HEAL DSpace

Μελέτη και βελτιστοποίηση φαινομένων καύσης σε δίχρονο ναυτικό κινητήρα Diesel

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Καϊκτσής, Λάμπρος el
dc.contributor.author Ζομπανάκης, Ανδρέας-Μίνως Γ. el
dc.contributor.author Zompanakis, Andreas-Minos G. en
dc.date.accessioned 2010-07-13T09:10:38Z
dc.date.available 2010-07-13T09:10:38Z
dc.date.copyright 2010-07-10
dc.date.issued 2010-07-13T09:10:38Z
dc.date.submitted 2010-07-10
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/3439
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5647
dc.description 85 σ. el
dc.description.abstract Στην παρούσα εργασία διερευνάται η δυνατότητα μείωσης των κύριων ρύπων σε μεγάλο δίχρονο ναυτικό κινητήρα Diesel, με βελτιστοποίηση του προφίλ έγχυσης του καυσίμου παρουσία προέγχυσης, με έμφαση στη λειτουργία σε μερικό φορτίο (25%). Η βελτιστοποίηση επιτυγχάνεται με σύζευξη του κώδικα υπολογιστικής ρευστοδυναμικής KIVA-3 με το λογισμικό βελτιστοποίησης EASY, το οποίο είναι βασισμένο σε εξελικτικούς αλγορίθμους. Τα αποτελέσματα της βελτιστοποίησης έδειξαν ότι είναι δυνατή η μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων κατά 15%, σε συμφωνία με τις απαιτήσεις των κανονισμών για το 2011, με μικρή αύξηση της ειδικής κατανάλωσης καυσίμου, κατά περίπου 1%. Τέλος, παρουσιάζεται μια παραμετρική ανάλυση ευαισθησίας, στο πλαίσιο της οποίας μελετάται η επίδραση των μεταβλητών σχεδίασης (παράμετροι του προφιλ έγχυσης καυσίμου) στις αντικειμενικές συναρτήσεις. el
dc.description.abstract In this thesis, the possibility of reducing the pollutant emissions of large two-stroke marine Diesel engines is assessed through optimization of the fuel injection profile with pilot injection at partial load (25%). The optimization process is successfully accomplished combining the CFD code KIVA-3 with the optimization software EASY which is based on evolutionary algorithms. The optimization results have shown that a reduction on NOx emissions of about 15% is possible with a small trade-off on the specific fuel oil consumption (1%). Finally, a sensitivity analysis is presented, through which the importance of every design variable of the optimization problem (injection profile parameters) is assessed. en
dc.description.statementofresponsibility Ανδρέας-Μίνως Γ. Ζομπανάκης el
dc.format.extent 175 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Προέγχυση el
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Κινητήρες δίχρονοι el
dc.subject Προφίλ έγχυσης κοινού συλλέκτη el
dc.subject Κοινοί συλλέκτες el
dc.subject Υπολογιστική ρευστοδυναμική el
dc.subject Ανάλυση ευαισθησίας el
dc.subject Diesel en
dc.subject Two stroke en
dc.subject Common rail en
dc.subject Injection profile en
dc.subject Pilot injection en
dc.subject CFD en
dc.subject Sensitivity analysis en
dc.subject Optimization en
dc.subject EASY en
dc.title Μελέτη και βελτιστοποίηση φαινομένων καύσης σε δίχρονο ναυτικό κινητήρα Diesel el
dc.title.alternative Assessment and optimization of combustion phenomena in a two-stroke marine Diesel engine en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2010-07-04
dc.date.modified 2010-07-10
dc.contributor.advisorcommitteemember Κυρτάτος, Νικόλαος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Παπαδόπουλος, Χρήστος el
dc.contributor.committeemember Καϊκτσής, Λάμπρος el
dc.contributor.committeemember Κυρτάτος, Νικόλαος el
dc.contributor.committeemember Παπαδόπουλος, Χρήστος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2010-07-13
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2010-07-13


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής