dc.contributor.author |
Νίκας, Γιώργος
|
el |
dc.contributor.author |
Nikas, George
|
en |
dc.date.accessioned |
2014-10-06T10:17:40Z |
|
dc.date.available |
2014-10-06T10:17:40Z |
|
dc.date.issued |
2014-10-06 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/39166 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.247 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Δημήτρης Αντωνακάκης |
el |
dc.subject |
Σουζάνα Αντωνακάκη |
el |
dc.subject |
Atelie 66 |
en |
dc.subject |
Κριτικός τοπικισμός |
el |
dc.subject |
Διεθνές στιλ |
el |
dc.subject |
International style |
en |
dc.subject |
Critical regionalism |
en |
dc.title |
Η αμφισβήτηση στο έργο του εργαστηρίου 66: μια κριτική ανάλυση στο έργο των Δημήτρη και Σουζάνα Αντωνακάκη και των συνεργατών τους τις δεκαετίες 1960-80 |
el |
dc.title |
The concept of doubt in the work of Atelie 66: critical analysis in the work of Dimitris and Suzana Antonakakis and their associates during the years 1960-80 |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.type |
learningMaterial |
|
heal.classification |
Architects--Greece |
en |
heal.classificationURI |
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2009115342 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2014-07 |
|
heal.abstract |
Μετά το 1950, πληθαίνουν οι τάσεις αντίδρασης και κριτικής ενάντια σε ορισμένες από τις καθιερωμένες αρχές του Μοντερνισμού και του Διεθνούς τιλ, επικεντρώνοντας στην αποτυχία του να δώσει απαντήσεις στα προβλήματα που δημιούργησε η ραγδαία αστικοποίηση, και ο σύγχρονος τρόπος ζωής.
την εργασία αυτή, θα προσπαθήσουμε να ακολουθήσουμε όλη αυτήν τη πορεία αμφισβήτησης και κριτικής ορισμένων αρχών του Μοντέρνου, όπως αυτή εκφράστηκε μέσα από το έργο του Εργαστηρίου 66. Αναλύοντας τον τρόπο εργασίας του εργαστηρίου, αλλά και χαρακτηριστικών κτισμένων παραδειγμάτων της περιόδου 60-80, θα θιχτούν θέματα όπως: η ένταξη του αρχιτεκτονήματος στο φυσικό ή στο αστικό περιβάλλον αλλά και στο ιδιαίτερο (τοπικό) πολιτιστικό πλαίσιο, η σχέση του κτιρίου με τον δημόσιο χώρο, και ο ρόλος του επαγγέλματος του αρχιτέκτονα στην σύγχρονη κοινωνία. Σέλος μέσω μιας συγκριτικής ανάλυσης και σχολιασμού, κειμένων των Kenneth Frampton και Christian Norberg-Schulz γίνεται η προσπάθεια να προσδιοριστούν λεπτομερέστερα θέματα όπως, η απώλεια του “χαρακτήρα” της πλειοψηφίας των σύγχρονων κτιρίων και η αστική ασυνέχεια που προκύπτει από την προβληματική σχέση των κτιρίων με τον δημόσιο χώρο και το σύνολο της πόλης. Κατά πόσο είναι υπεύθυνη σε αυτό η θετικιστική-αφαιρετική αντίληψη της αρχιτεκτονικής; Ποιος είναι ο ρόλος της στην υποβάθμιση της φαντασίας, και της μη-ταύτισης των κατοίκων με τον χώρο τους. |
el |
heal.abstract |
After 1950, there is growing trend of criticism and reaction against some of the established principles of Modernism and the International Style, focusing on the failure to give answers to the problems created by rapid urbanization, and modern lifestyle.
In this paper, we try to follow this course of questioning and criticism against some of the principles of the Modern Movement, as this is expressed through the work of the Atelier 66. Through analyzing how the atelier works, and also through characteristic built examples of the period 60-80, issues will be raised such as the integration of the architectural project in natural or urban environment and in the particular (local) cultural context, the relationship of the building with public space, and the role of the of the architect in modern society. Finally, through the comparative analysis and annotation of texts of Kenneth Frampton and Christian Norberg-Schulz we attempt to identify issues such as the loss of the „character‟ of the majority of modern buildings and urban inconsistency resulting from the problematic relationship of buildings with public area and the city as a whole. To what extent is the positivistic-abstract idea of architecture responsible? What is its role in the degradation of fantasy and non-identification of the inhabitants with their space. |
en |
heal.advisorName |
Τουρνικιώτης, Παναγιώτης |
el |
heal.committeeMemberName |
|
|
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
59 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|