HEAL DSpace

Ανάπτυξη και αξιολόγηση μεθοδολογίας για την επεξεργασία εκπομπών ρύπων ναυτικών κινητήρων diesel σύμφψωνα με τη συνθήκη MARPOL 73/78 ANNEX VI

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Χουντάλας, Δημήτριος el
dc.contributor.author Ευαγγελόπουλος, Νικόλαος Δ. el
dc.contributor.author Evangelopoulos, Nikolaos D. en
dc.date.accessioned 2011-03-31T09:07:55Z
dc.date.available 2011-03-31T09:07:55Z
dc.date.copyright 2011-03-16
dc.date.issued 2011-03-31T09:07:55Z
dc.date.submitted 2011-03-16
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/3895
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6198
dc.description 129 σ. el
dc.description.abstract Στόχος της εργασίας αυτής είναι η ανάπτυξη και αξιολόγηση απλοποιημένων μεθοδολογιών για την εκτίμηση εκπομπών ρύπων από ναυτικούς κινητήρες diesel, με έμφαση στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου. Το θέμα που μελετάται και αναλύεται στην παρούσα εργασία, επιλέχθηκε λόγω των όλο και αυστηρότερων κανονισμών που επιβάλλονται για τις εκπομπές ρύπων στη ναυτιλία από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, μέσω της συνθήκης MARPOL 73/78, αλλά και από άλλους εθνικούς οργανισμούς και από την γενικότερη σύγχρονη τάση για φιλικότερες προς το περιβάλλον τεχνολογικές λύσεις στη ναυτιλία. Στην παρούσα διπλωματική αναπτύσσεται μεθοδολογία εκτίμησης ειδικών εκπομπών ρύπων χρησιμοποιώντας μετρημένες συγκεντρώσεις, βασιζόμενη στον Τεχνικό Κώδικά ΝΟx 2008 του Διεθνούς Ναυτιλιακού και μεθοδολογία εκτίμησης ειδικών εκπομπών ρύπων χρησιμοποιώντας μετρημένες συγκεντρώσεις που βασίζεται στη χημεία της στοιχειομετρικής και πραγματικής καύσης.Επιπλέον, γίνεται εφαρμογή των δύο μεθοδολογιών σε μετρήσεις από πέντε ναυτικούς κινητήρες diesel και αξιολογούνται τα αποτελέσματα που προκύπτουν. Τέλος, μελετήθηκε η επίπτωση σφάλματος στις μετρημένες συγκεντρώσεις, στην εκτίμηση της παροχής καυσαερίου και των ειδικών εκπομπών οξειδίων του αζώτου όπως υπολογίζονται από τις δύο μεθοδολογίες. el
dc.description.abstract The main purpose of this diploma thesis is the development and evaluation of methodologies for the processing of measured marine diesel engine gaseous emissions and derivation of values, emphasizing on nitrogen oxide (NOx) emissions. The subject of this thesis was chosen due to the stricter and stricter regulations which the International Maritime Organisation (IMO), through the Protocol of 1997 (MARPOL 73/78 Annex VI), and other national organisations imply and the general recent growing tendency over environmentally friendly technological solutions for maritime applications. IMO NOx Technical Code contains an algorithm for the calculation of specific NOx emissions by marine diesel engines. This consists of formulas for the estimation of exhaust gas flow, dry to wet concentration correction and the contribution factor of ambient air temperature and humidity to the final result. A software, based on that algorithm, has been developed and applied to five marine diesel engines. In order to evaluate the results of this application, another software for the estimation of marine diesel engine specific NOx emissions which uses a stoichiometric combustion model and a formula that calculates the Air-Fuel stoichiometric to Air-Fuel actual ratio in order to estimate the actual exhaust gas flow and an alternative dry to wet correction factor calculation has been developed an applied. Finally, a response analysis to both softwares has been done and present how a possible error in any input variable will affect the final result. en
dc.description.statementofresponsibility Νικόλαος Δ. Ευαγγελόπουλος el
dc.format.extent 175 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Ναυτιλία el
dc.subject Ρύποι el
dc.subject Εκπομπές el
dc.subject Κινητήρες el
dc.subject ΜΕΚ el
dc.subject Καύση el
dc.subject Πλοία el
dc.subject ΝΟχ en
dc.subject Οξείδια αζώτου el
dc.subject Maritime en
dc.subject Marine en
dc.subject Diesel engines en
dc.subject Engines en
dc.subject Nitrogen Oxide en
dc.subject Marpol en
dc.subject IMO en
dc.subject Ships en
dc.subject Pollution en
dc.title Ανάπτυξη και αξιολόγηση μεθοδολογίας για την επεξεργασία εκπομπών ρύπων ναυτικών κινητήρων diesel σύμφψωνα με τη συνθήκη MARPOL 73/78 ANNEX VI el
dc.title.alternative Methodologies for the processing of measured manire diesel engine gaseous emissions and derivation of values according to MARPOL 73/78 ANNEX VI en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2011-03-15
dc.date.modified 2011-03-16
dc.contributor.advisorcommitteemember Ρακόπουλος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Γιακουμής, Ευάγγελος el
dc.contributor.committeemember Χουντάλας, Δημήτριος el
dc.contributor.committeemember Ρακόπουλος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.committeemember Γιακουμής, Ευάγγελος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-03-31
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-03-31


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής