dc.contributor.author |
Μουγκάση, Νικολέτα
|
el |
dc.contributor.author |
Mougkasi, Nikoleta
|
en |
dc.contributor.author |
Παπαϊωάννου, Μαρία
|
el |
dc.contributor.author |
Papaioannou, Maria
|
en |
dc.date.accessioned |
2014-10-06T09:46:01Z |
|
dc.date.available |
2014-10-06T09:46:01Z |
|
dc.date.issued |
2014-10-06 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39164 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.192 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Φως |
el |
dc.subject |
Light |
en |
dc.subject |
Χορός |
el |
dc.subject |
Dance |
en |
dc.subject |
Χώρος |
el |
dc.subject |
Space |
en |
dc.subject |
Σχεδιαστής φωτισμού |
el |
dc.subject |
Lighting designer |
en |
dc.title |
Το φως στις χ(ο)ρικές αναπαραστάσεις |
el |
dc.title |
Light, dance and space |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας & Σχεδιασμού |
el |
heal.type |
learningMaterial |
|
heal.classification |
Theaters--Lighting |
en |
heal.classificationURI |
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85134588 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2014-07 |
|
heal.abstract |
Φως, χώρος,χορός. Τρεις έννοιες που επηρεάζουν η μία την άλλη, δημιουργώντας μια εξίσωση τριών αγνώστων, της οποίας η λύση αλλάζει ανάλογα με την τιμή που θα πάρει η μεταβλητή "φως" .
Αναζητώντας τη σημασία της έννοιας του φωτός στο χορόδραμα, ξεκινώντας από το κερί που φωτίζει στην άκρη της σκηνής και φτάνοντας ως την κονσόλα του σχεδιαστή φωτισμού, ανακαλύπτουμε ότι το φως αποτελεί πολλαπλό ενέργημα σε μία χoροδράση, όχι απλό φόντο. Το ίδιο χορόδραμα, φωτίζοντάς το με διαφορετικούς τρόπους, μπορεί να αλλάξει εκφορά. Με τη χρήση της ανάλογης τεχνικής, ο φωτισμός μπορεί να "καταστρέψει" ένα σώμα, να το ανασχεδιάσει, να εντείνει τη δραματική λειτουργία του ή να το αναδείξει και να υποδείξει δια του σώματος το χώρο. Άλλωστε, "ένα έργο τέχνης πληροί τον ορισμό του εάν δομεί εικόνες με τέτοιο τρόπο ώστε να προκαλεί τη συνείδηση της δομής του χωροχρόνου μέσω της αίσθησης χρωμάτων του θεατή.
Ο ρόλος και τα αποτελέσματα του φωτισμού στο χορόδραμα, αναλύονται στη συγκεκριμένη μελέτη μέσα από έναν αριθμό παραδειγμάτων της ομάδας του χορογράφου Δημήτρη Παπαιωάννου και της ομάδας Momix, οι χορογραφίες των οποίων, καθιστούν το φως ως δομικό στοιχείο της παράστασης.
"Το φως δεν είναι τόσο κάτι που αποκαλύπτει, όσο είναι από μόνο του η αποκάλυψη." |
el |
heal.abstract |
Light,Space,Dance. Three concepts that affect each other, creating a varying solution of an equation that depends on the value of the variable “light”.
We discover that light plays multiple roles during an act of dance, not just being the background, by researching its importance during a performance, starting from the candle that illuminates the edge of the stage all the way to the lighting designer’s console. The same choreography, illuminated in various ways can be altered completely. Using the appropriate technique, lighting is able to “destroy” a body, reform it, enhance its dramatic function, highlight it and use it to reveal space.
“A work of arts fulfills the definition if it constructs images in such a way that it evokes an awareness of a time-space structure via the spectator’s color sensing and, through that awareness, presents a “color meaning”. The role of lighting and its effects on the performance, are analysed by this research via a number of choreographies performed by the dance groups of Dimitris Papaioannou and Momix, where light is an important component of the show.
“Light is not so much something that reveals, as it is itself the revelation.” |
en |
heal.advisorName |
Σεβαστάκης, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
|
|
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
111 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|