HEAL DSpace

Δρομολόγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με στοχαστικούς χρόνους διαδρομής, ταυτόχρονες παραλαβές και παραδόσεις και χρονικούς περιορισμούς: Η περίπτωση του Αιγαίου πελάγους

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Καρλαύτης, Ματθαίος el
dc.contributor.author Φούντας, Γρηγόριος Χ. el
dc.contributor.author Fountas, Grigorios Ch. en
dc.date.accessioned 2014-05-21T09:29:39Z
dc.date.available 2014-05-21T09:29:39Z
dc.date.copyright 2014-02-04 -
dc.date.issued 2014-05-21
dc.date.submitted 2014-02-04 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/38540
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4721
dc.description 172 σ. el
dc.description.abstract Η ισχυρή επίδραση των καιρικών συνθηκών στη λειτουργία των εμπορικών πλοίων επιδρά σημαντικά στο συνολικό χρόνο εν πλω αλλά και στο ολικό κόστος της μεταφορικής διαδικασίας. Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στο αντικείμενο της δρομολόγησης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με στοχαστική όμως θεώρηση των χρόνων διαδρομής, ένεκα της παραπάνω επίδρασης. Αναζητείται, δηλαδή, ο βέλτιστος καθορισμός διαδρομών για έναν ομοιογενή στόλο πλοίων που θα παραλαμβάνει, μεταφέρει και επιδίδει εμπορευματοκιβώτια μεταξύ ενός κεντρικού λιμένα και ενός συνόλου λιμένων που τροφοδοτούνται από αυτόν. Στο πλαίσιο αυτό, μορφώνεται ένα πρόβλημα δρομολόγησης με στοχαστικούς χρόνους διαδρομής, ταυτόχρονη παραλαβή και επίδοση εμπορευμάτων και χρονικούς περιορισμούς, για την επίλυση του οποίου αναπτύσσεται μεθευρετικός αλγόριθμος. Παράλληλα, οργανώνεται η διαδικασία για την εκτίμηση της πιθανοτικής κατανομής των χρόνων διαδρομής του κάθε πλοίου. Το αναπτυσσόμενο πρότυπο εφαρμόζεται σε ένα δίκτυο νησιωτικών λιμένων του Αιγαίου πελάγους. Τα αποτελέσματα από την εφαρμογή καταδεικνύουν ότι ένας μικρού μεγέθους στόλος επαρκεί για την εξυπηρέτηση των αναγκών του δικτύου με μικρές σχετικά καθυστερήσεις, ενώ η διερεύνηση σεναρίων, όπου μεταβάλλονται βασικές παράμετροι του προβλήματος, οδηγούν σε ενθαρρυντικά συμπεράσματα σχετικά με την αποδοτικότητα και την ευρωστία του αλγορίθμου. el
dc.description.abstract The strong effect of weather conditions on the operation of commercial vessels has a major influence on the total time at sea and on the total cost of the transport process. This thesis focuses on containership routing, with stochastic consideration of travel times due to the above effect. Ιn this context, aims to determine optimal routes for a homogeneous fleet performing pick-ups, transport and deliveries of containers between a hub and several spoke ports, fed by the hub. The problem is originally formulated as a vehicle routing problem with stochastic travel times with simultaneous pick-ups and deliveries and time constraints and solved using a metaheuristics algorithm. The developed model is implemented to a network of island ports of the Aegean Sea. Results on the application of algorithm reveal that a small fleet is sufficient enough to serve network’s islands, under the influence of minor delays. The investigation of alternative scenarios, characterized by changes in the problem’s parameters, leads to encouraging conclusions in respect of efficiency and robustness of the algorithm. en
dc.description.statementofresponsibility Γρηγόριος Χ. Φούντας el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Δρομολόγηση el
dc.subject Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων el
dc.subject Στοχαστικοί χρόνοι διαδρομής el
dc.subject Ταυτόχρονες παραλαβές παραδόσεις el
dc.subject Χρονικοί περιορισμοί el
dc.subject Αιγαίο Πέλαγος el
dc.subject Routing en
dc.subject Containerships en
dc.subject Stochastic travel times en
dc.subject Simultaneous deliveries and pick-ups en
dc.subject Time deadlines en
dc.subject Aegean Sea en
dc.title Δρομολόγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με στοχαστικούς χρόνους διαδρομής, ταυτόχρονες παραλαβές και παραδόσεις και χρονικούς περιορισμούς: Η περίπτωση του Αιγαίου πελάγους el
dc.title.alternative Containership routing problem with stochastic travel times, simultaneous deliveries and pick-ups and time deadlines: Τhe case of the Aegean Sea en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2014-02-03 -
dc.date.modified 2014-02-04 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Καρλαύτης, Ματθαίος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Φραγκιαδάκης, Μιχαήλ el
dc.contributor.advisorcommitteemember Κουμούσης, Βλάσιος el
dc.contributor.committeemember Φραγκιαδάκης, Μιχαήλ el
dc.contributor.committeemember Κουμούσης, Βλάσιος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2014-05-21 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2014-05-21 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής