HEAL DSpace

Μόρφωμα: μια υποκειμενική ανάλυση του κινηματογραφημένου χώρου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Παρμενίδης, Γιώργος el
dc.contributor.advisor Parmenidis, George en
dc.contributor.author Χαλά, Παναγιώτα-Μαρία el
dc.contributor.author Chala, Panagiota-Maria en
dc.contributor.author Χατζηστεφάνου, Ορέστης el
dc.contributor.author Chatzistefanou, Orestis en
dc.date.accessioned 2014-05-28T10:25:47Z
dc.date.available 2014-05-28T10:25:47Z
dc.date.issued 2014-05-28
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/38633
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.808
dc.description 120 σ. el
dc.description.abstract Ο χώρος διαμορφώνεται και ορίζεται από τις ποικίλες σχέσεις των υποκειμένων – ανθρώπων, με τα αντικείμενα – παράγωγα της τεχνικής. Σε αυτή την εργασία έχουμε στόχο να προσεγγίσουμε τον χώρο μέσα από τον κινηματογράφο, που αποτελεί μια κινούμενη αρχιτεκτονική του βλέμματος και να αναλυθούν τα μορφώματα των σχέσεων υποκειμένων και αντικειμένων. Στην πρώτη ενότητα, αρχικά αποσαφηνίζεται η αρχή της υποκειμενικότητας στον κινηματογράφο και την φαινομενολογία κατά την νεωτερική εποχή, και αναλύεται ο ρόλος και η έννοια του αντικειμένου – πόλη στην παραγωγή των μορφωμάτων. Στη συνέχεια, αφού αρχικά αναλυθούν τα χαρακτηριστικά της κινηματογράφησης των τριών σκηνοθετών, Fellini, Wenders και Allen, παρουσιάζονται οι ταινίες που επιλέχτηκαν προς ανάλυση. Στη δεύτερη ενότητα, αρχικά παρουσιάζεται η σημασία και η έννοια της εναρκτήριας σεκάνς στην ταινία και στη συνέχεια αναλύονται οι εισαγωγές των ταινιών και συγκρίνονται με την υπόλοιπη πλοκή. Στο τρίτο μέρος, επιδιώκεται η υποκειμενική ανάλυση των σχέσεων των αντικειμένων συνθέτοντας τα μορφώματα των υποκειμένων - ηρώων που διακρίνονται στις τέσσερις επιλεγμένες ταινίες, με εργαλεία τον χρόνο και την μνήμη. el
dc.description.abstract The room is formed and defined by the various relations between subjects –men and objects – technique’s derivatives. In this study we aim at approaching the room through the film, which forms a glance’s moving architecture, as well as at analyzing the cognitive formations of the relations between subjects and objects. In the first section, the principle of subjectivity in the cinema and in the phenomenology of the modern times is being clarified, and then, the role and the notion of the object – city in the production of cognitive formations are being analyzed. Subsequently, following the analysis of the characteristics of the shooting of the tree directors, Fellini, Wenders and Allen, the chosen movies for analysis are being presented. In the second section, the significance and the meaning of the opening secance are being presented and, then, the films’ introductions are being analyzed and compared with the rest of the plot. In the third section, the subjective analysis of the objects’ relations is pursued by composing the cognitive formations of the heroes who stand out in the four selected films, having as tool the time and the memory factors. en
dc.language.iso el en_US
dc.subject Κινηματογράφος el
dc.subject Cinema en_US
dc.subject Υποκειμενικότητα el
dc.subject Subjectivity en_US
dc.subject Φαινομενολογία el
dc.subject Phenomenology en_US
dc.subject Μόρφωμα el
dc.subject Cognitive formation en_US
dc.subject Νεορεαλισμός el
dc.subject Neo-realism en_US
dc.subject Μνήμη el
dc.subject Memory en_US
dc.subject Νεοτερικότητα el
dc.subject Modern time en_US
dc.subject Federico Fellini en_US
dc.subject Wim Wenders en_US
dc.subject Woody Allen en_US
dc.title Μόρφωμα: μια υποκειμενική ανάλυση του κινηματογραφημένου χώρου el
dc.title.alternative Cognitive formation: a subjective analysis of the filmed space en_US
dc.type Lecture en_US
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής