dc.contributor.author |
Αγγελοπούλου, Γραμματίνα
|
el |
dc.contributor.author |
Aggelopoulou, Grammatina
|
en |
dc.date.accessioned |
2014-10-06T10:17:28Z |
|
dc.date.available |
2014-10-06T10:17:28Z |
|
dc.date.issued |
2014-10-06 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39165 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.195 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Isadora Duncan |
en |
dc.subject |
Art nouveau |
en |
dc.subject |
Φύση |
el |
dc.subject |
Nature |
en |
dc.subject |
Καμπύλη |
el |
dc.subject |
Curve |
en |
dc.title |
Isadora ou la fin de siecle: η Isadora Duncan και η καλλιτεχνική δημιουργία στο τέλος του 19ου αιώνα |
el |
dc.title |
Isadora ou la fin de siecle: Isadora Duncan and the artistic creation around 1900 |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.type |
learningMaterial |
|
heal.classification |
Dancers--United States |
en |
heal.classificationURI |
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh99000396 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2014-07 |
|
heal.abstract |
Σο πέρασμα από τον 19ο στον 20ο αιώνα -η εποχή που ονομάστηκε fin de siècle- χαρακτηρίστηκε από μια ολική όσο και μαζική ρήξη με τον κυρίαρχο ακαδημαϊκό τρόπο σκέψης. Η ιδιομορφία αυτής της ανατροπής σε σχέση με όλες τις πρότερες ιστορικές εποχές έγκειται στην πρόθεση, για ρήξη όχι μόνο με ένα κατεστημένο και ένα σύστημα τεχνοτροπιών (εν προκειμένω τον ακαδημαϊκό κλασικισμό και εκλεκτικισμό), αλλά με την ίδια την ύπαρξη οποιουδήποτε τεχνοτροπικού και φορμαλιστικού συστήματος. Αφορμή της διάλεξης στάθηκε ακριβώς αυτή η ιδιαιτερότητα της εποχής του fin de siècle, τόσο επειδή αυτή η εποχή αυτόνομα είχε μια ξεχωριστή έντονη παρουσία μέσα στην ανθρώπινη ιστορία, όσο και επειδή αποτέλεσε εναρκτήριο σημείο της μοντέρνας εποχής, απόγονος της οποίας αποτελεί και η σημερινή σύγχρονη εποχή.
τόχος της διάλεξης είναι η μελέτη και η αναζήτηση του μηχανισμού της ανατροπής στον τρόπο σκέψης που έφερε το πνεύμα του fin de siècle, όπως αυτή αποτυπώθηκε στο πιο άμεσο και ταχύ μέσο καταγραφής της ιστορίας, την ανθρώπινη καλλιτεχνική δημιουργία. Όχημα για την περιήγησή μέσα στο πνεύμα του fin de siècle θα χρησιμοποιήσουμε μια καλλιτέχνη που υπηρέτησε αυτή την μετάβαση τόσο με το καλλιτεχνικό του έργο, όσο και με τον θεωρητικό της λόγο, μένοντας σταθερή στην πίστη για ελευθερία του πνεύματος και αδιάφθορη μπροστά στην αναγνώριση και την επιτυχία, χωρίς να εγκλωβισθεί σε μια νέα μανιέρα: την Isadora Duncan. Οι θεωρίες και τεχνικές 2 άλλων αναγνωρισμένων εικαστικών καλλιτεχνών, του Rodin, του Kandinsky, και των καλλιτεχνών της Art Nouveau θα σταθούν ως υποστηρικτές και συνοδοιπόροι στην κατανόηση, και του χορού της Duncan αλλά και του πνεύματος της εποχής που μελετούμε, επιβεβαιώνοντας έτσι την κοινή ρίζα των ιδεών της πρωτοπορίας που οδήγησε τον κόσμο στην μοντέρνα εποχή. |
el |
heal.abstract |
The transition from the 19th to the 20th century-the era which was called fin de siècle-was characterized by a total and massive break with the dominant academic thinking. The peculiarity of this subversion in relation to all the advance historical epochs lies in the intention to break not just against a status quo and technical system (in this case the academic classicism and eclecticism), but the very existence of any stylistic and formalistic system. As a motive of this lecture stood exactly this uniqueness of the era of fin de siècle, both because that period was a separate autonomous presence in human history, as well as it was the starting point of the modern era, whose descendant is our today's contemporary era.
The aim of the lecture is to study and search the mechanism of subversion in the way of thinking evoked by the spirit of the fin de siècle, as reflected in the most direct and rapid means of recording history, human artistic creation. Our guide to the spirit of the fin de siècle will be an artist who served this transition both with her artistic work, as well as with her theoretical reason, staying advocate of freedom of thought and untouchable towards fame and success, without being entrapped in a new mannerisms: Isadora Duncan. The theories and techniques of the other two recognized visual artists, Rodin and Kandinsky, and of the artists of the Art Nouveau style, will stand as supporters and fellow travelers in the understanding of the dance of Isadora Duncan and of the spirit of the period we are studying, thus confirming the common idealistic root of the avant-garde leadership that led the world in the modern era. |
en |
heal.advisorName |
Κωνσταντινίδου, Έλενα |
el |
heal.advisorName |
Εμμανουήλ, Μελίτα - Μαρία |
el |
heal.committeeMemberName |
|
|
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
72 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|