HEAL DSpace

Emotion representation for online gaming

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Raouzaiou, A en
dc.contributor.author Karpouzis, K en
dc.contributor.author Kollias, S en
dc.date.accessioned 2014-03-01T02:49:19Z
dc.date.available 2014-03-01T02:49:19Z
dc.date.issued 2003 en
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/34504
dc.subject Facial Expression en
dc.subject Interactive Application en
dc.subject Online Game en
dc.subject Visual Interfaces en
dc.subject Virtual Worlds en
dc.title Emotion representation for online gaming en
heal.type conferenceItem en
heal.identifier.primary 10.1109/ICME.2003.1220943 en
heal.identifier.secondary http://dx.doi.org/10.1109/ICME.2003.1220943 en
heal.publicationDate 2003 en
heal.abstract The ability to simulate lifelike interactive characters has many applications in the gaming industry. Human faces may act as visual interfaces that help users feel at home when interacting with a computer because they are accepted as the most expressive means for communicating and recognizing emotions. Thus, a lifelike human face can enhance interactive applications by providing straightforward feedback to en
heal.journalName International Conference on Multimedia Computing and Systems/International Conference on Multimedia and Expo en
dc.identifier.doi 10.1109/ICME.2003.1220943 en


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αρχεία Μέγεθος Μορφότυπο Προβολή

Δεν υπάρχουν αρχεία που σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο.

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής