HEAL DSpace

Υπολογιστική μελέτη τεχνικών έγχυσης νερού σε δίχρονους ναυτικούς κινητήρες diesel

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Καϊκτσής, Λάμπρος el
dc.contributor.author Φραγκόπουλος, Αθανάσιος Χ. el
dc.contributor.author Frangopoulos, Athanasios Ch. en
dc.date.accessioned 2009-11-10T10:39:57Z
dc.date.available 2009-11-10T10:39:57Z
dc.date.copyright 2009-11-03
dc.date.issued 2009-11-10T10:39:57Z
dc.date.submitted 2009-11-03
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/3089
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4408
dc.description 239 σ. el
dc.description.abstract Στο πλαίσιο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας, μελετώνται οι επιπτώσεις της εισαγωγής νερού σε δίχρονο ναυτικό κινητήρα Diesel, σε συνθήκες πλήρους φορτίου, με χρήση του κώδικα υπολογιστικής ρευστοδυναμικής KIVA. Εξετάζονται δύο διαφορετικές τεχνικές: (α) προσθήκη νερού στον αέρα εισαγωγής, (β) απευθείας έγχυση νερού εντός του κυλίνδρου. Παρουσιάζονται λεπτομερή αποτελέσματα της επίδρασης της εισαγόμενης ποσότητας νερού στα επίπεδα των εκπεμπόμενων ρύπων και στην ειδική κατανάλωση καυσίμου, καί για τις δύο εξεταζόμενες τεχνικές. Από τα αποτελέσματα συμπεραίνεται ότι, σε σύγκριση με την προσθήκη στον αέρα εισαγωγής, η απευθείας έγχυση νερού οδηγεί σε πολύ δραστικότερη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου, αυξάνοντας επίσης δραστικότερα τα επίπεδα εκπομπών σωματιδίων αιθάλης, καθώς και την ειδική κατανάλωση καυσίμου. Για τον περιορισμό των αρνητικών επιπτώσεων των δύο τεχνικών, διερευνήθηκε η επίδραση της μεταβολής του χρονισμού της έγχυσης του καυσίμου. Επίσης, διερευνήθηκε η επίδραση της μεταβολής της θέσης των εγχυτήρων νερού, καθώς και του χρονισμού της απευθείας έγχυσης νερού. Τα πλέον αποδοτικά αποτελέσματα προέκυψαν με τη ρύθμιση του χρονισμού της έγχυσης του καυσίμου. Η παρούσα έρευνα υποδεικνύει ότι τα προβλεπόμενα από τον IMO (International Maritime Organization) όρια των κανονισμών που θα ισχύσουν από το 2016 και μετέπειτα αναφορικά με τα οξείδια του αζώτου θα μπορούσαν να επιτευχθούν στο πλαίσιο μίας βελτιστοποιημένης χρήσης τεχνικών εισαγωγής νερού. el
dc.description.abstract In the present work, the effects of water introduction in a large two-stroke marine Diesel engine are studied via Computational Fluid Dynamics, utilizing a modified version of the KIVA-3V code. The impact of two techniques, namely intake air fumigation and Direct Water Injection (DWI) on pollutant emissions and Specific Fuel Oil Consumption (SFOC) is investigated. It is concluded that DWI is more effective in reducing NOX emissions; however its performance in terms of soot emissions and SFOC is inferior. The analysis shows that the 2016 NOX emission standards set by the International Maritime Organization can be met with water addition strategies. The present results demonstrate the potential of water addition techniques, and suggest that a substantial improvement of engine operation with optimized water addition strategies may be feasible. en
dc.description.statementofresponsibility Αθανάσιος Χ. Φραγκόπουλος el
dc.format.extent 175 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Δίχρονος κινητήρας diesel el
dc.subject Εισαγωγή vερού el
dc.subject Απευθείας έγχυση νερού el
dc.subject Κώδικας υπολογιστικής ρευστοδυναμικής el
dc.subject Χάρτες Τ-φ el
dc.subject Οπτικοποίηση αποτελεσμάτων el
dc.subject Οξείδια αζώτου el
dc.subject Σωματίδια αιθάλης el
dc.subject Tier III - IMO en
dc.subject Two-stroke diesel engine en
dc.subject Water addition en
dc.subject Direct water injection en
dc.subject CFD Code en
dc.subject T-Phi Maps en
dc.subject Engine visualization en
dc.subject Nitrogen oxides en
dc.subject Soot emissions en
dc.subject Tier III - IMO en
dc.title Υπολογιστική μελέτη τεχνικών έγχυσης νερού σε δίχρονους ναυτικούς κινητήρες diesel el
dc.title.alternative Computational sudy of water injection strategies in two-stroke marine diesel Engines en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2009-11-02
dc.date.modified 2009-11-03
dc.contributor.advisorcommitteemember Καϊκτσής, Λάμπρος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Κυρτάτος, Νικόλαος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Παπαδόπουλος, Χρήστος el
dc.contributor.committeemember Καϊκτσής, Λάμπρος el
dc.contributor.committeemember Κυρτάτος, Νικόλαος el
dc.contributor.committeemember Παπαδόπουλος, Χρήστος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2009-11-10
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2009-11-10


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής