dc.contributor.author |
Κοπάτου, Ευαγγελία
|
el |
dc.contributor.author |
Kopatou, Evangelia
|
en |
dc.date.accessioned |
2014-09-26T09:25:57Z |
|
dc.date.available |
2014-09-26T09:25:57Z |
|
dc.date.issued |
2014-09-26 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39072 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.187 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αρχαία θέατρα |
el |
dc.subject |
Ancient theatres |
en |
dc.subject |
Ελληνιστικά θέατρα |
el |
dc.subject |
Hellenistic theatres |
en |
dc.subject |
Βυζαντινά θέατρα |
el |
dc.subject |
Byzantine theatre |
en |
dc.title |
Λόγος και χώρος: αξιολογώντας την θεατρική πράξη |
el |
dc.title |
Theatrical speech and space: evaluating the act of theatre |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας & Σχεδιασμού |
el |
heal.type |
learningMaterial |
|
heal.classification |
Theaters |
en |
heal.classificationURI |
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85134578 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2014-07 |
|
heal.abstract |
Μια συνοπτική ματιά στον τρόπο που το θέατρο εξελίχθηκε, εξαρτώμενο πάντα από τον θεατρικό λόγο, όπως αυτός καθόριζε τις σκηνοθετικές και σκηνικές ανάγκες. Ξεπηδώντας η θεατρική πράξη μέσα από τις τελετουργίες των Ελευσίνιων μυστηρίων, αποτέλεσε την ερμηνεία του κόσμου που περιέβαλλε τον άνθρωπο αλλά και τον σύνδεσμο της αρχαίας κοινωνίας. Το Διονυσιακό θέατρο αποτελεί το καθοριστικότερο σημείο αναφοράς, γιατί εκεί καταγράφονται όλες οι κτιριακές εξελίξεις του αρχαίου θεατρικού κτίσματος από την εποχή του Αισχύλου με τα ξύλινα εδώλια και την ορχήστρα με την θυμέλη, έως και τα ελληνορωμαϊκά χρόνια με τα πλήρως επεξεργασμένα σκηνικά, τα μαρμάρινα εδώλια και τις εξελιγμένες σκηνικές μηχανές. Βασική παρατήρησή μας είναι πως όσο ο λόγος, το κείμενο αλλά και η κοινωνική συνοχή έφθιναν, τόσο πολυπλοκότερη παρουσιάζεται η μορφή του θεατρικού κτίσματος. Επίσης, ζωτικής σημασίας είναι και η επίδραση της θρησκείας, αφού κάθε φορά, είτε στην αρχαιότητα, είτε στο Βυζάντιο, είτε σε άλλες εποχές, το θέατρο ξαναγεννιέται μέσα από τους κόλπους της θρησκείας. Κύρια παρουσιάζεται η σημασία της δράσης και του λόγου για την παραγωγή χώρου και η υποκατάσταση του μη υλικού και απτού από το σωματικά και λεκτικά παριστάμενο. |
el |
heal.abstract |
A compendious overlook on the evolution of theatre, always in connection with the dramatic speech, as the latter defined directional and stage needs. The theatrical act, originating from the rituals of the Eleusinian mysteries, was a means of interpretating the world surrounding the human being as well as of bonding the ancient society together. The Dionysus theatre is the most definitive point of reference, since it bears all the developments that have been made on the theatrical building since the age of Aeschylus, with the wooden seats and the orchestra with the thymele, until the Greco-Roman period with its elaborate sets, marble seats and highly developed stage machines. Our main observation is that, the more the dramatic speech and the texts, as well as the social consistency declined, the more complex the theatrical building became. Of vital importance is the influence of religion, since theatre is always reborn from its womb, whether in the ancient, the byzantine or other periods. Finally, the importance of action and speech in the production of space, as well as the substitution of the non-material and non-tangible from the physically and verbally enacted is widely presented. |
en |
heal.advisorName |
Μωραϊτης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
|
|
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
60 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|