HEAL DSpace

Γεωμετρικός έλεγχος ναυπηγικών γραμμών σκαφών με χρήση συμβατικών γεωδαιτικών μεθόδων και επίγειου σαρωτή laser

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Γκίκας, Βασίλειος el
dc.contributor.author Χαρίσης, Φίλιππος Α. el
dc.contributor.author Charrisis, Philipos A. en
dc.date.accessioned 2010-07-22T08:04:15Z
dc.date.available 2010-07-22T08:04:15Z
dc.date.copyright 2010-07-19
dc.date.issued 2010-07-22T08:04:15Z
dc.date.submitted 2010-07-19
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/3460
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5445
dc.description 207 σ. el
dc.description.abstract Στόχος αυτής της εργασίας, είναι η γεωμετρική τεκμηρίωση μοντέλων σκαφών με Γεωδαιτικές μεθόδους. Για αυτό το σκοπό χρησιμοποιήθηκε ένα μοντέλο ταχύπλοου σκάφους της Σχολής των Ναυπηγών Μηχανικών του Ε.Μ.Π. Για την εξυπηρέτηση του σκοπού της παρούσας εργασίας έγινε χρήση τριών διαφορετικών μετρητικών διατάξεων. Τα όργανα που χρησιμοποιήθηκαν είναι ο Σαρωτής Laser Leica HDS 2500, και δυο Γεωδαιτικοί Σταθμοί .Ο Topcon IS και ο Leica TCR 303. Τα λογισμικά, χειρισμού οργάνων και επεξεργασίας των αποτελεσμάτων που χρησιμοποιήθηκαν είναι, το Cyclone 5.8 της Leica Geosystems, το Geomagic 9, το Topcon Link και το AutoCAD. Σε πρώτη φάση, έγιναν προκαταρκτικές μετρήσεις με τα όργανα, για την εξοικείωση με τον τρόπο λειτουργίας τους. Η πρώτη πειραματική μέτρηση έγινε με τον Σαρωτή Laser. Οι μετρήσεις με τους Γεωδαιτικούς Σταθμούς έγιναν σε επόμενη φάση με αποτέλεσμα την επανατοποθέτηση του μοντέλου σε άλλη θέση λόγω πρακτικής δυσχέρειας. Το αποτέλεσμα της σάρωσης του σκάφους είναι η δημιουργία ενός ψηφιακού μοντέλου επιφανείας. Η χάραξη των νομέων έγινε με δυο μεθοδολογίες. Στην πρώτη επιχειρήθηκε η εξαγωγή των νομέων του σκάφους από το ψηφιακό μοντέλο επιφάνειας, υλοποιώντας τον πρώτο νομέα με βάση τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της θέσης του πάνω στο σκάφος, από το σχέδιο των Ναυπηγών Μηχανικών. Στην δεύτερη έγινε ταυτοποίηση του μοντέλου επιφάνειας με τους ήδη σχεδιασμένους νομείς στην επιφάνεια του σκάφους. Το αποτέλεσμα της μέτρησης με τον Γεωδαιτικό Σταθμό Topcon IS είναι η αποτύπωση των χαρακτηριστικών σημείων που αναπαριστούν την γεωμετρία τους σκάφους, καθώς και νέφος σημείων με βήμα 0,03m που περιγράφουν την επιφάνεια της γάστρας. Το αποτέλεσμα της μέτρησης με τον Γεωδαιτικό Σταθμό Leica TCR303 είναι η αποτύπωση χαρακτηριστικών σημείων που περιγράφουν την γεωμετρία του σκάφους (περίγραμμα γάστρας, νομείς). Στην φάση ανάλυσης έγινε σύγκριση των μεθόδων και αποτελεσμάτων ποιοτικά και ποσοτικά. Όσο αφορά τα αποτελέσματα των μετρήσεων με τα δυο Total Stations, έγινε σύγκριση συντεταγμένων κοινών χαρακτηριστικών σημείων καθώς και σύγκριση των διαστάσεων κοινών γεωμετρικών στοιχείων από τις δυο μετρήσεις. Επίσης έγινε σύγκριση των σχεδιαστικών αποδόσεων στο περιβάλλον του προγράμματος AutoCAD. Όσο αφορά τις δυο σαρώσεις, από τον ρομποτικό γεωδαιτικό σταθμό Topcon και το τον επίγειο σαρωτή Laser έγινε σύγκριση των νεφών ως προς την ποιότητα αναπαράστασης της επιφάνειας του σκάφους. Στο τελικό μέρος της παρούσας εργασίας παρουσιάζονται συμπεράσματα που εξάγονται από τις παραπάνω αναλύσεις. el
dc.description.abstract Objective of this work, is the geometric documentation of models of ships with surveying methods. On this aim was used a model of high speed ship of School of Naval Arcitecture and Marine Engineering of N.T.UA. For the service of aim of present work became use of three different metric stations. The stations that were used are Laser Scanner Leica HDS 2500, and two total stations Topcon IS and Leica TCR 303. The softwares, handling of stations and treatment of results that was used it is, Cyclone 5.8, Geomagic 9,Topcon Link and AutoCAD. In first phase, became preliminary measurements with total stations for the familiarization with their way of operation. The first experimental measurement became with Laser Scanner. The measurements with Total Stations became in next phase. Then became treatment of measurements, export of results and conclusions el
dc.description.statementofresponsibility Φίλιππος Α. Χαρίσης el
dc.format.extent 395 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.language.iso el en
dc.rights ETDLocked-policy.xml en
dc.subject Σκάφη el
dc.subject Σαρωτές el
dc.subject Νέφοι el
dc.subject Ταχύπλοα el
dc.subject Στάσεις el
dc.subject Models en
dc.subject Ships en
dc.subject Methods en
dc.subject Marine en
dc.subject Scanners en
dc.title Γεωμετρικός έλεγχος ναυπηγικών γραμμών σκαφών με χρήση συμβατικών γεωδαιτικών μεθόδων και επίγειου σαρωτή laser el
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2010-07-12
dc.date.modified 2010-07-19
dc.contributor.advisorcommitteemember Σταθάς, Δημοσθένης el
dc.contributor.advisorcommitteemember Παραδείσης, Δημήτριος el
dc.contributor.committeemember Γκίκας, Βασίλειος el
dc.contributor.committeemember Σταθάς, Δημοσθένης el
dc.contributor.committeemember Παραδείσης, Δημήτριος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Τοπογραφίας. Εργαστήριο Ανώτερης Γεωδαισίας el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2010-07-22
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2020-07-22


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής