dc.contributor.advisor |
Καϊκτσής, Λάμπρος |
el |
dc.contributor.author |
Ζομπανάκης, Ανδρέας-Μίνως Γ.
|
el |
dc.contributor.author |
Zompanakis, Andreas-Minos G.
|
en |
dc.date.accessioned |
2010-07-13T09:10:38Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T09:10:38Z |
|
dc.date.copyright |
2010-07-10 |
|
dc.date.issued |
2010-07-13T09:10:38Z |
|
dc.date.submitted |
2010-07-10 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/3439 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5647 |
|
dc.description |
85 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Στην παρούσα εργασία διερευνάται η δυνατότητα μείωσης των κύριων ρύπων σε μεγάλο δίχρονο ναυτικό κινητήρα Diesel, με βελτιστοποίηση του προφίλ έγχυσης του καυσίμου παρουσία προέγχυσης, με έμφαση στη λειτουργία σε μερικό φορτίο (25%). Η βελτιστοποίηση επιτυγχάνεται με σύζευξη του κώδικα υπολογιστικής ρευστοδυναμικής KIVA-3 με το λογισμικό βελτιστοποίησης EASY, το οποίο είναι βασισμένο σε εξελικτικούς αλγορίθμους. Τα αποτελέσματα της βελτιστοποίησης έδειξαν ότι είναι δυνατή η μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων κατά 15%, σε συμφωνία με τις απαιτήσεις των κανονισμών για το 2011, με μικρή αύξηση της ειδικής κατανάλωσης καυσίμου, κατά περίπου 1%. Τέλος, παρουσιάζεται μια παραμετρική ανάλυση ευαισθησίας, στο πλαίσιο της οποίας μελετάται η επίδραση των μεταβλητών σχεδίασης (παράμετροι του προφιλ έγχυσης καυσίμου) στις αντικειμενικές συναρτήσεις. |
el |
dc.description.abstract |
In this thesis, the possibility of reducing the pollutant emissions of large two-stroke marine Diesel engines is assessed through optimization of the fuel injection profile with pilot injection at partial load (25%). The optimization process is successfully accomplished combining the CFD code KIVA-3 with the optimization software EASY which is based on evolutionary algorithms. The optimization results have shown that a reduction on NOx emissions of about 15% is possible with a small trade-off on the specific fuel oil consumption (1%). Finally, a sensitivity analysis is presented, through which the importance of every design variable of the optimization problem (injection profile parameters) is assessed. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Ανδρέας-Μίνως Γ. Ζομπανάκης |
el |
dc.format.extent |
175 bytes |
|
dc.format.mimetype |
text/xml |
|
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Προέγχυση |
el |
dc.subject |
Βελτιστοποίηση |
el |
dc.subject |
Κινητήρες δίχρονοι |
el |
dc.subject |
Προφίλ έγχυσης κοινού συλλέκτη |
el |
dc.subject |
Κοινοί συλλέκτες |
el |
dc.subject |
Υπολογιστική ρευστοδυναμική |
el |
dc.subject |
Ανάλυση ευαισθησίας |
el |
dc.subject |
Diesel |
en |
dc.subject |
Two stroke |
en |
dc.subject |
Common rail |
en |
dc.subject |
Injection profile |
en |
dc.subject |
Pilot injection |
en |
dc.subject |
CFD |
en |
dc.subject |
Sensitivity analysis |
en |
dc.subject |
Optimization |
en |
dc.subject |
EASY |
en |
dc.title |
Μελέτη και βελτιστοποίηση φαινομένων καύσης σε δίχρονο ναυτικό κινητήρα Diesel |
el |
dc.title.alternative |
Assessment and optimization of combustion phenomena in a two-stroke marine Diesel engine |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2010-07-04 |
|
dc.date.modified |
2010-07-10 |
|
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Κυρτάτος, Νικόλαος |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Παπαδόπουλος, Χρήστος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Καϊκτσής, Λάμπρος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Κυρτάτος, Νικόλαος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Παπαδόπουλος, Χρήστος |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2010-07-13 |
|
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2010-07-13 |
|