HEAL DSpace

Ανάπτυξη Εφαρμογών Επαυξημένης Πραγματικότητας Βάσει Επίπεδου Προτύπου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Ιωαννίδης, Χαράλαμπος el
dc.contributor.author Βερυκόκου, Στυλιανή Α. el
dc.contributor.author Verykokou, Styliani A. en
dc.date.accessioned 2014-04-10T06:34:55Z
dc.date.available 2014-04-10T06:34:55Z
dc.date.copyright 2013-12-20 -
dc.date.issued 2014-04-10
dc.date.submitted 2013-12-20 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/38327
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.16896
dc.description 312 σ. el
dc.description.abstract Η επαυξημένη πραγματικότητα είναι μία ραγδαίως εξελισσόμενη τεχνολογία που εμπλουτίζει την πραγματικότητα με πληροφορίες που παράγονται από έναν υπολογιστή. Μολονότι η έννοια αυτή συναντάται για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1960, τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να παρουσιάζει πρακτικές εφαρμογές σε διάφορους τομείς και σήμερα κεντρίζει το ενδιαφέρον πολλών ερευνητών, επιστημόνων αλλά και εταιριών. Σκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας βάσει επίπεδου προτύπου, εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, με τη χρήση αλγορίθμων και μεθόδων της φωτογραμμετρίας και της όρασης υπολογιστών. Οι εφαρμογές αυτές αναπτύχθηκαν στη γλώσσα προγραμματισμού C++, με χρήση της βιβλιοθήκης OpenCV, της διεπαφής προγραμματισμού εφαρμογών OpenGL και της βιβλιοθήκης GLM: An Alias Wavefront OBJ file Library και είναι εφαρμογές κονσόλας Win32, που εκτελούνται σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές με λειτουργικό σύστημα Microsoft Windows. Στην παρούσα εργασία, γίνεται μία εισαγωγή στην έννοια της επαυξημένης πραγματικότητας, παρουσιάζεται το θεωρητικό υπόβαθρο που είναι απαραίτητο για την κατανόηση της διαδικασίας που ακολουθήθηκε στις εφαρμογές και αναφέρονται ορισμένα βασικά στοιχεία για τη γλώσσα προγραμματισμού, τις βιβλιοθήκες που χρησιμοποιήθηκαν και το περιβάλλον εργασίας. Ακολουθεί η περιγραφή των εφαρμογών και του τρόπου υλοποίησής τους, η παρουσίαση των αποτελεσμάτων που επιτεύχθηκαν και η παράθεση κάποιων προτάσεων που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης για τη μελλοντική επέκταση και βελτίωση των εφαρμογών. el
dc.description.abstract Augmented reality is a rapidly evolving technology that enriches reality with computer generated information. Although it was first presented in the 1960s, actually in recent years it has begun to have practical applications in various fields and today arouses the interest of many researchers, scientists, as well as companies. The purpose of this diploma thesis is the development of indoor and outdoor planar pattern based augmented reality applications, through the use of methods and algorithms of photogrammetry and computer vision. These applications were developed in C++ programming language, with the use of the OpenCV library, the OpenGL application programming interface and the library GLM: An Alias Wavefront OBJ file Library and they are Win32 console applications, intended for computers running Microsoft Windows. In this thesis, an introduction is made concerning the concept of augmented reality, followed by a presentation of the theoretical background, necessary to understand the procedure that was held during the applications. Furthermore, certain basic elements of information are provided, referring to the programming language, the libraries that have been used and the development environment. Attending is the description of the applications, of the way to materialize them, as well as the presentation of the results obtained and the formation of some proposals that require further research for future development and improvement of the applications. en
dc.description.statementofresponsibility Στυλιανή Α. Βερυκόκου el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Επαυξημένη Πραγματικότητα el
dc.subject Φωτογραμμετρία el
dc.subject Όραση Υπολογιστών el
dc.subject Ομογραφία el
dc.subject Ομογενείς Συντεταγμένες el
dc.subject Βαθμονόμηση el
dc.subject SURF en
dc.subject RANSAC en
dc.subject OpenCV en
dc.subject OpenGL en
dc.subject Augmented Reality en
dc.subject Photogrammetry en
dc.subject Computer Vision en
dc.subject Homography en
dc.subject Homogeneous Coordinates en
dc.subject Calibration en
dc.title Ανάπτυξη Εφαρμογών Επαυξημένης Πραγματικότητας Βάσει Επίπεδου Προτύπου el
dc.title.alternative Development of Planar Pattern Based Augmented Reality Applications en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2013-12-18 -
dc.date.modified 2013-12-20 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Γεωργόπουλος, Ανδρέας el
dc.contributor.advisorcommitteemember Βεσκούκης, Βασίλειος el
dc.contributor.committeemember Ιωαννίδης, Χαράλαμπος el
dc.contributor.committeemember Γεωργόπουλος, Ανδρέας el
dc.contributor.committeemember Βεσκούκης, Βασίλειος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2014-04-10 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2014-04-10 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής