dc.contributor.advisor |
Αραβώσης, Κωσταντίνος |
el |
dc.contributor.author |
Τσερέκλας-Ζαφειράκης, Άγγελος Μ.
|
el |
dc.contributor.author |
Tsereklas-Zafeirakis, Angelos M.
|
en |
dc.date.accessioned |
2014-05-15T08:16:40Z |
|
dc.date.available |
2014-05-15T08:16:40Z |
|
dc.date.copyright |
2014-01-27 |
- |
dc.date.issued |
2014-05-15 |
|
dc.date.submitted |
2014-01-27 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/38509 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4965 |
|
dc.description |
129 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Στην παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιείται μια προσέγγιση του κλάδου της ναυτιλίας από την περιβαλλοντική του σκοπιά. Υπό το πρίσμα της ενσωμάτωσης των νέων κοινοτικών οδηγιών περί κλιματικής αλλαγής από τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας (IMO), της συνεχούς προσπάθειας για μείωση του λειτουργικού κόστους αλλά και της πηγαίας ανάγκης για περαιτέρω ανάπτυξη των συστημάτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (ΕΚΕ) στο ναυτιλιακό επιχειρηματικό γίγνεσθαι, η παρούσα διπλωματική εργασία επεκτείνεται στηριζόμενη σε δυο βασικούς άξονες.
Το πρώτο μέρος, έχει ως σκοπό την ανάδειξη του περιβαλλοντικού προβλήματος που προκαλείται κατά κύριο λόγο από τους αέριους ρύπους, της συμμετοχής της ναυτιλίας σε αυτό, αλλά και του υφιστάμενου και μελλοντικού ρυθμιστικού πλαισίου που είτε έχει επιβληθεί ή αναμένεται να επιβληθεί. Επίσης, διαπιστώνεται η αυξανόμενη τάση για ενσωμάτωση των συστημάτων ΕΚΕ στον χώρο της ναυτιλίας αλλά και τα ευεργετικά αποτελέσματα που μπορεί να αποφέρει αυτή τόσο στην κοινωνία όσο και στις ίδιες τις εταιρίες.
Στο δεύτερο μέρος, αφού έχει γίνει κατανοητή η αναγκαιότητα για λήψη δράσεων, παρουσιάζεται μια σειρά μεθόδων ενεργειακής βελτίωσης που προτείνει ο IMO στο παράρτημά του περί διαχείρισης ενεργειακής απόδοσης (SEEMP), η οποία και αναλύεται περαιτέρω με σκοπό την εφαρμογή της σε εμπορικό πλοίο τύπου χύδην φορτίου. Η ανάλυση αυτή αξιολογεί τεχνοοικονομικά τις μεθόδους ενεργειακής βελτίωσης ως εν δυνάμει επενδύσεις, με σκοπό την στρατηγική πρόκριση ή μη αυτών. Στα συμπεράσματα της αξιολόγησης, η οποία λαμβάνει υπόψη και την υφιστάμενη αβεβαιότητα των δεδομένων που χρησιμοποιούνται, συμπεριλαμβάνεται το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μεθόδων κρίνεται ως αποδεκτή προς επένδυση. |
el |
dc.description.abstract |
In the present thesis a broad approach is carried out to the maritime sector from an environmental point of view. In light of the integration of the new EU directives on climate change by the International Maritime Organization (IMO), the continuous effort to reduce operating costs but also the true need for further development of corporate social responsibility (CSR) systems in the shipping business scene, this thesis extends relying on two main centerlines.
The first part aims at the enhancement of the environmental problem caused primarily by gaseous pollutants, the participation of shipping in this, but also the existing and future regulatory framework that either has been or will be imposed. In addition the present thesis underlines the growing trend towards integration of CSR schemes in the area of shipping and the benefits that this can yield both in society and in the companies.
In the second part, after the necessity for taking actions has become understood, a series of energy improvement methods suggested by the IMO are further analyzed with a view to applying them to a bulk carrier merchant vessel. This analysis conducts a technoeconomical evaluation of the energy improvement methods as a potential investment from a strategic point of view. The conclusions of the assessment, which takes into account the uncertainty of the data used, include the fact that the vast majority of methods deemed acceptable for investment. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Άγγελος Μ.Τσερέκλας-Ζαφειράκης |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDRestricted-policy.xml |
en |
dc.subject |
Μέθοδοι ενεργειακής βελτίωσης |
el |
dc.subject |
Εμπορική ναυτιλία |
el |
dc.subject |
Τεχνοοικονομική αξιολόγηση |
el |
dc.subject |
Διοξείδιο του άνθρακα |
el |
dc.subject |
Οξείδια του θείου-αζώτου |
el |
dc.subject |
ΕΚΕ |
el |
dc.subject |
Χύδην φορτίου |
el |
dc.subject |
Ρυθμιστικό πλαίσιο |
el |
dc.subject |
Αέριοι ρύποι |
el |
dc.subject |
Energy efficiency |
en |
dc.subject |
SEEMP |
en |
dc.subject |
EEDI |
en |
dc.subject |
IMO |
en |
dc.subject |
CSR |
en |
dc.subject |
Shipping |
en |
dc.subject |
Sulphur oxide |
en |
dc.subject |
Panamax bulker |
en |
dc.subject |
Technoeconomical evaluation |
en |
dc.title |
Τεχνικοοικονομική αξιολόγηση της εφαρμογής μεθόδων ενεργειακής βελτίωσης σε εμπορικό πλοίο υπό το πρίσμα των επικείμενων περιβαλλοντικών εξελίξεων στον κλάδο της ναυτιλίας |
el |
dc.title.alternative |
Technoeconomical evaluation of SEEMP energy efficiency improvement methods in a bulk carrier case study application |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2014-01-08 |
- |
dc.date.modified |
2014-01-27 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Τόλης, Αθανάσιος |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Παναγιώτου, Νικόλαος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Αραβώσης, Κωσταντίνος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Τόλης, Αθανάσιος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Παναγιώτου, Νικόλαος |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2014-05-15 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2014-05-15 |
- |