HEAL DSpace

Λειτουργία-εξέλιξη-προοπτικές εμβολοφόρου κινητήρα περιστροφικής καύσης /πλανητικής περιστροφής τύπου Wankel

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Γιακουμής, Ευάγγελος el
dc.contributor.author Σκουντζούρης, Φώτιος Ι. el
dc.contributor.author Skountzouris, Fotios I. en
dc.date.accessioned 2010-09-22T07:31:13Z
dc.date.available 2010-09-22T07:31:13Z
dc.date.copyright 2010-07-26
dc.date.issued 2010-09-22T07:31:13Z
dc.date.submitted 2010-07-26
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/3546
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5457
dc.description 264 σ. el
dc.description.abstract Η εμφάνιση των κινητήρων τύπου Wankel στις αρχές της δεκαετίας του ’60 αποτέλεσε μια σημαντικότατη καινοτομία στον τομέα των ΜΕΚ. Αποτέλεσε στην ουσία το επιστέγασμα πολυετούς έρευνας διαφόρων επιστημόνων (συμπεριλαμβανομένου του ιδίου του Felix Wankel) σε μια ευρεία κατηγορία κινητήρων εσωτερικης καυσης, τους λεγομενους περιστροφικούς κινητήρες ή αλλιώς κινητήρες «περιστροφικής καύσης». Το σχέδιο του Wankel, με τα ποικίλα πλεονεκτήματά του, επρόκειτο να αποτελέσει σημείο αναφοράς σε σχέση με τους συμβατικούς παλινδρομικούς κινητήρες και να θέσει νέα δεδομένα στον ανταγωνισμό. Η λειτουργία των κινητήρων αυτών βασίζεται στην περιστροφή τριγωνικού εμβόλου εντός ειδικά διαμορφωμένου πλαισίου (επιτροχοειδές). Σε κάθε περιστροφή του εμβόλου αυτού αντιστοιχούν τρεις πλήρεις θερμοδυναμικοί κύκλοι καυσίμου, γεγονός που οδηγεί σε υψηλή συγκέντρωση ισχύος έναντι των παλινδρομικών, ενώ το βάρος τους διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα. Ωστόσο, δεν απουσιάζουν και ορισμένα μειονεκτήματα (όπως η υψηλή κατανάλωση καυσίμου και οι υψηλές απαιτήσεις τους σε λιπαντικό έλαιο), τα οποία αποτελούν πεδίο έρευνας ώστε να καθίστανται οι Wankel αρκούντως ανταγωνιστικοί σε σχέση με τους παλινδρομικούς. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα εμπορικής επιτυχίας αυτοκινήτου με κινητήρα Wankel στις μέρες μας αποτελεί το Mazda RX-8. Ωστόσο, από την εποχή του πρώτου αυτοκινήτου παραγωγής με κινητήρα τέτοιου είδους, του NSU Spider Car, έως σήμερα, πολλές βιομηχανίες αυτοκίνησης (και όχι μόνο) ανέπτυξαν ποικίλα σχέδια κινητήρων Wankel, (άλλοτε με σχετική επιτυχία, και άλλοτε όχι), κάτι που συνετέλεσε στο να αποτελέσει η συγκεκριμένη κατηγορία κινητήρων το αντίπαλο δέος των συνήθων παλινδρομικών στον τομέα του ανταγωνισμού. el
dc.description.abstract The appearance of Wankel engines at 60’s was a very important innovation in the field of internal combustion engines. In fact, it was the result of a long scientific investigation (including Felix Wankel’s efforts) in a great category of these engines, called “rotaty piston” or “rotary combustion” machines. The Wankel project ,with its advantages, turned to be a reference point in comparison with the common reciprocating piston engines and posed new standards of competition. The operation of these machines is based on the rotation of a triangular piston into a appropriately shaped frame, called “epitrochoid”. Each rotation of the piston corresponds to three complete thermodynamic cycles of fuel. As a result, the produced horsepower is too high, not mentioning that these engines are not of great weight. However, there are also some disadvantages (such as high fuel consumption or excessive demands of lubricant), which become objects of investigation, so that Wankel engines become more competitive. The best example of commercial success in this category of engines was the Mazda RX-8. During the years following the appearance of the first produced car with Wankel engine, the NSU Spider Car, many industries developed various Wankel projects (either successful or not). This contributed to the establishment of these engines as the great adversary of common reciprocating piston machines in the field of commercial competition. en
dc.description.statementofresponsibility Φώτιος Ι. Σκουντζούρης el
dc.format.extent 175 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Wankel κινητήρες el
dc.subject Μ.Ε.Κ. el
dc.subject Περιστροφικοί κινητήρες el
dc.subject Επιτροχοειδές el
dc.subject Πλανητική περιστροφή el
dc.subject Εμβολοφόρος el
dc.subject Ρότορας el
dc.subject Όγκος εμβολισμού el
dc.subject Wankel engines en
dc.subject Rotary piston en
dc.subject Epitrochoid en
dc.subject ROPIMA en
dc.subject Froede en
dc.subject RX-8 en
dc.subject Mazda en
dc.subject Citroen en
dc.subject Displacement volume en
dc.subject Combustion engines en
dc.title Λειτουργία-εξέλιξη-προοπτικές εμβολοφόρου κινητήρα περιστροφικής καύσης /πλανητικής περιστροφής τύπου Wankel el
dc.title.alternative Operation-development-perspectives of Wankel rotating piston/rotary combustion engines en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2010-06-28
dc.date.modified 2010-07-26
dc.contributor.advisorcommitteemember Ρακόπουλος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Χουντάλας, Δημήτριος el
dc.contributor.committeemember Γιακουμής, Εύαγγελος el
dc.contributor.committeemember Χουντάλας, Δημήτριος el
dc.contributor.committeemember Ρακόπουλος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2010-09-22
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2010-09-22


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής