρομής. el
dc.description.abstract The aim of this work is to compute the profile of geoid separation (undulation) along a sample cross-section in Central Greece and its cross-comparison with the estimations derived by Earth Geopotential Models. In our approach the cross-section used in this study coincides with the railway track from Liosia to Kineta stations (~ 50 km long) of the suburban railway connecting the metropolis of Athens with north Peloponnesus. This assumption facilitates for precise orthometric heights along the rail tracks. Moreover, geometric heights are easy to be computed on the very same track based on GNSS techniques; thus a true value of geoid separation can be computed. Navigational data were acquired using a suitably modified railway vehicle in collaboration with the National Railway Company. Filed work involved setting up the geodetic sensors on the vehicle, preliminary testing of the system and data acquisition. More specifically, the positioning system comprises three GNSS (L1/L2) receivers, a high accuracy inertial unit and a distance measuring instrument. All various sensors were connected and operated through SPAN system, supplied by NovAtel. Prior to data collection, a dimensional survey was undertaken to compute the lever-arms between sensors, so that all measurements are reduced to a pre-defined point. Data processing involves vehicle positioning in post-processing mode and its associated quality measures. At a next stage, the vehicle trajectory was reduced on the rail track axis supplied in the as-built plans; hence a direct computation of geoid separation was produced. Therefore, the computed profile from the recorded trajectory was directly compared with the geoidal separation obtained from the EGM’96 and EGM’08 geopotential models. The conclusions drawn from such a comparison reveal a systematic difference (or the order of ~ 40 cm) between measured and estimated values. More importantly, the slope of the two geoidal separation curves nearly equals each other, suggesting that global geopotential models (especially EGM’08) can sufficiently describe the local variation in the geoidal separation. en
dc.description.statementofresponsibility Αθανάσιος Ι. Μπίμης el
dc.format.extent 331 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.language.iso el en
dc.rights ETDRestricted-policy.xml en
dc.subject Αποχή γεωειδούς el
dc.subject Σιδηροδρομικός άξονας Λιόσια-Κινέττα el
dc.subject Αδρανειακό el
dc.subject GNSS en
dc.subject INS en
dc.subject DMI en
dc.subject Geoid undulation en
dc.subject Inertial en
dc.subject Railway track Liosia-Kinetta en
dc.title Υπολογισμός αποχής του γεωειδούς από ορθομετρικά υψόμετρα ακριβείας και γεωμετρικά υψώμετρα με χρήση διασυνδεδεμένων αισθητήρων GNSS/INS/DMI. Εφαρμογή στον σιδηροδρομικό άξονα Λιόσια-Κινέττα el
dc.title.alternative Geoid undulation assesment from precise orthometric heights and geometric heights using integrated sensors GNSS / INS / DMI apply in railway track from Liosis to Kinetta en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2009-04-07
dc.date.modified 2009-04-09
dc.contributor.advisorcommitteemember Γκίκας, Βασίλειος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Παραδείσης, Δημήτριος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Λάμπρου, Ευαγγελία el
dc.contributor.committeemember Γκίκας, Βασίλειος el
dc.contributor.committeemember Παραδείσης, Δημήτριος el
dc.contributor.committeemember Λάμπρου, Ευαγγελία el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Τοπογραφίας. Εργαστήριο Γενικής Γεωδαισίας el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2009-07-16
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2009-07-16


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής