dc.contributor.advisor |
Παρμενίδης, Γιώργος |
el |
dc.contributor.advisor |
Parmenidis, George |
en |
dc.contributor.author |
Χαλά, Παναγιώτα-Μαρία
|
el |
dc.contributor.author |
Chala, Panagiota-Maria
|
en |
dc.contributor.author |
Χατζηστεφάνου, Ορέστης
|
el |
dc.contributor.author |
Chatzistefanou, Orestis
|
en |
dc.date.accessioned |
2014-05-28T10:25:47Z |
|
dc.date.available |
2014-05-28T10:25:47Z |
|
dc.date.issued |
2014-05-28 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/38633 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.808 |
|
dc.description |
120 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Ο χώρος διαμορφώνεται και ορίζεται από τις ποικίλες σχέσεις των υποκειμένων – ανθρώπων, με τα αντικείμενα – παράγωγα της τεχνικής. Σε αυτή την εργασία έχουμε στόχο να προσεγγίσουμε τον χώρο μέσα από τον κινηματογράφο, που αποτελεί μια κινούμενη αρχιτεκτονική του βλέμματος και να αναλυθούν τα μορφώματα των σχέσεων υποκειμένων και αντικειμένων.
Στην πρώτη ενότητα, αρχικά αποσαφηνίζεται η αρχή της υποκειμενικότητας στον κινηματογράφο και την φαινομενολογία κατά την νεωτερική εποχή, και αναλύεται ο ρόλος και η έννοια του αντικειμένου – πόλη στην παραγωγή των μορφωμάτων. Στη συνέχεια, αφού αρχικά αναλυθούν τα χαρακτηριστικά της κινηματογράφησης των τριών σκηνοθετών, Fellini, Wenders και Allen, παρουσιάζονται οι ταινίες που επιλέχτηκαν προς ανάλυση. Στη δεύτερη ενότητα, αρχικά παρουσιάζεται η σημασία και η έννοια της εναρκτήριας σεκάνς στην ταινία και στη συνέχεια αναλύονται οι εισαγωγές των ταινιών και συγκρίνονται με την υπόλοιπη πλοκή. Στο τρίτο μέρος, επιδιώκεται η υποκειμενική ανάλυση των σχέσεων των αντικειμένων συνθέτοντας τα μορφώματα των υποκειμένων - ηρώων που διακρίνονται στις τέσσερις επιλεγμένες ταινίες, με εργαλεία τον χρόνο και την μνήμη. |
el |
dc.description.abstract |
The room is formed and defined by the various relations between subjects –men and objects – technique’s derivatives. In this study we aim at approaching the room through the film, which forms a glance’s moving architecture, as well as at analyzing the cognitive formations of the relations between subjects and objects.
In the first section, the principle of subjectivity in the cinema and in the phenomenology of the modern times is being clarified, and then, the role and the notion of the object – city in the production of cognitive formations are being analyzed. Subsequently, following the analysis of the characteristics of the shooting of the tree directors, Fellini, Wenders and Allen, the chosen movies for analysis are being presented. In the second section, the significance and the meaning of the opening secance are being presented and, then, the films’ introductions are being analyzed and compared with the rest of the plot. In the third section, the subjective analysis of the objects’ relations is pursued by composing the cognitive formations of the heroes who stand out in the four selected films, having as tool the time and the memory factors. |
en |
dc.language.iso |
el |
en_US |
dc.subject |
Κινηματογράφος |
el |
dc.subject |
Cinema |
en_US |
dc.subject |
Υποκειμενικότητα |
el |
dc.subject |
Subjectivity |
en_US |
dc.subject |
Φαινομενολογία |
el |
dc.subject |
Phenomenology |
en_US |
dc.subject |
Μόρφωμα |
el |
dc.subject |
Cognitive formation |
en_US |
dc.subject |
Νεορεαλισμός |
el |
dc.subject |
Neo-realism |
en_US |
dc.subject |
Μνήμη |
el |
dc.subject |
Memory |
en_US |
dc.subject |
Νεοτερικότητα |
el |
dc.subject |
Modern time |
en_US |
dc.subject |
Federico Fellini |
en_US |
dc.subject |
Wim Wenders |
en_US |
dc.subject |
Woody Allen |
en_US |
dc.title |
Μόρφωμα: μια υποκειμενική ανάλυση του κινηματογραφημένου χώρου |
el |
dc.title.alternative |
Cognitive formation: a subjective analysis of the filmed space |
en_US |
dc.type |
Lecture |
en_US |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |