HEAL DSpace

Υπολογισμός αποχής του γεωειδούς από ορθομετρικά υψόμετρα ακριβείας και γεωμετρικά υψόμετρα με χρήση διασυνδεδεμένων αισθητήρων GNSS / INS / DMI. Εφαρμογή στον σιδηροδρομικό άξονα Κινέττα - Κιάτο

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Γκίκας, Βασίλειος el
dc.contributor.author Ανδρουλάκη, Αγγελική Ε. el
dc.contributor.author Androulaki, Ageliki E. en
dc.date.accessioned 2009-07-16T11:10:34Z
dc.date.available 2009-07-16T11:10:34Z
dc.date.copyright 2009-04-10
dc.date.issued 2009-07-16T11:10:34Z
dc.date.submitted 2009-04-10
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/2940
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4780
dc.description 143 σ. el
dc.description.abstract Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο υπολογισμός της απόκλισης του γεωειδούς στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Κινέττα – Κιάτο της Προαστιακός ΑΕ, με τη βοήθεια γνωστών ορθομετρικών και μετρημένων γεωμετρικών υψομέτρων. Τα ορθομετρικά υψόμετρα προέρχονται από τα κατασκευαστικά σχέδια της σιδηροδρομική γραμμής. Τα γεωμετρικά υψόμετρα προέκυψαν από την καταγραφή της σιδηροδρομικής γραμμής, με χρήση ειδικού οχήματος (δρεζίνα) και διασυνδεδεμένους γεωδαιτικούς αισθητήρες δορυφορικού εντοπισμού (GNSS), αδρανειακής μονάδας ακριβείας (INS) και ψηφιακού οδομέτρου (DMI). Η υλοποίηση του έργου περιλαμβάνει μία σειρά από προπαρασκευαστικές εργασίες οι οποίες αποσκοπούν στην εκμάθηση του συστήματος εντοπισμού, στην εγκατάσταση και λειτουργία του στο όχημα καταγραφής, καθώς και στο σχεδιασμό των θέσεων των σταθμών αναφοράς του κινηματικού εντοπισμού. Το αντικείμενο του κυρίως πειράματος περιλαμβάνει τη διεξαγωγή μετρήσεων για τον υπολογισμό των εκκεντροτήτων των αισθητήρων στο όχημα, επισκόπηση της περιοχής μελέτης και τελικά τη συλλογή των δεδομένων κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής. Η επεξεργασία των μετρήσεων καταγραφής σε πρώτο στάδιο περιλαμβάνει επίλυση του κινηματικού εντοπισμού του οχήματος στο γραφείο και αξιολόγηση της ποιότητας και πληρότητας της λύσης. Επίσης, περιλαμβάνει τη συγγραφή λογισμικού για τη διαχείριση των δεδομένων και αποτελεσμάτων (μετατροπές συντεταγμένων αναφοράς, δημιουργία ενιαίας τροχιάς κ.α.), καθώς και για τον υπολογισμό της αποχής του γεωειδούς από τα μετρημένα μεγέθη. Το δεύτερο στάδιο επεξεργασίας αφορά στον υπολογισμό της αποχής του γεωειδούς στην περιοχή από τα παγκόσμια μοντέλα EGM’96 και EGM’08. Από την ανάλυση και συγκριτική αντιπαράθεση της αποχής του γεωειδούς από μετρημένα υψόμετρα και βαρυτικά μοντέλα προκύπτει μία συγκεκριμένη διαφορά της τάξης των 40 cm μεταξύ των δύο εκτιμήσεων σε όλο το μήκος της διαδρομής. el
dc.description.abstract The aim of this work is to compute the profile of geoid separation (undulation) along a sample cross-section in Central Greece and its cross-comparison with the estimations derived by Earth Geopotential Models. In our approach the cross-section used in this study coincides with the railway track from Kineta to Kiato stations (~ 50 km long) of the suburban railway connecting the metropolis of Athens with north Peloponnesus. This assumption facilitates for precise orthometric heights along the rail tracks. Moreover, geometric heights are easy to be computed on the very same track based on GNSS techniques; thus a true value of geoid separation can be computed.Navigational data were acquired using a suitably modified railway vehicle in collaboration with the National Railway Company. Filed work involved setting up the geodetic sensors on the vehicle, preliminary testing of the system and data acquisition. More specifically, the positioning system comprises three GNSS (L1/L2) receivers, a high accuracy inertial unit and a distance measuring instrument. All various sensors were connected and operated through SPAN system, supplied by NovAtel. Prior to data collection, a dimensional survey was undertaken to compute the lever-arms between sensors, so that all measurements are reduced to a pre-defined point.Data processing involves vehicle positioning in post-processing mode and its associated quality measures. At a next stage, the vehicle trajectory was reduced on the rail track axis supplied in the as-built plans; hence a direct computation of geoid separation was produced. Therefore, the computed profile from the recorded trajectory was directly compared with the geoidal separation obtained from the EGM’96 and EGM’08 geopotential models.The conclusions drawn from such a comparison reveal a systematic difference (or the order of ~ 40 cm) between measured and estimated values. More importantly, the slope of the two geoidal separation curves nearly equals each other, suggesting that global geopotential models (especially EGM’08) can sufficiently describe the local variation in the geoidal separation. en
dc.description.statementofresponsibility Αγγελική Ε. Ανδρουλάκη el
dc.format.extent 331 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.language.iso el en
dc.rights ETDRestricted-policy.xml en
dc.subject Αποχή γεωειδούς el
dc.subject Αδρανειακό el
dc.subject Γεωμετρικά υψόμετρα el
dc.subject Κιάτο el
dc.subject Κινέττα el
dc.subject Geoid undulation en
dc.subject Inertial en
dc.subject Geometric heights en
dc.subject GNSS en
dc.subject INS en
dc.subject DMI en
dc.title Υπολογισμός αποχής του γεωειδούς από ορθομετρικά υψόμετρα ακριβείας και γεωμετρικά υψόμετρα με χρήση διασυνδεδεμένων αισθητήρων GNSS / INS / DMI. Εφαρμογή στον σιδηροδρομικό άξονα Κινέττα - Κιάτο el
dc.title.alternative Geoid undulation assesment from precise orthometric heights and geometric heights using integrated sensors GNSS / INS / DMI apply in railway track from Kinetta to Kiato en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2009-04-07
dc.date.modified 2009-04-10
dc.contributor.advisorcommitteemember Γκίκας, Βασίλειος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Σταθάς, Δημοσθένης el
dc.contributor.advisorcommitteemember Λάμπρου, Ευαγγελία el
dc.contributor.committeemember Γκίκας, Βασίλειος el
dc.contributor.committeemember Σταθάς, Δημοσθένης el
dc.contributor.committeemember Λάμπρου, Ευαγγελία el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Τοπογραφίας. Εργαστήριο Γενικής Γεωδαισίας el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2009-07-16
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2009-07-16


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής