HEAL DSpace

Το φως στις χ(ο)ρικές αναπαραστάσεις

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μουγκάση, Νικολέτα el
dc.contributor.author Mougkasi, Nikoleta en
dc.contributor.author Παπαϊωάννου, Μαρία el
dc.contributor.author Papaioannou, Maria en
dc.date.accessioned 2014-10-06T09:46:01Z
dc.date.available 2014-10-06T09:46:01Z
dc.date.issued 2014-10-06
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39164
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.192
dc.rights Default License
dc.subject Φως el
dc.subject Light en
dc.subject Χορός el
dc.subject Dance en
dc.subject Χώρος el
dc.subject Space en
dc.subject Σχεδιαστής φωτισμού el
dc.subject Lighting designer en
dc.title Το φως στις χ(ο)ρικές αναπαραστάσεις el
dc.title Light, dance and space en
dc.type Διάλεξη
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας & Σχεδιασμού el
heal.type learningMaterial
heal.classification Theaters--Lighting en
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85134588
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2014-07
heal.abstract Φως, χώρος,χορός. Τρεις έννοιες που επηρεάζουν η μία την άλλη, δημιουργώντας μια εξίσωση τριών αγνώστων, της οποίας η λύση αλλάζει ανάλογα με την τιμή που θα πάρει η μεταβλητή "φως" . Αναζητώντας τη σημασία της έννοιας του φωτός στο χορόδραμα, ξεκινώντας από το κερί που φωτίζει στην άκρη της σκηνής και φτάνοντας ως την κονσόλα του σχεδιαστή φωτισμού, ανακαλύπτουμε ότι το φως αποτελεί πολλαπλό ενέργημα σε μία χoροδράση, όχι απλό φόντο. Το ίδιο χορόδραμα, φωτίζοντάς το με διαφορετικούς τρόπους, μπορεί να αλλάξει εκφορά. Με τη χρήση της ανάλογης τεχνικής, ο φωτισμός μπορεί να "καταστρέψει" ένα σώμα, να το ανασχεδιάσει, να εντείνει τη δραματική λειτουργία του ή να το αναδείξει και να υποδείξει δια του σώματος το χώρο. Άλλωστε, "ένα έργο τέχνης πληροί τον ορισμό του εάν δομεί εικόνες με τέτοιο τρόπο ώστε να προκαλεί τη συνείδηση της δομής του χωροχρόνου μέσω της αίσθησης χρωμάτων του θεατή. Ο ρόλος και τα αποτελέσματα του φωτισμού στο χορόδραμα, αναλύονται στη συγκεκριμένη μελέτη μέσα από έναν αριθμό παραδειγμάτων της ομάδας του χορογράφου Δημήτρη Παπαιωάννου και της ομάδας Momix, οι χορογραφίες των οποίων, καθιστούν το φως ως δομικό στοιχείο της παράστασης. "Το φως δεν είναι τόσο κάτι που αποκαλύπτει, όσο είναι από μόνο του η αποκάλυψη." el
heal.abstract Light,Space,Dance. Three concepts that affect each other, creating a varying solution of an equation that depends on the value of the variable “light”. We discover that light plays multiple roles during an act of dance, not just being the background, by researching its importance during a performance, starting from the candle that illuminates the edge of the stage all the way to the lighting designer’s console. The same choreography, illuminated in various ways can be altered completely. Using the appropriate technique, lighting is able to “destroy” a body, reform it, enhance its dramatic function, highlight it and use it to reveal space. “A work of arts fulfills the definition if it constructs images in such a way that it evokes an awareness of a time-space structure via the spectator’s color sensing and, through that awareness, presents a “color meaning”. The role of lighting and its effects on the performance, are analysed by this research via a number of choreographies performed by the dance groups of Dimitris Papaioannou and Momix, where light is an important component of the show. “Light is not so much something that reveals, as it is itself the revelation.” en
heal.advisorName Σεβαστάκης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName
heal.academicPublisher Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 111 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής