HEAL DSpace

Εύρεση και Ανάπτυξη Δυναμικού Μοντέλου Ελικοπτέρου Μικρού Μεγέθους

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Κυριακόπουλος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Ζαφειρόπουλος, Σπύρος Α. el
dc.contributor.author Zafeiropoulos, Spyros A. en
dc.date.accessioned 2010-03-18T10:01:00Z
dc.date.available 2010-03-18T10:01:00Z
dc.date.copyright 2010-03-15
dc.date.issued 2010-03-18T10:01:00Z
dc.date.submitted 2010-03-15
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/3267
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5273
dc.description 148 σ. el
dc.description.abstract Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας ήταν η ανάπτυξη του δυναμικού μοντέλου για μη-επανδρωμένο ελικόπτερο μικρού μεγέθους. Η διαδικασία αυτή περιελάμβανε την ανάπτυξη ενός μη-γραμμικού δυναμικού μοντέλου μέσω της διαδικασίας First Principles Modeling, καθώς και την εύρεση κατάλληλων γραμμικών δυναμικών μοντέλων. Ακόμη, έγινε η έρευνα σχετικά με την καταλληλότερη μέθοδο γραμμικής κυρίως, αλλά και μη-γραμμικής, μεθόδου αναγνώρισης παραμέτρων δυναμικού μοντέλου μικρού μεγέθους ελικοπτέρου. Συγκεκριμένα, έγινε χρήση του συνόλου χαρακτηριστικών τιμών (κατασκευαστικά στοιχεία), για test case, από το ελικόπτερο MIT X-Cell 60 SE για προσομοίωση του μη-γραμμικού δυναμικού μοντέλου. Επίσης, έγινε εξαγωγή γραμμικού μοντέλου με τη διαδικασία της γραμμικοποίησης από το μη-γραμμικό που είχε προηγηθεί. Ακόμη, υπήρξε κατασκευή/”στήσιμο” της θεωρητικής πειραματικής διαδικασίας για την εύρεση γραμμικών μοντέλων με τη μέθοδο της αναγνώρισης παραμέτρων. Η παραπάνω διαδικασία αποτελεί το πρώτο στάδιο για την ανάπτυξη νέων ελεγκτών για την εφαρμογή τους σε αυτόνομα μη-επανδρωμένα ελικόπτερα μικρού μεγέθους. Άρα, οι προσομοιωτές που βασίζονται στα μοντέλα αυτά θα αποτελέσουν το test bed για την πρώτη εφαρμογή των ελεγκτών και των αλγορίθμων αυτόνομης κίνησης των ελικοπτέρων. Τέλος, ο τρόπος εξαγωγής των μοντέλων διέπεται από γενικότητα όσον αφορά στη διαχείριση των εξισώσεων και των θεωριών που χρησιμοποιήθηκαν και ως αποτέλεσμα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για κάθε ελικόπτερο αντίστοιχου μεγέθους, απλά με τροποποίηση του συνόλου των χαρακτηριστικών τιμών. el
dc.description.abstract The scope of this diploma thesis was the development of a dynamic model of a small-scale unmanned helicopter. This procedure included the development of a non-linear dynamic model via the use of First-Principles Modeling, but also the development of suitable and appropriate linear dynamic models. Moreover, there was made a research concerning the appropriate method for, mostly linear, but also non-linear parameter system identification, in order to be used in the development of a dynamic model of a small-scale helicopter. Specifically, a set of values (size and structural values) from the helicopter MIT X-Cell 60 SE was used as a test case, so as to simulate the non-linear dynamic model. Besides that, there was made an extraction of a linear dynamic model by using the method of system linearization (Our extracted non-linear model was linearized). In addition, the experimental theoretical setup was defined, so as the linear models to be developed via the system identification process. This methodology is the first stage in the development of new controllers and in their implementation to autonomous unmanned small-scale helicopters. As a result, the simulators which will be based on these models, they will also be the test bed for the implementation and test of the new controllers and the new autonomous movement algorithms. Finally, the way of extraction of the models is governed by a generality as far as it concerns the manipulation of the mathematical equations and theories which were used and as a result they can be used in any small-scale helicopter by changing only the set of the characteristic values. en
dc.description.statementofresponsibility Σπύρος Α. Ζαφειρόπουλος el
dc.format.extent 175 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Μη-επανδρωμένο ελικόπτερο el
dc.subject Δυναμική συστήματος el
dc.subject Μη-γραμμικό μοντέλο el
dc.subject Δυναμική πτήσης el
dc.subject Παράγωγοι ευστάθειας el
dc.subject Αναγνώριση παραμέτρων el
dc.subject Αλγόριθμοι ελέγχου el
dc.subject Ελικόπτερο μικρού μεγέθους el
dc.subject Unmanned helicopter en
dc.subject System dynamics en
dc.subject Non-linear dynamic model en
dc.subject Flight dynamics en
dc.subject Stability derivatives en
dc.subject System parameter identification en
dc.subject Control algorithms en
dc.subject Small-scale helicopter en
dc.title Εύρεση και Ανάπτυξη Δυναμικού Μοντέλου Ελικοπτέρου Μικρού Μεγέθους el
dc.title.alternative Research and Development of the Dynamic Model of a Small-Scale Helicopter en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2010-03-08
dc.date.modified 2010-03-15
dc.contributor.advisorcommitteemember Παπαδόπουλος, Ευάγγελος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Κρικέλης, Νικόλαος el
dc.contributor.committeemember Κυριακόπουλος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.committeemember Παπαδόπουλος, Ευάγγελος el
dc.contributor.committeemember Κρικέλης, Νικόλαος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών & Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Αυτομάτου Ελέγχου και Ρυθμίσεως Μηχανών & Εγκαταστάσεων el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2010-03-18
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2010-03-18


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής