dc.contributor.author |
Σαχινίδη, Ευθαλία
|
el |
dc.contributor.author |
Sachinidi, Efthalia
|
en |
dc.contributor.author |
Μαργαρίτη, Κατερίνα
|
el |
dc.contributor.author |
Margariti, Katerina
|
en |
dc.date.accessioned |
2014-09-26T09:26:29Z |
|
dc.date.available |
2014-09-26T09:26:29Z |
|
dc.date.issued |
2014-09-26 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39073 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.446 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Όμηρος |
el |
dc.subject |
Homer |
en |
dc.subject |
Οδύσσεια |
el |
dc.subject |
Odyssey |
en |
dc.subject |
Θέατρο |
el |
dc.subject |
Theatre |
en |
dc.subject |
Robert Wilson |
en |
dc.title |
Οδύσσεια: από τον Όμηρο στον Robert Wilson |
el |
dc.title |
The theatrical approach of Homer's Odyssey from Robert Wilson |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας & Σχεδιασμού |
el |
heal.type |
learningMaterial |
|
heal.classification |
Theater |
en |
heal.classificationURI |
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85134522 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2013-06 |
|
heal.abstract |
Αφορμή για τη διάλεξή μας υπήρξε η θεατρική παράσταση «Οδύσσεια: Μια παράσταση βασισμένη στο έπος του Ομήρου», του Robert Wilson, που παρουσιάστηκε τη θεατρική περίοδο 2012/2013, στο Εθνικό Θέατρο. Ο R. Wilson παρουσίασε ένα αναμφίβολα υψηλής αισθητικής αξίας θεατρικό θέαμα, μένοντας πιστός στις βασικές του καλλιτεχνικές αρχές. Ο «ποιητικός» του κόσμος μας συνεπήρε και η σκηνοθετική του άποψη, τολμηρή και κλασική συγχρόνως, έγινε η αφετηρία μια σειράς σκέψεων και προβληματισμών σχετικά με τον τρόπο που επιχειρήθηκε αυτή η συνομιλία με το Ομηρικό έπος, με το «πολύτροπο» αυτό κείμενο. Η παράσταση την οποία μελετάμε αποτελεί μια σύγχρονη εκδοχή του μύθου της Οδύσσειας, στην θεατρική της απόδοση. Αξίζει να σημειωθεί πως σε μία θεατρική παράδοση της δύσης όπου ο λόγος είναι για αιώνες το κυρίαρχο και γενεσιουργό συστατικό μέρος μιας παράστασης, ο Wilson ανήκει στην κατηγορία εκείνη των σκηνοθετών που μεταφέρει το κέντρο της σημασίας στην εικόνα και τον χώρο, που γίνονται τα κατεξοχήν εκφραστικά μέσα. Αρχικά, προσεγγίζουμε την έννοια του «μύθου» επισημαίνοντας τη δυνατότητά του να μεταλλάσσεται και να ανατροφοδοτείται μέσω των αναπαραστάσεών του. Στη συνέχεια αναφερόμαστε στα γενικά χαρακτηριστικά της σκηνοθεσίας του Wil- son, προσπαθώντας να εντοπίσουμε τις βασικές αρχές που τη διέπουν. Έπειτα, με δεδομένες τις παραπάνω καλλιτεχνικές του απόψεις και πρακτικές, αναλύουμε τη συγκεκριμένη παράσταση. Βασικός στόχος της εργασίας μας είναι η αξιολόγηση των παραπάνω κεντρικών ζητημάτων ως προς το τελικό αποτέλεσμα. Η αξιολόγηση αυτή δεν μας αφορά ως προς την υποκειμενική της διάσταση αλλά ως προς τη συνέπεια που παρουσιάζει, σε σχέση με τους μηχανισμούς που επιλέγει ο Wilson, λαμβάνοντας ως δεδομένη την αξία του ως ενός από τους διεθνώς πιο καταξιωμένους σκηνοθέτες της εποχής του. |
el |
heal.abstract |
The subject of our lecture is the play "Odyssey: A show based on the epic of Homer "by Robert Wilson, which was presented at the National Theatre of Greece during the theatrical season 2012/2013.Initially, we approach the concept of "myth" underlining its ability to be transformed and fed through its representation. Then, we try to identify the basic principles of Wilson's direction. Finally, taking as given the above artistic views and practices of Wilson's work, we analyze the specific performance. |
en |
heal.advisorName |
Βοζάνη, Αριάδνη |
el |
heal.committeeMemberName |
|
|
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
102 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|