HEAL DSpace

Βελτιστοποίηση σχεδιασμού μετωπικών εσωτερικών και εξωτερικών οδοντώσεων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Σπιτάς, Βασίλειος el
dc.contributor.author Παρασκευόπουλος, Νικόλαος Θ. el
dc.contributor.author Paraskevopoulos, Nickolas T. en
dc.date.accessioned 2014-05-16T09:04:14Z
dc.date.available 2014-05-16T09:04:14Z
dc.date.copyright 2014-01-28 -
dc.date.issued 2014-05-16
dc.date.submitted 2014-01-28 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/38516
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4224
dc.description 95 σ. el
dc.description.abstract Η ζήτηση της βιομηχανίας για παραγωγή βελτιστοποιημένων προϊόντων είτε ως προς την αντοχή τους, το μέγεθος τους, ή ως προς την λειτουργικότητα τους, μας ώθησε στην δημιουργία μιας μεθόδου σχεδιασμού μετωπικών εξωτερικών και εσωτερικών οδοντώσεων με στόχο τη βελτίωση της αντοχής της βαθμίδας των οδοντωτών τροχών. Η μέθοδος που αναλύεται στο παρακάτω κείμενο μεταβάλει τον συντελεστή πάχους των συνεργαζόμενων οδοντωτών τροχών, ο οποίος έχει ευρεθεί πρωθύστερα με ανάλυση μέσω πεπερασμένων στοιχείων και μέσω της πειραματικής μεθόδου ανάλυσης των τάσεων της φωτοελαστικότητας. Για την ανάλυση με πεπερασμένα στοιχεία έγινε κατασκευή 3D μοντέλων κάνοντας χρήση του λογισμικού Autodesk Inventor (CAD). Τα 3D μοντέλα δημιουργήθηκαν από τον κώδικα εξαγωγής 2D μοντέλων, ο κώδικας γράφτηκε στο λογισμικό Matlab. Για την ανάλυση των μοντέλων με φωτοελαστικότητα έγινε κατασκευή μοντέλων από πολυκαρβονικό υλικό. Η κατασκευή των μοντέλων για το πείραμα της φωτοελαστικότητας έγινε σε κέντρο κατεργασιών (CNC) τύπου Mazak με λογισμικό Vero (CAM). Όλα τα μοντέλα των οδοντωτών τροχών μελετήθηκαν για φορτίο ασκούμενο στο μέγιστο σημείο μονής επαφής (H.P.S.T.C.). Τέλος παρατίθενται σε κατάλληλα διαγράμματα τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα των αναλύσεων καθώς και η σύγκριση των δύο μεθόδων. el
dc.description.abstract Due to the industry demand of production enhanced components regarding the strength, the size and the functionality of the products, more sophisticated methods were developed in the design of internal and external gears, in order to optimize the geometry and improve the performance of the gear teeth. The aforementioned method is thoroughly discussed in the subsequent text and it is analyzed the rate of change of the thickness of the meshing gears. The performance of each proposed gear tooth geometry was examined by employing the Finite Element Analysis (FEA) method and the numerical analysis results were compared against experimental results by conducting photoelasticity tests on the models. The gear tooth models were created by initially producing the 2D gear tooth geometry by developing mathematical models in Matlab. Then, the 2D geometry was imported in the Autodesk Inventor software and the 3D CAD models were produced. For the photoelasticity experiments on the gear teeth geometries, the models were manufactured in a CNC milling machine and the material that used for the models was a polycarbonate (PCB) photosensitive material. Then, the pinion models were studied under loading at the Highest Point of Single Tooth Contact (HPSTC). Finally, all the results that derived from the experimental and numerical analyses were plotted in suitable graphs and the results were discussed by comparing the outcomes of both methods that used in this project. en
dc.description.statementofresponsibility Νικόλαος Θ.Παρασκευόπουλος el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject συνεργαζόμενοι οδοντωτοί τροχοί el
dc.subject συντελεστής πάχους el
dc.subject εξωτερική οδόντωση el
dc.subject εσωτερική οδόντωση el
dc.subject φωτοελαστικότητα el
dc.subject μοντέλα τρισδιάστατων οδοντωτών τροχών el
dc.subject μέγιστο σημείο μονής επαφής οδόντων el
dc.subject βέλτιστος σχεδιασμός εσωτερικών οδόντων el
dc.subject βέλτιστος σχεδιασμός εξωτερικών οδοντώνσεων el
dc.subject φορτίο el
dc.subject factor of tooth thickness en
dc.subject meshing gears en
dc.subject internal gears en
dc.subject external gears en
dc.subject photoelasticity en
dc.subject 3d cad models en
dc.subject Highest Point of Single Tooth Contact en
dc.subject optimal design of internal gear en
dc.subject finite elements analysis en
dc.subject optimal design of external gear en
dc.title Βελτιστοποίηση σχεδιασμού μετωπικών εσωτερικών και εξωτερικών οδοντώσεων el
dc.title.alternative Optimization of internal and external gear design en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2013-10-15 -
dc.date.modified 2014-01-28 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Αντωνιάδης, Ιωάννης el
dc.contributor.advisorcommitteemember Προβατίδης, Χριστόφορος el
dc.contributor.committeemember Σπιτάς, Βασίλειος el
dc.contributor.committeemember Αντωνιάδης, Ιωάννης el
dc.contributor.committeemember Προβατίδης, Χριστόφορος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Κατασκευαστικός el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2014-05-16 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2014-05-16 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής